کد خبر: ۵۰۵۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
مدیریت دولتی نباید با جیب‌ پر کردن همراه باشد

دادستان کل کشور: برداشتن روسری حرکت بچه‌گانه‌ای است/حضور فرد بدون حجاب در خیابان، جرم است/ وزیر ناتوان و مسؤولی که نمی‌تواند کلان‌شهری را اداره کنند بروند

دادستان کل کشور درباره سؤالات خبرنگاران در خصوص وضعیت مدیران دوتابعیتی، سرگردانی مردم در فرودگاه و موضوع بی‌حجابی چند نفر در خیابان توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد مدیر نفتی فراری اظهار کرد: ما از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم پیش از آنکه جرمی واقع شود و فردی بخواهد از کشور فرار کند، مانع بروز چنین حوادثی شوند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: طبیعی است در هر دستگاهی افراد ناصالحی مرتکب جرائمی شوند و اگر دستگاه‌ها نظارت خود را تقویت کنند در کاهش جرم تاثیرگذار است. فردی مبالغ کلانی را مورد سوءاستفاده قرار داده است و این نشان می دهد که بستر مستعدی برای این کار وجود داشته و بعد از اینکه فرار کرده آقایان متوجه شده اند. ما فعلا نمی خواهیم در این زمینه نظر قطعی بدهیم، اما این مورد رخ داده‌ است.

وی در مورد موضوع مدیران دوتابعیتی نیز اظهار کرد: ما نسبت به این موضوع حساس هستیم و از وزارت اطلاعات خواسته‌ایم لیست را برای ما بفرستند که متاسفانه تا به حال پاسخ لازم را از دستگاه‌های اطلاعاتی نگرفته‌ایم، اما آنها نیز تلاش دارند زیرا می‌دانیم دستیابی به دو تابعیتی‌ها کار مشکلی است. انتظار ما از دستگاه‌های اطلاعاتی و وزارت اطلاعات این است که تمام توان خود را در این زمینه و شناختن دو تابعیتی‌ها به کار بگیرند و همینطور وضعیت آنهایی که معرفی کرده‌ایم را به ما اعلام کنند.

دادستان کل کشور در مورد زنانی که در روزهای اخیر بدون روسری در برخی خیابان‌ها حاضر شده‌اند و تصاویر آنها نیز منتشر شده است، اظهار کرد: من این مساله را امری جزئی و غیر قابل توجه می دانم. در مجموعه 80 میلیونی کشور اکثر قریب به اتفاق زنان ما حجاب چادر دارند و یا حجاب درست دارند، در چنین وضعیتی آنها اجازه نمی دهند که حرکتی که مورد هدف دشمن است اجرا شود. این حرکت بچه‌گانه ای بود که دختر جوانی در جایی که عده‌ای در حال زندگی عادی خود هستند روسری خود را بردارد و بعضی‌ها با ماموریتی که داشتند فیلم های آنها را در شبکه مجازی منتشر کنند.

وی افزود:‌ انتظار ما از خانم‌ها این است که اگر اعتقاد به اسلام دارند شرع اسلام حجاب را واجب کرده است و اگر هم ندارند و مسلمان نیستند و یا اعتقاد ضعیفی به مبانی اسلامی دارند باید توجه داشته باشند کسی که خودش را ملتزم به جامعه مدنی می داند باید از قانونی که وضع شده تبعیت کند. ضمن اینکه کسی هم حق ندارد به زندگی خصوصی و حریم شخصی افراد ورود کند.

منتظری بیان کرد: به نظرم کسانی که این کار را انجام داده‌اند بیشتر از روی نادانی و تحریک احساسات بوده است که ممکن است القائاتی از خارج کشور نیز داشته باشند. اکثریت مردم ما مسلمان و متلزم به احکام هستند. این حرکات تاثیر چندانی ندارد و ضمن اینکه اگر کسی با بی حجابی در خیابان حرکت کند به موجب قانون مرتکب جرم شده و می‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد، البته اعتقاد ما این است که پیش از مجازات باید هدایت کنیم و این افراد قبل از آن باید متنبه شوند و باید در راستای اقدامات پیشگیرانه حرکت کنیم.

منتظری  در مورد بی برنامه‌گی‌ها و سرگردانی مردم در فرودگاه امام خمینی گفت: من به معاون مربوطه تاکید کردم که این مسئله هواپیماها را پیگیری کند، ضمن این که این موضوع از قبل مورد بررسی ما قرار گرفته بود و متاسفانه هواپیمایی ها در حق مسافران اجحاف می کنند و این مسئله باید ساماندهی شود. از مدیران هواپیمایی می خواهیم وضعیت نابسامان هواپیمایی را سامان دهند.

وی اضافه کرد: موضوع دفاع از حقوق عمومی را باید به صورت جدی در نظر داشته باشیم و وظیفه داریم در خدمت مردم باشیم.

وی در مورد عملکرد دادستان‌های شهرهای مختلف و اینکه آیا این افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: ما بر مجموعه دادسراها و دادستانی ها نظارت سیستمی و میدانی داریم و همینطور سامانه‌ای در دادستانی کل کشور ایجاد شده که همه شهروندان می توانند اگر شکایتی دارند از این طریق منتقل کنند.

منتظری در مورد سرانجام پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز که پیش از این گفته بود برخی از خانواده مسئولان در این مورد نقش دارند گفت: در مورد اسامی این افراد تا زمانی که جرمشان قطعی نشده باشد مجاز به اعلام نیستیم. نکته ای که در این زمینه وجود دارد بحث قاچاق کاملا پیچیده است و اطلاعاتی داریم که نشان می دهد عواملی دست دارند این حجم از کالا بدون دخالت افرادی نمی‌تواند صورت بگیرد آنچه که در مورد سرانجام این موضوع می‌توانم بگویم این است که پیگیر هستیم و هنوز به نتیجه مملوس نرسیده‌ایم که به بخواهیم اسامی را اعلام کنیم. اگر روزی که فکر نمی‌کنم خیلی طولانی باشد قطعا رسیدگی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود:‌ در زمینه موضوع قاچاق کالا و ارز مردم باید توجه بیشتری داشته باشند و سعی کنند که از کالاهای داخلی استفاده کنند و هم اینکه اطلاعاتی را که داراند در اختیار مقامات مسئول بگذارند یکی از مهمترین راه‌هایی که مسولین می توانند برخورد کنند داشتن اطلاعات است.

دادستان کل کشور در مورد رونمایی از سامانه آموزش ضابطین اظهار کرد: ما از نظر قانونی وظیفه داریم که به ضابطان آموزش بدهیم و این مسئله به عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است. براداران ما در نیروی انتظامی سامانه‌ای را فراهم کرده‌اند و بحث‌هایی انجام شده که توانستیم این تعامل را ارتقا دهیم و بتوانیم برای آموزش نیروهای انتظامی به عنوان ضابط اقدام کنیم.

گلایه دادستان کل کشور از برخی مدیران

دادستان کل کشور گفت: وقتی ندانم‌کاری و ضعف مدیریت وجود دارد و مدیری نمی‌تواند کار کند، برود کنار؛ اگر می‌بیند نمی‌تواند کلان‌شهری را درست مدیریت کند و ضعف در مدیریتش هست، کار را رها کند.

 حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در بیست و یکمین گردهمایی مسئولان حقوقی سراسر کشور در ستاد ناجا به سوءاستفاده دشمن از ضعف مدیریت، بی‌تدبیری و ندانم‌کاری تعدادی از مدیران ضعیف نام برد و اظهار داشت: در حوادث طبیعی متأسفانه حادثه را تبدیل به جریانی می‌کنید که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند. 

وی گفت: دشمن مترصد است از یک ضعف مدیریتی بهره‌برداری کند، هر چند کوچک باشد. 

دادستان کل کشور تصریح کرد: در حادثه بارش برف شاهد ضعف مدیریت بودیم و یک نارضایتی ایجاد شد. 

وی گفت: یک مدیر باید در تدبیر و نگرش خود به مسائل، طوری برنامه‌ریزی کند تا حادثه با کمترین هزینه به نتیجه مطلوب برسد. وقتی ندانم‌کاری و ضعف مدیریت است و مدیریت نمی‌تواند کار کند، برود کنار؛ اگر می‌بیند نمی‌تواند شهر کلان را درست مدیریت کند و ضعف در مدیریتش است رها کند. 

این مقام ارشد دستگاه قضایی اعلام کرد:‌ اگر یک وزارتخانه یا یک دستگاه را مدیری نمی‌تواند مدیریت کند و به وظایفش درست عمل کند، عذرخواهی کند، نه عذرخوهی شفاهی بلکه کار را به افراد توانمند بسپارد. 

وی به وظیفه دادستانی و دستگاه قضایی در دفاع از حقوق عمومی پرداخت و گفت: ما در خیلی از مسائل ورود پیدا می‌کنیم، جایی که دفاع از حقوق عمومی مردم مطرح باشد. 

منتظری تصریح کرد: شب گذشته وقتی عده‌ای مسافر داخلی و خارجی تحت شرایط بدی در فرودگاه امام بودند، من به معاون مربوطه تماس گرفتم که شبانه برود و بررسی کند که چرا باید چنین فضا و شرایطی به وجود بیاید. 

وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی همه اخلاق انسانی را برای بالا بردن قیمت بلیط کنار گذاشتند، تاکسی‌دارها یک جور، مسئول پاک کردن برف فرودگاه یک جور و مجموعه‌ای دست به دست هم دادند ضعف در مدیریت باشد و مردم شعار بدهند «مدیر بی‌کفایت خجالت خجالت». 

وی گفت: مدیر باید تکلیفش را بداند، حقوق می‌گیرد که برای مردم کار کند، چای خوردن و پشت میز نشستن ملاک نیست. 

دادستان کل کشور ادامه داد: وقتی ما مسئولیتی را عهده‌دار شدیم در ازای کار حقوق می‌گیریم، از عنوان و پست‌مان استفاده می‌کنیم تا در خدمت مردم باشیم. باید تمام توان را به کار ببریم تا بتوانیم در خدمت مردم باشیم؛ اگر نمی‌توانیم مسئولیت را به آدم لایق‌تری واگذار کنیم.

وی گفت: مردم از مدیرانشان انتظار مدیریت مدبرانه توأم با صداقت و کفایت را دارند.

این مقام ارشد دستگاه قضا تصریح کرد:‌ خط مدیریت و خدمت به مردم را از جریانات سیاسی جدا کنیم؛ سیاسی‌کاری برای مردم و اداره جامعه زهر و کشنده است.

وی اعلام کرد: منِ مدیر در نظام جمهوری اسلامی نباید کیسه بدوزم و دنبال مال‌اندوزی باشم؛ مدیریت دولتی و خدمتی نباید با جیب‌ پرکردن همراه باشد اگر چنین چیزی می‌خواهد برود تجارت کند.

منتظری به نقشه‌های دشمنان ایران اسلامی به خصوص نقشه‌های آمریکا و صهیونیسم با هدف براندازی نظام و ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم اشاره و تصریح کرد: ایجاد یأس و سلب اعتماد توده مردم از نظام را نباید دست کم بگیریم؛ این نظام از تولد تا کنون به عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) و حضور مردم در صحنه حاضر بوده و ما باید این قصور را به هر قیمتی ارج و پاسداشت کنیم.

وی گفت: دشمن با شایعات و دروغ‌پراکنی در فضای مجازی رها شده و یل در جهت سلب اعتماد و ایجاد یأس و ناامیدی قدم برمی‌دارد و متأسفانه در برخی مسائل و موارد مسئولان و مدیران ما آتو و بهانه به دشمن می‌دهند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمن از ضعف مدیریت، بی‌تدبیری و ندانم کاری تعدادی از مدیران ضعیف بهره‌برداری می‌کند.

منتظری در ادامه سخنان خود به موضوع امنیت پرداخت و گفت:‌ ایجاد امنیت مهمترین سرمایه کشور است و حرف اول را در همه حوزه‌ها می‌زند؛ اقتدار ملت، پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی‌،سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همه و همه در گرو امنیت است.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر امنیت نباشد اقتصاد نیست، در حوزه‌های علمی و دانشگاهی امکان تحقیق و پیشرفت نیست، سیاسیون نمی‌توانند خط و مشی خود را تبیین کرده و حرکت کنند، مردم از زندگی لذت نمی‌برند، فرهنگ و ارکان نظام به جد آسیب می‌‌بیند.

منتظری تأکید کرد: امنیت مقوله‌ای است که همه ارکان پیشرفته کشور مرهون آن است اما باید بگویم که خود امنیت سه ضلع دارد، یک نیروهای مسلح، دو دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و سه دستگاه قضایی.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر سه ضلع با هم تعامل، همکاری، همراهی و هم‌افزایی داشته باشند، قطعاً در ایجاد امنیت، نقششان بی‌بدیل و غیر انکار است.

وی ادامه داد: اما اگر خدایی ناکرده این همراهی نباشد این موتور، صحیح کار نخواهند کرد بنابر این باید دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با هم، هم‌افزایی، همکاری و هماهنگی در حد اعلاء داشته باشند.

منتظری به عنوان کسی که در دستگاه قضایی مسئولیت دارد و بیشترین ارتباط را با نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی دارد و همچنین به عنوان دادستان کل کشور که مسئولیت دفاع از حقوق عمومی مردم را به عهده دارد، اعلام کرد: در ایجاد امنیت، پایداری امنیت و نگه داشتن فضای امن برای جامعه و مردم عزیز از برداشتن هیچ گامی برای هم‌افزایی این نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دریغ نمی‌کنم؛ هر جایی، هر اثر و نشانه‌ای از عدم هماهنگی دیده شد به من منتقل کنید.

وی به سیاست ریاست قوه قضائیه و دادستانی کل کشور در هم‌افزایی نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی پرداخت و گفت:‌ هم‌افزایی این نیروها جزء سیاست راهبردی و انکارناپذیر ما است؛‌البته هر کسی در چارچوب وظایف و مقرراتی که بر عهده دارد عمل می‌کند اما باید این هم‌افزایی لازم و ضروری لحاظ شود.

دادستان کل کشور به برنامه‌ریزی دشمن و توطئه‌ریزی‌های آنان پرداخت و گفت:‌دشمن با تمام توان برنامه‌ریزی و توطئه‌ریزی می‌کند، از خارج کشور هدایت می‌کند و از اتوبان‌های فضای مجازی، توطئه‌های خود را هدایت می‌کند و عناصری را در داخل کشور به مزدوری گرفته و برای ایجاد اغتشاش و آشوب از هیچ سرمایه‌گذاری دریغ نمی‌کند.

وی گفت:‌ کار به جایی رسیده که یک رئیس‌جمهور صبح که از خواب بلند می‌شود توئیت می‌نویسد و به اغتشاشگران و مزدوران خط می‌دهد و از آنها حمایت می‌کند و این نشان‌دهنده آن است که در پشت پرده چه می‌گذرد.

این مقام ارشد دستگاه قضا با اعلام این مطلب که اعتقاد نداریم که همه کسانی که در صحنه اعتراضات حضور داشتند مزدور دشمن بوده‌اند، اظهار داشت: خط اعتراض به حق مردم از خط توطئه و مزدوران دشمن جدا است و مردم عزیزی که در  اغتشاشات اخیر متوجه شدند که دشمن قصد بهره‌برداری دارد سریعاً‌ راه خود را جدا کرده و صحنه را ترک کردند و تعداد کمی ماندند.

منتظری افزود: در بررسی‌ها، تحقیقات و بازجویی‌هایی که انجام شد مشخص شد تعداد اندکی از مردم که در صحنه باقی ماندند جوانان و نوجوانانی بودند که فریب خورده بودند و در بازجویی آنها فریب‌خوردگی آنها مشخص بود.

وی به پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی در  اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: آن آقایی که پرچم را پایین کشید نوجوان 15 ـ‌ 16 ساله بود که می‌گوید در میدان نشسته بودم، کسی آمد و گفت پول می‌دهد تا من این پرچم را پایین بکشم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: نوجوانی که کلاس نهم است معلوم است که چقدر وابستگی دارد؛ با اندک پولی فریب خورده تازه به وی ماسک هم داده‌اند که به صورت بزند اما وقتی پایین می‌آید می‌بیند طرف نیست و مشخصات آن فرد را به ما می‌گوید؛ ببینید مزدوری پول را به دست گرفته با منشأیی که ما می‌دانیم و نوجوان ناپخته ما را با اندک مبلغی پول خام می‌کند که این‌ها نشان‌دهنده این است که آنها به استیصال افتاده‌اند.

منتظری افزود: نوجوان 14 ـ 15 ساله را با پول فریب داده تا پرچم را پایین بکشد و بعد فیلمبرداری کرده و از آن بهره‌برداری کنند.

این مقام ارشد دستگاه قضا به حضور مردم در صحنه بعد از اغتشاشات پرداخت و گفت: دشمن با همه تلاش، تدبیر و صرف هزینه‌‌ در این حوزه تلاش کرد اما حضور مردم در صحنه همچون آبی بر روی آتش بود.

وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی اعلام کرد: حضور نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت قابل تحسین بود.

منتظری گفت: دشمن هرگز دست از دشمنی و توطئه بر نخواهد داشت و بعد از آن قائله و مقداری آرامش که حاکم شده دوباره فراخوان داده و از این فضای جهنمی رهاشده یعنی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

دادستان کل کشور گفت: دشمن فراخوان داده برای اینکه عده‌ای از فریب‌خوردگان برای دهه فجر تجمعات داشته باشند؛ باید  حواسمان جمع باشد و هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن به توطئه‌ها و نقشه‌هایش دست یابد.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد آشوب است البته می‌داند به هدفش نمی‌رسد، اما وظیفه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی است که مراقبت‌های لازم را داشته باشند و با حضور به جد در صحنه و با اقتدار اجازه ندهند دشمن به اهداف خود برسد.

منتظری گفت:‌ دشمن در طول 39 سال هر چه در توان داشته گذاشته و ما وظیفه داریم در ایجاد امنیت برای مردم تلاش کنیم؛ مسئولیت ناجا در این حوزه خطیر است و باید مقتدرانه در صحنه مقابل توطئه‌ها بایستد

این مقام ارشد دستگاه قضایی به کشورهای پیرامون ایران اشاره و بیان داشت:‌ 4 طرف کشور ما آتش اختلاف و توطئه توسط استکبار و صهیونیست برافروخته شده تا ناامنی را به وجود آورند.

دادستان کل کشور به کشور افغانستان پرداخت و گفت: در ماه اخیر با حضور داعش پست فطرت و دست‌نشانده آمریکا و صهیونیسم دیدیم که چگونه مردم بی‌دفاع به آتش و خون کشیده شدند؛ همچنین اوضاع پاکستان و عراق و سوریه را هم که می‌دانید.

وی گفت: به حمدالله این نعمت بزرگ امنیت را که خداوند ارزانی داشت محصول زحمات شما عزیزان نیروی انتظامی، سربازان گمنام، سپاهیان، دستگاه قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی است که با تمام توان در میدان در حال خدمت هستید.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود در جمع مسئولان حقوقی در ستاد ناجا به عنوان یک شهروند و به عنوان یک مسئول قضایی و دادستان کل کشور از زحمات ارزشمند نیروی انتظامی در طول سال‌ها و در تمام عرصه‌ها تشکر کرد و گفت:‌از حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در حوادث ماه گذشته و اغتشاشاتی که توسط دشمن نابکار طرح‌ریزی و هدایت می‌شد تشکر می‌کنم.

وی گفت: نیروی انتظامی با تدبیر و حوصله قابل تحسین و دادن هزینه‌های ارزشمندی این قائله و اغتشاش را به آرامش تبدیل کرد؛ من از فرماندهی محترم نیروی انتظامی، معاونین محترم و همه فرماندهان و نیروهایی که در شهرهای مورد هدف دشمن توانستند به وظیفه آرامش‌بخش به نحو مطلوب  عمل کنند سپاسگزاری می‌کنم و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه عزیزان را از پیشگاه احدیت دارم.

این مقام ارشد دستگاه قضا اظهار داشت: هرگز خدمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و استقرار ثبات در جامعه از انظار عامه مردم و انظار مسئولین و مقامات و خصوصاً فرماندهی معظم کل‌قوا پوشیده نیست.

منتظری ادامه داد: این خدمات وقتی که توأم با حس اعتقاد، ایمان و با معنویات باشد مؤید من‌عندالله خواهد بود.

وی به جمله معروف امام علی (ع) در توصیف نیروهای مسلح در عهدنامه مالک اشتر اشاره کرد و گفت: آن نکته به نظر من باید همیشه مدنظر عزیزان و همه خدمتگزاران ایجاد امنیت جامعه قرار بگیرد که لشکریان و آنهایی که مسئولیت ایجاد امنیت در کشور را دارند جنود باذن‌الله هستند.

وی گفت: وقتی کار برای خدا باشد و توأم با معنویت قطعاً مورد توجه و عنایات خاص خداوند است.

وی گفت:‌در همه کشورها نیروهای مسلح اعم از ارتش یا پلیس وجود دارند اما ویژگی شما این است که مصداق باذن‌الله هستید یعنی هدف کارتان خداست و خدمت توأم با معنویت برای جلب رضای الهی.

دادستان کل کشور تصریح کرد: وقتی چنین شد خدا با همان جنودی که پیامبرش را نصرت داد با همان جنودی که در صحرای طبس وقتی دشمن شبیخون زد و چه در دفاع مقدس و در طول 8 سال، خداوند متعال این نیروهای خالص جان برکف را مورد عنایت قرار خواهد داد و با جنود عینی خودش نصرت می‌دهد.

وی گفت: اگر خدمت توأم با معنویت باشد برای شما هم اثر ارزشمند معنوی و لذت معنوی دارد و هم مورد لطف و عنایت  الهی خواهید بود.

این مقام ارشد دستگاه قضایی اعلام کرد: شما مأموران نیروی انتظامی در نظامی خدمت می‌کنید که فرماندهی آن با یک مجتهد عادل، انسانی فرهیخته و کسی است که مسیر رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین را طی می‌کند.

وی به فرمایشات گهربار حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: در خطبه فدکیه معروف حضرت فاطمه زهرا (س) به نکاتی اشاره شده که امروز برای ما آموزنده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: در این خطبه آمده است که خداوند ایمان را برای شما پاک‌کننده از هرگونه شرک قرار داد یعنی ایمان مطهر انسان است همانگونه که آب برای دفع فضولات و آلودگی در بدن مطهر است ایمان هم برای روح انسان همان تطهیر و پاکی را که آب فضولات و میکروب‌ها را از بین می‌برد، داراست.

وی افزود: در این خطبه آمده که خداوند اطاعات ما اهل بیت را برای مردم و ملت موجب نظم قرار داده، خداوند امامت ما را موجب امنیتی قرار داده که در جامعه شکاف ایجاد نشود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: محور وحدت جامعه به فرموده حضرت زهرا (س)، رهبری امام معصوم است در زمان حیات امام معصوم آن چیزی که موجب وحدت و هماهنگی در جامعه می‌شود امامت آن بزرگان است و در زمان غیبت نیز همان امامان تکلیف مردم را مشخص کرده‌اند

منتظری ادامه داد: امروز در جامعه ما محور وحدت ولی‌فقیه است همانگونه که امام راحل بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بود و در طول 10 سال عمر پربرکتش در سخت‌ترین شرایط و در وضعیتی که کشور همه روزه مواجه با توطئه‌های دشمن از کودتا گرفته تا درگیری و 8 سال تهاجم همه‌جانبه دشمن، آن کسی که محور قرار گرفت امام راحل بود.

عالی‌ترین مقام دادستانی کشور اعلام کرد: آن کسی که توانست همه توطئه‌های دشمن را دهه انقلاب دفع کند و نگذار که دشمن به اهداف خود برسد رهبری داعیانه امام راحل و تصمیمات ولایتمداران ایشان بود.

منتظری ادامه داد: پس از رحلت امام در طول 28 ـ 29 که دشمن هرگز دست از دشمنی برنداشت و به انحای مختلف توطئه‌های خود را در قالب گوناگون به اجرا درآورد آن کسی که توانست به تبیین سیاست‌ها و هدایت‌های داعیانه خود نقشه دشمن را نقش بر آب کند مقام معظم رهبری بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: این همان مصداق سخن حضرت زهرا (س) است که خداوند امامت ما را امنیتی قرار داد تا در جامعه اختلاف ایجاد نشود؛ همان چیزی که در  کلامات مقام معظم رهبری و توصیه و تأکیدات ایشان برای حفظ وحدت جامعه و همچنین توصیه به مسئولانی که امنیت جامعه را به عهده دارد دیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری‌های ایسنا و فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
2
10
حجاب داشتن یا نداشتن - امری شخصی است همانطور که داشتن نگاه ناپاک ذهن ناپاک و افکار ناپاک نسبت به بانوان امری شخصی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین