کد خبر: ۵۰۳۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

صدور کارنامه ارزیابی مدارس / جلوگیری از فعالیت مدارسی که حدنصاب نمره را کسب نکنند/تحصیل ۱۷۲ هزار دانش‌آموز در ۱۶۱۵ مرکز آموزش از راه دور

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل 172 هزار دانش آموز در 1615 مرکز آموزش از راه دور گفت: مدارس امسال تحت ارزیابی قرار گرفته و برای آنها کارنامه عملکرد صادر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
گودرز شاهمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، شمار مدارس و مراکز آموزش از راه دور تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش را 1615 مورد دانست و اظهار کرد: طی نیمسال تحصیلی اول سال گذشته 175 هزار نفر جذب شدند و در نیمسال دوم نیز موفق به جذب 158 هزار نفر شدیم.

وی افزود: نیمسال تحصیلی اول سال جاری شمار ثبت نام شدگان در مراکز آموزش ازراه دور به 172 هزار نفر رسیده است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرم تعداد دانش آموز در هر مدرسه 300 نفر است گفت: اکنون حدود دو سوم مدارس آموزش از راه دور بیش از 100 دانش آموز دارند. تلاش می‌کنیم آموزش‌های الکترونیک را توسعه دهیم و بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار امکان دسترسی به فرصت‌های آموزشی را فراهم کنیم.

وی افزود: طرح آموزش الکترونیک در شش مرکز آموزشی در استان البرز به صورت آزمایشی به اجرا در آمده و چندی پیش برای دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز شروع شد.

شاهمرادی با اشاره به سیاست‌گذاری برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی و نقش آموزش از راه دور در تحقق این سیاست اظهار کرد: متاسفانه شناخت از مدارس آموزش از راه دور در جامعه بالا نیست در حالی که ظرفیتهای خوبی وجود دارد و مراکز آموزش از راه دور فرصت مغتنمی برای توسعه عدالت آموزشی هستند.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های کاری پیش رو را ارزیابی کیفی عملکرد مدارس آموزش از راه دور دانست و گفت: برای این امر 11 شاخص درنظر گرفته شده است و امتیازاتی تعیین شده و اگر مدرسه‌ای نمره‌ای کمتر از حد نصاب کسب کند ضوابطی نظیر جلوگیری از ادامه فعالیت در سال آتی برای وی اعمال می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین