کد خبر: ۵۰۳۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱

نیویورک تایمز: جنگ آتی ترامپ، در سوریه است

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مطلبی با اشاره به افزایش حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه، نوشت: جنگ آتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سوریه خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : این روزنامه آمریکایی روز شنبه در این مطلبی در سرمقاله خود افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دوران نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، درباره دخالت در جنگ های خارجی به ویژه سوریه هشدار داد بود، اما اکنون پس از گذشت یک سال از مدت ریاست جمهوری اش، درصدد آن است که سوریه را نیز به درگیری هایی که پایانی ندارد، مانند جنگ در عراق و افغانستان، اضافه کند. چیزی که خبر از جنگ آتی در این کشور(سوریه) می دهد.

نیویورک تایمز نوشت: ترامپ از کنگره خواسته که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را تایید و حمایت های مالی لازم در این باره را تامین کند. در همین راستا سخنان روز چهارشنبه گذشته «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دراین باره، از طرح ترامپ درباره سوریه پرده برداشت.
تیلرسون طی سخنانی در دانشگاه «استنفورد» گفت: آمریکا حضور نظامی خود را در سوریه حفظ خواهد کرد تا تضمینی برای عدم بازگشت دوباره گروه تروریستی داعش به این کشور باشد.

وی افزود: ماموریت نظامی نیروهای آمریکایی بر طبق شرایط و اوضاع مشخص خواهد شد.

تیلرسون به مدت حضور نیروهای کشورش در سوریه اشاره ای نکرد.

نیویورک تایمز در ادامه این مطلب، از افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه از 500 نظامی در سال گذشته به حدود 2 هزار نفر در ماه گذشته اشاره کرد و نوشت: این نیروها شامل مجموعه ای از یگان های مهندسی و یگان های عملیات ویژه می شود که ضمن شرکت در جنگ، اقدام به آموزش نظامی شبه نظامیان داخلی در نبرد با گروه داعش نیز می کنند.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: سوریه یک مشکل پیچیده و حاد به شمار می رود و به نظر می رسد که طرح ترامپ برای این کشور ضعیف و متقاعد کننده نیست و بیشتر مبتنی بر رویاپردازی ها است.

در ادامه این مطلب آمده است: نیروهای نظامی آمریکا در سال 2014 برای مقابله با گروه داعش وارد سوریه شدند. بیش از 98 درصد از اراضی تحت سیطره داعش در سوریه و عراق در مبارزه با داعش آزاد شد و حدود 7.5 میلیون انسان از زیر بار خلاف این گروه تروریستی، آنها رهایی یافت.

نیویورک تایمز نوشت: دولت ترامپ می خواهد به گفته خودش، مرتکب اشتباه اوباما که از عراق عقب نشینی کرد، نشود؛ چرا که این امر باعث ظهور و بروز مجدد تندروها شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین