کد خبر: ۵۰۲۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

ماست‌مالی سخنان توهین‌آمیز ترامپ درباره مهاجران آفریقایی توسط کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید در اظهارنظری درباره مناقشه اخیر به خاطر صحبت‌های توهین‌آمیز دونالد ترامپ درباره برخی کشورهایی که مهاجرانشان به آمریکا می‌روند، گفت که ادبیات او "تند" بوده اما یکی از دلایل پیروزی او در انتخابات این بوده که نشان داده مثل "یک ربات برنامه‌ریزی شده" نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری از پاسخ به اینکه دونالد ترامپ در اظهارات مناقشه برانگیزش درباره کشورهای هاییتی و آفریقایی که مهاجرانشان به آمریکا می‌آیند، دقیقا از چه لفظی استفاده کرده خودداری کرد.

با این حال او در توجیه این مناقشه گفت: هیچکس در اینجا قرار نیست وانمود کند که رئیس‌جمهور همواره مواضع سیاسی صحیح دارد. او اینطور نیست و البته من فکر می‌کنم که یکی از دلایلی که "مردم آمریکا عاشق او هستند" به خاطر همین خصوصیت است.

او مدعی شد: دونالد ترامپ مسائل را دقیقا همانطور که هستند، عنوان می‌کند و البته "گاهی اوقات" از ادبیات تند استفاده می‌کند!

سندرز تصریح کرد: رهبران آفریقایی می‌دانند که آمریکا می‌خواهد روابط با آنها همچنان قدرتمند باقی بماند و در این زمینه همکاری‌های حوزه امنیت و اقتصاد آن را تایید می‌کند.

دونالد ترامپ اخیرا از بابت یک گزارش که فاش کرده بود او کشورهای آفریقایی و هاییتی را "چاه مستراح" توصیف کرده با واکنش بسیار منفی مواجه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته که می‌پذیرد ادبیاتش تند بوده اما گزارش‌های رسانه‌ها درباره لفظ "چاه مستراح" را تکذیب کرده و گفت: این گزارش ساخته و پرداخته دموکرات‌هاست.

با وجود آنکه برخی سناتورها و دستیاران ترامپ گفته‌اند که نشنیدند او دقیقا این کلمه را بگوید عده‌ای دیگر نیز گفته‌اند که این صحبت را شنیده‌اند.

سندرز نیز گفت: من هرگز نشنیده‌ام که او چنین چیزی بگوید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین