کد خبر: ۵۰۳۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

۸ بهمن بازدید هیاتی از مجلس از زندان اوین+ اسامی هیات

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بازدید هیاتی از مجلس به ریاست ملک‌شاهی رییس این کمیسیون از زندان اوین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن نوروزی در توضیح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس،‌ گفت: کمیسیون حقوقی بعد از تصویب مواد ۶ و ۷ لایحه اصلاح پولشویی مصوب کرد که یکشنبه آینده (۸ بهمن) از زندان اوین بازدید داشته باشد.

به گفته وی، در این بازدید ملک‌شاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و برخی دیگر از نمایندگان به همراه خودش حضور خواهند یافت. این بازدید از ساعت ۱۰ صبح انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی همچنین از توضیح مصوبات این کمیسیون درباره لایحه اصلاح قانون پولشویی، گفت: بر اساس مصوبات امروز کمیسیون باید مرکز اطلاعات مالی شکل گیرد که در آن مرکز گزارشات و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و سوابق موارد مشکوک تا پنج سال باید نگهداری شود.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، وی افزود: همچنین بر اساس این مصوبه، باید مالکان واقعی شناسایی شوند یعنی اگر ۱۰۰ میلیارد تومان حساب بانکی به نام یک فرد ۱۹ ساله باز می‌شود به دلیل مشکوک بودن این موضوع باید مالک واقعی شناسایی گردد. به طور کلی باید تمامی معاملات و عملیات مشکوک نیز رصد شود.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه، همه کارمندان موظفند که گزارش مالی خود را به مرکز اطلاعات مالی گزارش دهند. همچنین مجازات متخلفین شش ماه تا دو سال زندان خواهد بود و از کار برکنار می‌شوند.

 اسامی هیات

همچنین رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تعیین اعضای هیات بازدیدکننده از زندان اوین خبر داد.

الله‌یار ملکشاهی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره جلسه عصر امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس لایحه اصلاح مبارزه با پولشویی بررسی و تا ماده هفت آن مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی از دیگر مصوبات جلسه امروز این کمیسیون را تعیین اعضای هیات بازدید از زندان اوین عنوان کرد و افزود: در جلسه امروز شش نفر از اعضای این هیات تعیین شدند که شامل بنده به عنوان رئیس هیات، محمد دهقانی نماینده طرقبه و شاندیز، محمدعلی وکیلی نماینده تهران، محمدجواد فتحی نماینده تهران، حسین رضارزاده نماینده کازرون و محمد کاظمی نماینده ملایر انتخاب شدند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک نفر نیز از کمیسیون امنیت ملی برای عضویت در این هیات معرفی خواهد شد، تصریح کرد: هیات بازدیدکننده از زندان اوین روز یکشنبه هفته آینده، هشت بهمن صورت می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
چه کار مهمی!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین