کد خبر: ۵۰۵۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹

ورود دادستانی به موضوع حجاب

تصاویر منتشرشده از زنانی که در روزهای اخیر بدون روسری در برخی خیابان‌ها حاضر شده‌‌اند، واکنش برخی مقامات قضائی و افراد را در پی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان کل کشور از نخستین کسانی بود که به این موضوع واکنش نشان داد و آن را یک حرکت بچگانه در خیابان تلقی کرد. همزمان دادستان تهران نیز خبر از بازداشت یک نفر در ارتباط با موضوع دختران خیابان انقلاب داد. یک نماینده مجلس نیز با اعلام این‌که این‌گونه اتفاقات نمی‌تواند مهم باشد، اذعان کرد که مشکل کشور ما حجاب نیست.

اینکه ۴ نفر روسری‌شان را هوا کنند اتفاق مهمی نیست
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به موضوع هواکردن روسری برخی از زنان گفت: این‌که ۴ نفر روسری‌شان را هوا کنند اتفاق مهمی نیست؛ اساسا اگر انتقادی باشد این است که چرا دولت در رعایت حجاب نظارت کافی را ندارد، از آن طرف انتقادی نیست، الان بانوان هر طور دوست دارند بیرون می‌آیند، مشکل کشور ما حجاب نیست و درمجموع خانم‌ها کم و بیش رعایت می‌کنند و ما هم قایل به سختگیری نیستیم. علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی دیروز مجلس با اشاره به برخی اعتراض‌ها به حجاب اظهار کرد: پیگیری نمی‌خواهد، اولا اجباری در حجاب نداریم، بسیاری از بانوان تقریبا بی‌حجاب هستند، کجای این اجبار است؟

حضور فرد بدون حجاب در خیابان جرم است
دادستان کل کشور هم درباره سوالات خبرنگاران درخصوص موضوع بی‌حجابی چندنفر در خیابان توضیحاتی را ارایه کرد. حجت‌الاسلام منتظری در مورد زنانی که در روزهای اخیر بدون روسری در برخی خیابان‌ها حاضر شده‌اند و تصاویر آنها نیز منتشر شده است، اظهار کرد: من این مسأله را امری جزیی و غیرقابل توجه می‌دانم. در مجموعه ٨٠ میلیونی کشور اکثر قریب به اتفاق زنان ما حجاب چادر دارند یا حجاب درست دارند، در چنین وضعیتی آنها اجازه نمی‌دهند حرکتی که مورد هدف دشمن است، اجرا شود. این حرکت بچگانه‌ای بود که دختر جوانی در جایی که عده‌ای در حال زندگی عادی خود هستند روسری خود را بردارد و بعضی‌ها با ماموریتی که داشتند فیلم‌های آنها را در شبکه مجازی منتشر کنند.

وی افزود: انتظار ما از خانم‌ها این است که اگر اعتقاد به اسلام دارند شرع اسلام حجاب را واجب کرده است و اگر هم ندارند و مسلمان نیستند و یا اعتقاد ضعیفی به مبانی اسلامی دارند باید توجه داشته باشند کسی که خودش را ملتزم به جامعه مدنی می‌داند باید از قانونی که وضع‌شده تبعیت کند.

ضمن این‌که کسی هم حق ندارد به زندگی خصوصی و حریم شخصی افراد ورود کند. منتظری بیان کرد: به نظرم کسانی که این کار را انجام داده‌اند بیشتر از روی نادانی و تحریک احساسات بوده است که ممکن است القائاتی از خارج کشور نیز داشته باشند. اکثریت مردم ما مسلمان و متلزم به احکام هستند. این حرکات تأثیر چندانی ندارد و ضمن این‌که اگر کسی با بی‌حجابی در خیابان حرکت کند به موجب قانون مرتکب جرم شده و می‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد، البته اعتقاد ما این است که پیش از مجازات باید هدایت کنیم و این افراد قبل از آن باید متنبه شوند و باید در راستای اقدامات پیشگیرانه حرکت کنیم.

بازداشت یک‌نفر
همزمان با این اظهارات دادستان تهران از بازداشت یک نفر درباره آنچه که به‌ عنوان «دختران خیابان انقلاب» معروف شده خبر داد و با تأکید بر این‌که تجاهر به گناه جرم است، اعلام کرد که دادستانی به وظایف خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا درباره آنچه که به‌ عنوان «دختران خیابان انقلاب» معروف شده پرونده‌ای تاکنون تشکیل شده است، گفت: حسب گزارش پلیس یک نفر دستگیر و به دادسرای ارشاد ارجاع شده است.

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا صدور قرار ٥٠٠‌ میلیون تومانی برای این فرد که مطرح‌شده صحت دارد، اظهار کرد: از وثیقه آن اطلاعی ندارم. قرارها متناسب خواهد بود. این اقدام خلاف شرع و قوانین است و جرم تلقی می‌شود. تجاهر به گناه جرم است. وی در پاسخ به این پرسش که در صورت ادامه یافتن این مسأله دادگستری چه برخوردی خواهد کرد، گفت: دادستان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین