کد خبر: ۵۰۳۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

طنز/ مرگ بر شبکه‌های اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز : «گسترش شبکه‌های اجتماعی از دلایل رشد مصرف مواد مخدر هستند.» این را یک مسئول گفته که عنوان شغلی‌اش تقریبا نیم متر است. یعنی اگر بخواهید او را با عنوانش صدا کنید حتما نفس کم می‌آورید. ای کاش روزی می‌رسید که نه اینترنتی باشد و نه شبکه‌های اجتماعی تا ببینیم مسئولان گناه را به گردن چه می‌اندازند. یعنی عادت کرده‌اند هر چیزی را به شبکه‌های اجتماعی و گسترش آن مربوط  می‌کنند.

همین مسئولان که می‌گویند مصرف مواد مخدر در مدرسه تقصیر گسترش شبکه‌های اجتماعی است بسیاری از نیازهایشان را از صدقه سر همین گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تامین می‌کنند.

شما شاید یادتان نیاید اما قبل از اینترنت همه چیز زیر سر ماهواره بود. یعنی در دهه هفتاد هر مسئولی مصاحبه می‌کرد می‌گفت: دزدی، اعتیاد، فحشا، بیکاری، کمبود ویتامین، گرانی و.. به خاطر ماهواره است. در دهه شصت هم همه چیز زیر سر ویدئو بود که جوانان را معتاد و بی‌ادب و قالتاق بار می‌آورد.

یعنی مسئول جماعت در هر دوره‌ای برای پاک کردن صورت مسئله و کم‌کاری خود چیزی برای علم کردن دارد. حالا هم که شبکه‌های اجتماعی هستند و همه چیز زیر سر اینهاست. این مسئول در ادامه گفته است: «شبکه‌های اجتماعی اگر با نظارت والدین نباشند، زمینه‌ساز این هستند که کودکان و نوجوانان، بدون طرح پرسش بتوانند اطلاعات مربوط به مصرف مواد را به دست بیاورند.» حالا باید از مسئول پرسید قبلا از کجا می‌دانستند چطوری باید مصرف کنند؟ آن وقت که شبکه‌های اجتماعی نبود؟ آها یادم رفت ماهواره و ویدئو بود.

باقی بقای‌تان

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین