کد خبر: ۵۰۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
آخرین بار دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ برای ۱۶ روز تعطیل شد

بودجه در سنا رای نیاورد/دولت‌آمریکا در آستانه‌تعطیلی/ماجراچیست؟

دولت فدرال آمریکا در پی بازماندن سنا از توافق برسر بودجه، در آستانه تعطیلی قرار گرفته با این حال، مذاکرات همچنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
با وجود تلاش‎‌ها در آخرین دقایق، طرح بودجه موقت برای ادامه کار دولت تا ۱۶ فوریه نتوانست رای لازم برای تصویب در سنا را به دست بیاورد. برای اجرایی شدن این طرح، ۶۰ رای لازم بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، آخرین بار دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ برای ۱۶ روز به تعطیلی کشیده شد.

به گزارش بی.بی.سی در آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت آمریکا، دونالد ترامپ، رییس جمهوری با رهبر دموکرات‌ها در سنا دیدار کرده بود و جمهوری خواهان در تلاش بودند تا برای تصویب بودجه رای کافی به دست بیاورند.

پنجشنبه شب مجلس نمایندگان با ۲۳۰ رای در برابر ۱۹۷ رای به تامین بودجه موقت دولت برای یک ماه دیگر رای داد.

رییس جمهوری آمریکا سفر به استراحتگاه تفریحی‌اش در فلوریدا را لغو کرده تا زمانی که کنگره آمریکا بتواند سر بودجه به توافق برسد.

ترامپ، سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنا را برای آخرین گفتگوها به کاخ سفید دعوت کرد.

با این حال یک ساعت بعد از این دیدار، سناتور شومر به خبرنگاران گفت، پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما اختلاف نظرهای قابل توجهی از جمله درباره اینکه دموکرات‌ها می‌خواهند مذاکرات را برای پنج سال دیگر ادامه بدهند، هنوز برجا مانده است.

درمقابل، رییس جمهوری آمریکا از تمدید بودجه موقت چهارهفته‌ای استقبال کرده است اما در حساب توییتری خود نوشته، ملاقات اولیه "عالی" بود و وضع رو به پیشرفت است.

با این همه، کمی بعد در توییتی دیگر لحنی بدبینانه‌تر پیش گرفته و گفت: شرایط برای ارتش آمریکا و امنیت مرزهای بسیار خطرناک جنوبی خوب به نظر نمی‌رسد.

این چهارمین بودجه موقتی است که از آغاز سال مالی جدید برای عبور از اختلاف‌نظرهای حزبی در کنگره و جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب شده است.

سازمان‌های فدرال از طریق بودجه سالانه مصوب تامین مالی می‌شوند اما در حال حاضر کنگره آمریکا چنان درگیر اختلاف نظر بر سر چگونگی هزینه بودجه است که از تصویب بودجه بلندمدت بازمانده است.

بودجه موقت فعلی به ادامه کار دولت تا نیمه فوریه یعنی کمتر از یک ماه دیگر کمک می‌کند. با این همه این بودجه موقت هم در سنا رای کافی را به دست نیاورد.

اگر توافقی حاصل نشود، بسیاری از دفاتر و ادارات دولتی تعطیل خواهند شد.

در صورت تعطیل شدن دولت تنها خدمات ضروری دولتی از جمله در حزوه امنیت ملی، ترافیک هوایی، سوانح غیرمترقبه، زندان‎‌ها و اورژانس به کار خود ادامه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین