کد خبر: ۵۰۳۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

عملکرد فست فوت‌ها در بدن همانند عفونت باکتریایی است

مصرف فست فود در بدن انسان آثار زیانباری را بر سطح فعال ایمنی بدن می گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
کارشناسان دانشگاه بن در آزمایشات خود بر روی موش‌ها دریافتند تأثیر غذایی که فست فودها  بر روی بدن ایجاد می کنند، معادل اثر عفونت باکتریایی است.

براین اساس سیستم ایمنی بدن که با مواد غذایی مضر مواجه می شود، فعال می شود و پروسه‌های التهابی را برای مبارزه با تهدید به راه می‌اندازد و در این حالت باقی می ماند حتی اگر ورود غذا به ارگانیسم بدن متوقف شود.

در این تحقیق، موش‌های  آزمایشگاهی با غذای پر کالری با مقدار زیاد چربی و قند و مقدار کمی فیبر (همانند فست فودها )تغذیه شدند. سیستم ایمنی بدن موش‌ها مورد آزمایش قرار گرفت و عملکرد آن دقیقا به سطحی رسید که بدن با یک بیماری عفونی مواجه می شود.

سطح سلول‌های ایمنی در خون موش ها افزایش یافت، هنگامی که رژیم غذایی آنان تغییر کرد، سطح التهاب کاهش یافت، اما برخی از تغییرات ژنتیکی همچنان باقی ماند که خطری جدی برای سلامتی به همراه دارد.

به گزارش ایسنا از شبکه اول روسیه، به گفته محققان نتایج این آزمایش نشان از تخریب های گسترده دستگاه ایمنی بدن انسان با مصرف غذاهای آماده و پرکالری دارد که می تواند مقاومت بدن را در هنگام مواجه با باکتری ها و ویروس‌های خطرناک کاهش دهد و زمینه ابتلا به انواع بیماری های عفونی را فراهم کند. از این رو دانشمندان به مصرف کنندگان فست فودها و به خصوص کودکان هشدار می دهند تا با جایگزین کردن غذاهای سالم خود را در معرض ابتلا به بیماری های ناخواسته قرار ندهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین