کد خبر: ۵۰۳۴۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

چین یک ناو جنگی آمریکا را به نقض حاکمیت این کشور متهم کرد

وزارت امور خارجه چین، یک ناو جنگی آمریکا را به ورود بدون مجوز به آب‌های این کشور متهم کرده و گفته است که "اقدامات لازم" را برای حصول اطمینان از امنیت کشور انجام خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز(شنبه) در وبسایت خود نوشت، در 18 ژانویه ناوشکن "USS Hopper"، به 12 مایلی جزیره "هوانگیان" در دریای چین جنوبی رسید.

هوانگیان یک جزیره مورد مناقشه میان چین و فیلیپین است.

"لو کانگ"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: نیروی دریایی چین پس از شناسایی این ناو، به آن دستور عقب‌نشینی داد. این ناو حاکمیت چین بر این آب‌ها و منافع امنیتی آن را نقض و امنیت کشتی‌های این کشور را تهدید کرده است.

به دلیل ساخت جزایر و تاسیسات نظامی دراین منطقه توسط چین، آمریکا از این کشور انتقاد کرده و می‌گوید، ساخت چنین تاسیساتی می‌تواند برای اعمال محدودیت بر آزادی دریانوردی مورد استفاده قرار گیرد.

"لو" گفت: چین به شدت با اقدام به استفاده از آزادی دریانوردی به عنوان بهانه‌ای برای نقض حاکمیت خود مخالفت می‌کند و از آمریکا می‌خواهد که اشتباهاتش را تصحیح کند.

وزارت دفاع چین نیز امروز طی بیانیه‌ای جداگانه اظهار کرد، اعزام مکرر ناوهای آمریکایی به این منطقه، "صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند" و به روابط دوجانبه آسیب می‌رساند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین