کد خبر: ۵۰۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
معاون وزیر راه اعلام کرد

جعبه سیاه دو کشتی حادثه سانچی همزمان باز می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بازگشایی جعبه سیاه نفتکش در دستور کار آژانس ایمنی دریایی چین قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که جعبه سیاه هر دو کشتی به طور هم‌زمان باز شوند.
آفتاب‌‌نیوز : طبق اعلام محمد راستاد - رییس سازمان بنادر و دریانوردی - همان طور که پیش از این نیز اعلام شده بود، احتمالا برای اعلام گزارش نهایی بررسی جعبه‌های سیاه به سه ماه زمان نیاز خواهد بود.

سازمان بنادر ایران اعلام کرده که طبق قوانین بین‌المللی باید در زمان بازگشایی جعبه سیاه، تمام ذی‌نعفان حضور داشته باشند و از این رو، جعبه سیاه نفتکش سانچی با حضور نمایندگان ایران، چین، پاناما و همچنین شرکت اروپایی سازنده جعبه سیاه رمزخوانی خواهد شد.

راستاد همچنین درباره جزئیات ورود چینی‌ها به کشتی سانچی پیش از غرق شدن نیز اعلام کرد تیم چهار نفره چینی با دو هدف یافتن افراد و جعبه سیاه، وارد کشتی شدند اما با توجه به اینکه دمای محل آسایشگاه سرنشینان بسیار بالا بود و گازهای سمی نیز در آن وجود داشت، امکان ورود به این بخش برای آنها وجود نداشته است. این تیم چینی تنها سه دقیقه برای خروج از کشتی فرصت داشتند و با توجه به تغییر مسیر حرکت باد، خروج آنها از کشتی مسئله‌ای بسیار پرریسک بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر همچنین گفته که دو پیکر یافت شده از سوی چینی‌ها در کشتی سانچی به این دلیل اتفاق افتاده که آنها در نزدیکی قایق نجات قرار داشته‌اند وگرنه حرارت بالا اجازه حضور در کابین‌ها را نمی‌داد؛ از این رو اطلاعات دقیقی در این خصوص از سوی گروه چینی به دست نیامده است.

در ۱۶ دی ماه امسال یک کشتی فله‌بر چینی در نزدیکی آب‌های شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی برخورد کرد و در جریان آن ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی به دلیل حریق و انفجارهای سنگین جان خود را از دست دادند که پیکر ۲۹ نفر از جان باختگان همچنان مفقود است.

این کشتی ۲۴ دی ماه، پس از هشت روز سوختن نهایتا غرق شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین