کد خبر: ۵۰۳۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
وقتی گرد‌و‌غبار در اهواز مردانه- زنانه می‌شود

سرمربی تیم فوتبال بانوان: گویا شُش ما خانم ها از مردان قوی تر است ‍!/ باید حتما کور شویم تا بازی لغو شود؟

بیان‌ محمودی پس از دیدار تیمش با استقلال خوزستان، بیان‌ کرد: سازمان لیگ بازی ما را لغو نکرد، در حالی که بازی تیم مردان با همان شرایط گرد و غبار لغو شد!
آفتاب‌‌نیوز :
دیروز یک اتفاق باورنکردنی در فوتبال ایران رخ داد؛ در حالی که سازمان لیگ برتر فوتبال دیدار فولاد خوزستان - پیکان را در لیگ برتر مردان به دلیل آلودگی هوا در اهواز لغو کرد، دیدار تیم‌های استقلال خوزستان – راه‌یاب ملل سنندج در لیگ برتر بانوان برگزار شد! 

به گزارش آفتاب‌نیوز، دیدار دو تیم راه‌یاب ملل سنندج رده‌دومی و تیم قعرنشین استقلال خوزستان در هوای غبارآلود اهواز با تساوی بدون گل به پایان رسید. برخی رسانه‌ها میزان گرد و خاک دیروز در اهواز را ٦٦ برابر حد مجاز اعلام کردند و مشخص نیست در این شرایط چگونه مسئولان ورزش استان خوزستان اجازه بازی دو تیم استقلال خوزستان با راه‌یاب ملل سنندج را صادر کردند. نمایشگاه تجهیزات ورزشی در اهواز نیز به دلیل بدی شرایط جوی برگزار نشد. مدارس این شهر نیز امروز تعطیل است. قطعا در این شرایط آب‌وهوایی برگزاری دیدار دیروز لیگ بانوان یک تخلف بزرگ بوده و برای سلامت ورزشکاران مضر بوده است. سازمان لیگ برتر فوتبال اعلام کرد اگر شرایط اهواز بهتر شود، بازی فولاد خوزستان-پیکان امروز ساعت ١٥ برگزار می‌شود.  

سرمربی تیم فوتبال بانوان راهیاب ملل سنندج نیز پس از پایان بازی تیمش مقابل استقلال خوزستان در گردوغبار، اظهار کرد: در 10 ‌دقیقه نخست بازی مشکلی نبود و بازی را آغاز کردیم، اما به تدریج هوا بد شد و من تا به حال چنین هوایی را ندیده بودم، چرا که ما در کردستان هستیم و تا به این حد آب و هوا با گردوغبار را ندیده بودم. گردو غبار به حدی بود که صورت بازیکنانم پر از خاک بود، چشم بازیکنان می سوخت  و دید مختصری داشتیم.

او در ادامه‌ افزود: ناظر بازی از اهواز بود و زمانی که مدیر تیم ما از او درباره ادامه‌ برگزاری مسابقه پرسید، بیان‌ کرد "با سازمان لیگ تماس گرفته‌ایم و ناظمی بیان‌ کرده است داور بازی در تماس با سازمان لیگ گفته است، دید دارد و می‌تواند بازی را ادامه‌ دهد." ببخشید! مگر ما باید حتما کور شویم تا این بازی لغو شود؟ در همان روز بازی مردان لغو شد، انگار که شُش ما از مردان قوی‌تر است و ما آدم نیستیم!

بیان‌ محمودی در ادامه‌ صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: از ترس این  که سه امتیاز بازی را به طور کامل از دست ندهیم، نمی توانستیم زمین بازی را ترک کنیم. بعد از پایان بازی سمیه خرمی، بازیکن تیمم به حدی حالش بد (مثل تشنج) شد که او را با آمبولانس به بیمارستان رساندیم.  در آن هوای بد ما مرتب بر روی دروازه‌ حریف حمله می کردیم و آنها نیز با یازده بازیکن خود دفاع می‌کردند. خوزستانی‌ها به این هوا عادت دارند، اما ما  نمی توانستیم در آن هوا بازی کنیم. به حدی گردوغبار زیاد بود که من نمی توانستم کوچ کنم، چرا که ریه‌هایم پر از خاک می‌شد.

سرمربی راهیاب ملل سنندج در ادامه‌ با بیان این که سازمان لیگ تنها به فکر برگزاری مسابقات است، افزود: نمی دانم انگار سازمان لیگ برای بانوان اهمیتی قائل نیست و به هر اجباری که شده تنها باید بازی را برگزار کند.  به خدا قسم که دیگر برای ما واضح شده است که تیم ما را نمی خواهند، اگر نمی‌خواهند تیم کردستان نتیجه‌ بگیرد بگویند تا ما این همه هزینه‌های سنگین را متحمل نشویم و بازی را برگزار نکنیم، این گونه برای ما نیز راحت‌تر است.

او در ادامه‌ بیان‌ کرد: دو تیم مدعی بم و سیرجان را شکست داده و اکثر تیم‌ها را به چالش کشیده ایم اما اگر تیم را نمی‌خواهند این بحث‌ جدا است، چرا که طبق قانون حتی ‌دقیقه 90 بازی برای حفظ سلامت بازیکنان باید بازی قطع شود. اگر ما سرطان ریه بگیریم، فدراسیون پاسخگو است؟ در بازی قبلی و بازی روز گذشته (جمعه) ناظر داوری حضور نداشت و تنها یک ناظر بازی که آن هم اهوازی بود، در زمین حضور داشت.

بیان‌ محمودی در پایان، بیان‌ کرد: امیدوارم که این بازی بررسی شود و اگر می‌توانند این بازی را مجددا تکرار کنند تا ما به حقمان برسیم. از روز گذشته اعصاب من و بازیکنانم به شدت خرد است. ما رفتیم تا تفاضل گل خودمان را افزایش دهیم، نمی دانم سازمان لیگ در این میان چه کاره است، گویا قرار است تنها یک برنامه‌ریزی انجام دهند تا بازی بانوان تنها انجام شود. پس آنها برای چه کاری در سازمان لیگ حقوق دریافت می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان روز گذشته در شرایطی برگزار شد که تیم رده دومی راه یاب ملل سنندج مقابل تیم رده یازدهمی و قعر نشین استقلال خوزستان در اهواز به میدان رفت و در حالی که گرد و غبار از اواسط بازی شروع شد اما بازی ادامه یافت و در پایان این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سنندجی‌ها با کسب یک امتیاز به رده سوم جدول سقوط کنند و استقلال خوزستان نیز اولین تساوی فصل را دریافت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
شاید این هوا بعلت عدم وجود دید کافی و مخفی بودن از دید نامهرمان لغو نشده است و یا حتی شرایط بهتر از حالت هوای سالم هم باشد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین