کد خبر: ۵۰۴۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲

طنز/ کشور هم این قدر بدون ریسک؟!

«اساساً ایران رو هیچ خطر بالقوه و بالفعلی تهدید نمی‌کنه. اونقدر همه چی سر جاشه که اگه شما برین تو خیابون‌های ایران با مردم صحبت کنید، می‌گن «خطر چی هست اصلاً؟» تازه کشور اونقدر از نظر مالی حساب و کتاب داره که از این پول‌ها برای مؤسسات تحقیقاتی هزینه نمی‌کنه. اینجا هر ریالش حساب و کتاب داره، واقعاً چی فکر کردن این خارجی‌ها؟!»
آفتاب‌‌نیوز :
«اخیراً یه مؤسسه تحقیقاتی تحت عنوان WEF در زمینه تهدیدات و ریسک‌های جهانی گزارشی داده که تو این گزارش فهرستی از مشکلات و خطرات احتمالی و بالقوه‌ای که در جهان ممکنه رخ بده رو منتشر کرده. اول از همه باید گفت همین که غرب یه مؤسسه داره که کارشناسانش پول می‌گیرن تا مخاطراتی که تهدیدشون می‌کنه رو گزارش کنه، نشون می‌ده غرب چقدر در منجلاب فرو رفته وگرنه چرا کشور ما همچین مؤسساتی نداره؟ جواب مشخصه. اساساً ایران رو هیچ خطر بالقوه و بالفعلی تهدید نمی‌کنه. اونقدر همه چی سر جاشه که اگه شما برین تو خیابون‌های ایران با مردم صحبت کنید، می‌گن «خطر چی هست اصلاً؟» تازه کشور اونقدر از نظر مالی حساب و کتاب داره که از این پول‌ها برای مؤسسات اینچنینی هزینه نمی‌کنه. اینجا هر ریالش حساب و کتاب داره، واقعاً چی فکر کردن این خارجی‌ها؟!

 به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه ایران در ستون طنز خود نوشت:‌ حالا طبق گزارش این مؤسسه، حملات سایبری و سرقت اطلاعات خصوصی و مالی افراد و سازمان‌ها توسط مجرمان سایبری، هکرها و بدافزارها جایگاه اول خطرناک‌ترین مشکل و معضل جهان رو به خودش اختصاص داده. فقط ببینین اینا کجان و ما کجا؟ حقشونه. وقتی سرعت اینترنتشون رو این قدر بردند بالا و از فیلترینگ خبری نیست، همین میشه دیگه. خوشبختانه با همت مسئولان کشور ما، این خطر مدت‌هاست از بیخ گوشمون گذشته. یعنی یه جوری سرعت اینترنت رو آوردن پایین و همه سوراخ‌های فضای مجازی رو فیلتر کردند که هکر اگه بخواد کاری هم بکنه، این قدر دیسکانکت میشه و باید دنبال فیلترشکن بگرده که عصبی میشه و کلاً پشیمون میشه سایتی رو هک کنه. اساساً بستر وقوع حملات سایبری رو از بیخ با محدود کردن سرعت اینترنت و فیلترینگ حذف کردن. نظر من اینه که به پاس قدردانی از این حرکت دوستان، با در نظر گرفتن شئونات و عرف موجود در جامعه به افتخارشون دست بزنید.

طبق گزارش همین مؤسسه پس از حملات سایبری، مشکلات زیست محیطی نظیر خشکسالی، سیل و آلودگی هوا در رتبه دوم بزرگترین مخاطرات جهان قرار گرفته. راجع به این هم باید بگیم که این‌ها برای غربی‌ها مخاطره محسوب می‌شه و برای ما یه امر بدیهی و جزو زندگیمونه. اصلاً ما ایرانی‌ها هیچ مشکلی با خشکسالی نداریم. اگه به‌ سبک زندگی مردم نگاه کنید، می‌بینید بحران کم‌آبی، هیچ‌وقت دغدغه مردم و مسئولان نبوده. در مورد آلودگی هوا هم همین‌طور. ما ایرانی‌ها دیگه بدنمون سازگار شده با این هوا. اگه یک روز فقط یه عنصر از جدول مندلیف از هوای تنفسی کم بشه، مریض می‌شیم. اگه یه مقدار اکسیژن اضافی برسه به بدنمون، بافت‌های داخلی دچار آسیب جدی میشن. اینه که خودروسازان داخلی یه جوری موتور رو طراحی می‌کنند که حتماً یه سری گازهای سمی تولید کنه که خدایی نکرده مردم دچار مرگ و میر زودرس ناشی از هوای پاک نشن.

این مؤسسه معضلات و مخاطرات دیگه‌ مثل مهاجرت‌های اجباری و فجایع طبیعی مثل زمین لرزه و تجارت‌های غیر قانونی و قاچاق اسلحه و دارو رو گفته که اساساً هیچ ربطی به کشور ما نداره. اگه حرف ما رو قبول ندارین اگه صدا و سیمای خودمون و شبکه خبر رو فقط یک ساعت دنبال کنید، می‌بینین که کشور ما کجاست و کشورهای غربی کجا؟ پس این قدر ناشکری نکنید. باور کنید سیستم قشنگی داریم. مدیونید اگه بهش بی‌احترامی کنید.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین