کد خبر: ۵۰۳۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:

دعوت از رئیس سازمان پزشکی قانونی برای حضور در مجلس بخاطر خودکشی بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر

رییس کمیسیون بهداشت و درمان از دعوت رییس پزشکی قانونی به این کمیسیون درباره بررسی علل خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر خبر داد و گفت: در نامه‌ای به رییس مجلس تقاضا کردم برخی از اعضای کمیسیون بهداشت در کمیته حقیقت‌‌یاب برای بازدید از زندان اوین حضور داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی نوبخت حقیقی با اشاره به آخرین وضعیت بازدید تعدادی از نمایندگان از زندان اوین و ملاقات با بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر اعلام دعوت از پزشکی قانونی برای حضور در مجلس بخاطر خودکشی بازداشت‌شدگان اخیرکرد: با توجه به آنکه پیش‌تر این مسئله مطرح شده بود که مجلس به عنوان یک واحد نظارتی، کمیته حقیقت‌یاب زیر نظر کمیسیون قضایی تعیین کند، وقتی متوجه این مسئله شدم در نامه‌های جداگانه به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی پیشنهاد کردم حتماً در میان اعضای کمیته حقیقت‌یاب یک یا چند نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز حضور داشته باشند چرا که ابعاد پزشکی و روانی زندانیان به گونه‌ای است که حتماً باید یک طبیب با نگاهی طبیبانه به قضیه نگاه کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با این حساب این دو نامه را به روسای مجلس و کمیسیون قضایی ارسال کردم و همچنان منتظرم تا پس از تشکیل تیم بازدیدکننده بنده نیز یکی یا چند نفر از اعضای کمیسیون بهداشت را برای حضور در این هیات معرفی کنم.

وی درباره خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر و ضرورت بررسی این موضوع گفت: اتفاقا چند نفر از نمایندگان توضیحاتی در این رابطه به بنده اعلام کردند و در این راستا بنده به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان از رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور دعوت کردم تا با حضور در یکی از جلسات کمیسیون در این رابطه توضیح دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به تاکید رئیس کمیسیون قضایی مجلس مبنی بر اینکه بازدید نمایندگان از زندان اوین قرار است مختص اعضای کمیسیون قضایی باشد گفت: اتفاقا به همین دلیل و از آنجا که احساس کردم تصمیم گیری در این رابطه خارج از حیطه اختیارات رئیس کمیسیون قضایی باشد، در نامه‌ای جداگانه درخواست خود را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کردم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: به بیان دیگر با توجه به بررسی ابعاد مسئله ابتدا خطاب به همتای خود یعنی رئیس کمیسیون قضایی این پیشنهاد را مطرح کردم اما با توجه به اینکه طبیعتاً ایشان تصمیم‌گیرنده نیست به رئیس مجلس نیز نامه‌ای جداگانه نوشته و حضور اعضای کمیسیون بهداشت در هیات بازدید از زندان اوین را خواستار شدم.

نوبخت حقیقی در پایان درباره زمان و احتمال انجام بازدید تصریح کرد: باید این بازدید انجام شود و واقعیت این است که اگر مجلس نتواند چنین بازدیدی را انجام دهد، مجلس نیست. وظیفه مجلس نظارت است و هنگامی که مشکلی در مملکت پیش می‌آید مجلس باید ورود کند و بنده عملکرد احتمالی کسانی که سد راه شده یا مجلس را بیگانه بدانند، محکوم می‌کنم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
1
خود کشی ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین