کد خبر: ۵۰۳۷۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
"موافق انتشار بخش‌های دیگر جلسات خبرگان نیستم"

آیت الله مقتدایی: انتشار ویدئویی از جلسه انتخاب رهبری خیانت بود/ بخش‌هایی از جلسات مجلس خبرگان باید برای همیشه محرمانه بماند

یک عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه بخش‌هایی از جلسات مجلس خبرگان باید برای همیشه محرمانه بماند، اظهار کرد: یک خیانتی بوده است که رفتند مطلب محرمانه را منتشر کردند و این موضوع باید پیگیری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره ویدئویی که اخیرا از جلسه انتخاب رهبری در مجلس دوم خبرگان منتشر شده است گفت: این مطالبی که از مقام معظم رهبری در آن جلسه منتشر شده است من ویدئوی آن را ندیدم اما قبلا شنیده بودم. به نظر من پخش این مطالب برای عموم مصلحت نیست. این شاید خلاف مصالح عامه باشد. برای اینکه مطالبی که مقام معظم رهبری در آن جلسه فرمودند کشف از یک تواضع اخلاقی و کشف از یک شایستگی بود. این که هرکسی از نظر اخلاقی خودش را کوچک و از تکبر دور می بیند و از خودخواهی، تفرعن، معروفیت و امثالهم دور اعلام می کند، این یک سنت بین علمای اسلام بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از اعتمادآنلاین، مقتدایی افزود: من خودم در درس آیت الله بروجردی به خاطر دارم که ایشان در صحبت هایش گفت ولالله قسم برای این مرجعیتی که به سراغم آمده من یک قدم برنداشته‌ام. این موضوع درباره دیگر علما هم وجود دارد. بزرگان دیگر اصلا تحاشی می‌کردند. مثلا وقتی صاحب جواهر در کسالت موت به علما توصیه کرد که بعد از من شیخ انصاری مرجع هستند ولی مرحوم شیخ انصاری نپذیرفتند و به هیچ وجه زیر بار پذیرش مرجعیت نمی رفتند و گفتنتدن که به سراغ فلان عالم در مازندارن بروید. دیگران به آن عالم نامه نوشتند و آن عالم پاسخ داد بله من زمانی در یکی از دروس از شیخ انصاری مقدم بودم ولی من سال هایست که از درس و بحث کناره گیری کرده ام و الان شما بر من مقدم هستید. از این نمونه ها زیاد است. بنابر این آن صبحت های مقام معظم رهبری از تواضع است و از نظر اخلاقی یکی از تواضع های بسیار مهمی است. مثلا برای نماز باران که در قم خوانده شد من مأموریت داشتم که خدمت آیت لله خرازی بروم و از ایشان دعوت کنم که ایشان گفتند نه من لایق نیستم. بعد که اصرار کردیم و توضیح دادیم که علما و دوستان از شما درخواست کرده اند و گفتیم که اجابت مومن یک امر پسندیده ای است بعد ایشان پذیرفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پخش این گونه امور در جامعه باعث می شود آن کسانی که در وادی این نوع اظهارات نیستند فکر کنند که فرد خودش در حال اقرار است. به همین خاطر انتشار آن خیلی کار خطایی بود ولی در عین حال باید توضیح داد که مردم بدانند این اظهارات یک روش اخلاقی و تواضع در بین مراجع بوده و الان هم هست و ادامه دارد و کسی فکر نکند که مطالبی که ایشان فرمودند اظهار یک واقعیتی است بلکه یک تواضع است.

مقتدایی در واکنش به انتشار این ویدئو تأکید کرد: یک خیانتی بوده است که رفتند مطلب محرمانه را منتشر کردند و این موضوع باید پیگیری شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره انتشار بخش های دیگری از جلسات مجلس خبرگان اعلام کرد: به هیچ وجه موافق این کار نیستم. اگر جلساتی باشد که اینگونه موارد در آن باشد موافق نیستم. باید جلساتی باشد که قابل پخش باشد. اما این گونه مطالب محرمانه باید محرمانه باقی بماند و این محرمانگی همیشگی است و تاریخ هم ندارد. چون این مطالب را نمی شود به طور علنی برای کسانی که خودشان این روحیه را دارند مطرح کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
10
چرا خیانت بود؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
وقتي شما مي گويي خيانت بود يعني كار خطا صورت گرفته و افشاي آن خيانت است در حالي كه كار خطايي صورت نگرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
حاج آقا شما درجریان نیستید.این موضوع چندسال پیش از تلویزیون پخش شده است.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
1
مردم نامحرمند؟آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین