کد خبر: ۵۰۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
داغ پلاسکو هنوز می‌سوزد

روشن کردن شمع مقابل پلاسکو در اولین سالگرد شهادت آتش‌نشانان

امشب همزمان با اولین سالگرد حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، جمعی از خانواده شهدای آتش‌نشان به یاد عزیزانشان در محل باقیمانده از پلاسکو شمع روشن کردند.
آفتاب‌‌نیوز : یک‌سال پیش در چنین روزی حدود ۱۲ ساعت از ریزش ساختمان پلاسکو گذشته و بیم‌ها و امیدهای بسیاری برای زنده ماندن آتش‌نشانان در زیر آوار وجود داشت. این امیدها رفته رفته رنگ باخت و با کشف پیکر ۱۵ آتش‌نشان از زیر آوار و شهادت یکی دیگر از آتش‌نشانان در بیمارستان کاملا از بین رفت.

امروز در نخستین سالگرد این حادثه شماری از خانواده‌های شهدای آتش‌نشان همچون خانواده شهید نظری، خانواده شهید امینی، خانواده شهید هوایی، خانواده شهید سلطانی، خانواده شهید میرزاخانی، خانواده شهید حسین‌زاده و خانواده شهید علی‌تبار با حضور در محل باقیمانده از این ساختمان در چهارراه استانبول به یاد عزیزانشان شمع روشن کرده و این محل را گلباران کردند.

همزمان با حضور خانواده شهدای آتش‌نشان در این محل شمار زیادی از مردم و عابران نیز با توقف در مقابل محل ساختمان پلاسکو یاد این شهدا را گرامی داشته و برخی نیز برای آنان شمع روشن کردند.

حضور خانواده شهدای آتش‌نشان در این محل که حدود دو ساعت به طول انجامید، واکنش‌های دیگری نیز از سوی شهروندان در پی داشت. برخی از شهروندان با حضور در این محل برای شادی روح شهدا و دیگر جان‌باختگان پلاسکو صلوات و فاتحه ختم می‌کردند و گروه دیگری از شهروندان نیز با توقف در این محل اقدام به تصویربرداری و ابراز همدردی با خانواده‌ها کردند.

شماری از خانواده‌ها عکس شهدای خود را بر دیوار بتنی مقابل ساختمان پلاسکو نصب کرده و اقدام به توزیع خیرات و نذورات میان شهروندان کردند.

مراسم داوطلبانه و خودجوش امشب در حالی برگزار شد که برخی از خانواده‌های شهدای پلاسکو نیز از صبح امروز به این محل مراجعه کرده و یاد عزیزانشان را گرامی داشته بودند.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نیز در ساعات آغازین این مراسم و پیش از اینکه شماری از خانواده‌ها در این محل حضور یابند، مقابل ساختمان پلاسکو حاضر شده و یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی داشت اما پیش از حضور خانواده‌ها محل را ترک کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین