کد خبر: ۵۰۲۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد اجرای برجام اعلام کرد

دبیر کل سازمان ملل: برجام باید حفظ شود/ پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بارها تائید شده

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد اجرای توافق هسته‌ای، برجام را دستاوردی بزرگ توصیف کرد و گفت مسائل غیرمرتبط به برجام، نباید به این توافق لطمه بزند.
آفتاب‌‌نیوز :
«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران باید حفظ شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در بیانیه دوجاریک که به مناسبت دومین سالگرد آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به نیابت از گوترش منتشر شده، ضمن استقبال از عمر دو ساله این توافق، این روز «نقطه عطفی» برای «توافق تاریخی» به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 توصیف شده است.

این بیانیه می‌افزاید: «برجام دستاوردی بزرگ در زمینه منع گسترش و دیپلماسی است و به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کرده است. دبیر کل همچنان معتقد است که برجام بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران و تحقق منافع اقتصادی ملموس وعده داده‌شده به مردم ایران است. او یادآور شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تائید کرده است که ایران تعهدات مرتبط با هسته‌ای خود ذیل برجام را اجرا می‌کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «دبیر کل خواستار آن است که نگرانی‌ها درباره اجرای این توافق از طریق ساز و کارهایی که این توافق ایجاد کرده، پاسخ داده شود. او معتقد است که موضوعاتی که مستقیما ارتباطی با برجام ندارند، باید بدون ضربه زدن به این توافقنامه و دستاوردهای آن، پاسخ داده شوند.»

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین