کد خبر: ۵۰۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

فوت ۳ هزار نفر در سال بر اثر حریق در کشور

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در سال حدود ۳ هزار نفر بر اثر حریق فوت می‌کنند، ۳۰ هزار نفر به این علت بستری می‌شوند و ۱۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدهادی ایازی در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران گفت: در سال ۱۹۸۹ سازمان بهداشت جهانی موضوع جامع ایمن را به علت مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از حوادث مطرح کرد، در ۱۲ سال گذشته کشور ایران نیز به این برنامه ملحق شد و در سند چشم‌انداز نیز تأکید شده بود که به این امر توجه کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی حدود ۱۱ هزار نفر در سال کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که تعداد خودرو و موتورسیکلت‌های ما طی این سال‌ها چند برابر شده است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت اظهار داشت: در سال حدود ۳۰۰۰ نفر بر اثر حریق فوت می‌کنند، ۳۰ هزار نفر به این علت بستری می‌شود و ۱۵۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

ایازی تصریح کرد: اورژانس کشور سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مأموریت انجام می‌دهد که بخش عمده آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی ادامه داد: برای پرداختن به شبکه جوامع ایمن، باید بر روی مسائل مختلفی تمرکز کنیم. مشارکت مردم و مشارکت بین‌بخشی از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای ایجاد شبکه ایمن است.

ایازی ادامه داد: برای پرداختن به شبکه جوامع ایمن باید بر روی مسائل مختلفی تمرکز کنیم. مشارکت مردم، مشارکت بین بخشی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای ایجاد شبکه جوامع ایمن است.

وی افزود: بررسی اطلاعات و آمارهای حوادث نیز از جمله اولویت های پرداختن به جوامع ایمن است. سازمان بهداشت جهانی به ما توصیه می کند آمارها را رصد کنیم که با شناسایی این حوزه، فرهنگ سازی صورت گیرد. ما در بخش راهنمایی و رانندگی توانستیم در فرهنگسازی موفق عمل کنیم اما در بخش های دیگر هنوز با مشکل روبرو هستیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در سالهای اخیر با پدیده های جدیدی نظیر آلودگی هوا و گردوغبار روبرو شدیم. سال گذشته در یک روز در شهر اهواز حدود ۱۷ هزار نفر به بیمارستان مراجعه کردند در حالی که بیمارستانهای شهر اهواز ظرفیت پذیرش این تعداد بیمار را ندارند.

ایازی تصریح کرد: هر چقدر ما فرهنگسازی کنیم آسیب ها کاهش پیدا می کند و وجوه پرداختی نیز در این زمینه کاهش می یابد. بیمه نقش کلیدی و اساسی در این زمینه دارد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت افزود: یکی دیگر از ابزارهای مهم در فرهنگ سازی، رسانه های ارتباط جمعی هستند که می بایست این آمارها را به گوش مردم برسانند.

به گزارش مهر، ایازی در پایان گفت: وزارت بهداشت و درمان با نهادهای مختلف تفاهم نامه هایی را تدوین کرده تا بتواند از ظرفیت آنها به درستی استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین