کد خبر: ۵۰۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

سه حرکت ورزشی برای کاهش وزن در ناحیه شکم

بسیاری افراد قصد دارند که با انجام حرکات ورزشی در خانه وزن خود را کم کنند و چربی‌های ناحیه شکم را آب کنند. با این حال بسیاری از این افراد نمی دانند که چه ورزش‌هایی برای آنها مناسب‌تر است.
آفتاب‌‌نیوز :
همه حرکات ورزشی فواید خاص خود را دارند و می‌توانند به نوعی به کاهش چربی بدن کمک کنند. با این حال برخی از حرکات ورزشی سرعت سوختن چربی‌های بدن را افزایش می‌دهد.

سه حرکت ورزشی که تاثیر زیادی بر کاهش چربی‌های بدن به خصوص چربی‌های شکمی دارند، عبارتند از:

۱. بالا بردن پاها:

طبق نظر  متخصصان ورزشی این حرکت ورزشی برای قدرتمند شدن عضلات بالا تنه و میان تنه مناسب است و همچنین به سوختن چربی‌های شکم کمک می‌کند. برای انجام این حرکت بر روی کمر دراز بکشید و دو پا را به هم چسبانده و با هم از روی زمین بدون خم شدن زانو بالا ببرید. طوری که پاها با بدن زاویه ۹۰ درجه بسازند. دوباره پاها را پایین بیاورید، اما پاها با زمین تماسی پیدا نکند.

۲. حرکت شنای سوئدی:

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نمی‌توانند حرکت شنای سوئدی را انجام دهند و اولین حرکت سخت است. با این حال حرکت شنای سوئدی فواید زیادی دارد. این حرکت باعث افزایش قدرت عضلات شانه و بازوها می‌شود. همچنین شنای سوئدی بر روی کمر و میان تنه نیز کار می‌کنند. حرکت شنای سوئدی به کاهش وزن کمک می‌کند و در صاف شدن شکم تاثیرگذار است.

برای انجام شنای سوئدی بر روی شکم دراز بکشید. کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید. دست‌ها را صاف کرده و سپس دست‌ها را خم کرد. بدن را پایین بیاورید. چند بار این حرکت را تکرار کنید.

۳. دراز و نشست:

انجام دادن حرکت دراز و نشست به صورت مداوم به افزایش قدرت شکم و میان تنه کمک می‌کند.

بر روی زمین دراز بکشید. کمی زانوها را خم کنید و کف پاها را بر روی زمین قرار دهید. بدن را صاف از روی زمین بلند کنید و به پاها نزدیک کنید دوباره بدن ر بر روی زمین برگردانید . در این حرکت مراقب باشید که به گردن فشار وارد نشود.

بهتر است حداقل چهار بار در هفته‌ این حرکت‌ها را انجام دهید.

ورزش کردن به صورت کلی برای سلامتی مفید است . با کاهش وزن بدن احتمال بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مزمن مانند سرطان کاهش پیدا می‌کند. برای کاهش وزن باید مراقب برنامه غذایی خود نیز باشید و میزن کالری دریافتی را کم کنید.

منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین