کد خبر: ۵۰۴۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

بلای جان کشور چیست؟

هنگامی که پنهان کاری و مخفی کاری ارزش می شود و آگاهی به تبعیت تغییر معنا می دهد؛ آنگاه فضای مجازی بلای جان مخفی کاری و پنهان کاری و تابعیت محض می شود. اشکال آنجاست که آقای جنتی از دگرگونی های جدی در باورها و نگرش ها و دریافت ها و کنش ها و واکنش ها جامعه بی خبر مانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یدالله اسلامی، دبیركل مجمع نمایندگان ادوار مجلس، در یادداشتی تلگرامی نوشت: آقای جنتی فضای مجازی را بلای جان کشور دانسته است. از دیدگاهی که آقای جنتی آن را نمایندگی می کند؛ سخن نادرستی بیان نشده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ادامه این یادداشت آمده است: چون فضای مجازی پرده را تا حدی کنار می زند و بر زوایای تاریکی نور می افشاند که پیش از آن دیده نمی شد. چون سانسور و ممیزی را به تنگنا کشانیده و بی اثر ساخته.چون حساسیت به رفتارهای نادرست را افزایش داده و نابسامانی های بسیاری را نمایان می سازد.

هنگامی که پنهان کاری و مخفی کاری ارزش می شود و آگاهی به تبعیت تغییر معنا می دهد؛ آنگاه فضای مجازی بلای جان مخفی کاری و پنهان کاری و تابعیت محض می شود.

اشکال آنجاست که آقای جنتی از دگرگونی های جدی در باورها و نگرش ها و دریافت ها و کنش ها و واکنش ها جامعه بی خبر مانده است.اشکال آنجاست که آقای جنتی گمان می کند  یکسویه سخن گفتن و مردم را وادار به تبعیت کردن، امری عادی است؛ ولی عمر چنین دیدگاهی مدت هاست سپری شده است. 

دوره ای که بسیاری از تصمیمات با پنهانکاری و با نامحرم انگاشتن مردم  زندگی همگان و اداره کشور را تحت تاثیر قرار می داد؛ سپری شده است.

بلای جان مردم بی توجهی به شایسته سالاری و حاکمیت دیدگاه تمامیت خواهی است که سهم مردم را تبعیت و سهم برخی را قدرت و ثروت و منزلت های اجتماعی می داند.

بلای جان مردم و کشور آن است که آقای جنتی این همه سال در جایگاه تصمیم گیری بدون پاسخ قرار گرفته و هزینه‌های ناشی از تصمیمات خود را نادیده انگاشته است.

بلای جان کشور که نه؛ بلای جان برخی تک روی ها و رفتارها و نگاه های از بالا به پائین، فضای مجازی است. با فناوری های تازه ای که در راه است؛  فیلتر هم از نفس خواهد افتاد. 

آقایان بهتر است که به جای مبارزه با فضای مجازی با رفتارهای نادرست  و تصمیمات خلاف قانون و نظارت های غیرقانونی همچون نظارت استصوابی پایان دهند. 

شفافیت راه اصلی مبارزه با فساد است. پنهان کاری ها اسباب رانت خواری و بروز فساد می شود. شفافیت راه بهره‌برداری های نادرست را می بندد. 

امروز اندکی از وضعیت بودجه نویسی در کشور به فضای مجازی راه یافت و مردم به این آگاهی دست یافتند؛ چه بخش مهمی از بودجه کشور در جاهایی مصرف می شود که هیچ سودی به حال کشور و ملت ندارد.

مردم آگاه شدند که با این همه ریزگرد و مصیبتی که بر محیط زیست وارد شده؛ سهم بودجه محیط زیست بسیار کمتر از بودجه هایی است که به نام فرهنگ در احتیار افراد و نهادهای خاص قرار داده می شود و به هیچ جا هم پاسخگو نیستند.

مردم متوجه شدند با آنکه سال ۹۷ هیچ انتخاباتی در کشور وجود ندارد؛ سهم بودجه شورای نگهبان که به قول سخنگوی آن شورا به اندازه پول توجیبی برخی افراد هم نیست، چه رقم وحشتناکی است. 

بله؛ فضای مجازی بلای جان پنهانکاران است:  آینه چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن؛ آينه شکستن خطاست

*آیت‌الله جنتی در سومین جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان فضای مجازی را بلا و مشکلی دانست که به جان ما افتاده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
2
بلای جان مملکت کسانی هستند که بازنشست نمی شوند و همواره با پستهای نا محدود می تازند چون اطلاعات بروز ندارند معمولا از مشاور استفاده می کنند و این مشاوران دران .......
برید یکم استراحت کنید و به جوان ها اعتماد کنید وگرنه خیلی زود دیر میشه ها !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین