کد خبر: ۵۰۳۵۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

40 درصد طلاق‌ها متعلق به افراد زیر 24 سال است

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: 40 درصد طلاهای کشور متعلق به افراد زیر 24 سال است.
آفتاب‌‌نیوز : فرشته روح افزا در آغاز با بیان اینکه آمار‌هایی که در خصوص طلاق ارائه می‌شود، خیلی امیدوار کننده نیست، اظهار داشت: متاسفانه آمار‌های طلاق در حال افزایش است و کاهشی در این رابطه وجود ندارد.

وی با تاکید بر آسیب شناسی علل افزایش آمار طلاق گفت: آمار‌های طلاق در شهر‌های مختلف و حتی شمال و جنوب تهران متفاوت است و این به دلیل فرهنگ بومی افراد است.متاسفانه در شمال شهر تهران تقریبا نیمی از ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد در حالیکه مثلا در شهر ری آمار‌ها متفاوت است و به همین دلیل در بررسی علل طلاق، حتما باید آن را منطقه‌ای بررسی کرد.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مهمترین علت طلاق اظهار داشت: دلیل اصلی طلاق فردگرایی زوج و زجه است یعنی افراد به دنبال منافع خودشان هستند و تعامل نزدیکی با همسر خود ندارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد طلاق‌ها متعلق به افراد زیر ۲۴ سال است، عنوان داشت: متاسفانه آمار طلاق در یک سال نخست زندگی خیلی بالا است. متاسفانه دختر و پسر در هیچ جایی تعامل با یکدیگر و خانواده را آموزش ندیدند و هنگامی که وارد زندگی می‌شوند، نمی‌دانند چطور با هم رفتار کنند. خانواده‌ها نیز امروز با بچه‌ها و جوانان خیلی فاصله دارند.

منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین