کد خبر: ۵۰۵۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

تاج ممنوع‌التصویر شد؟

دعوای تلویزیون و فوتبال همچنان وارد فاز تازه‌ای شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ماجرای گرفتن حق پخش تلویزیونی فوتبال از صداوسیما در چند ‌سال اخیر به یک بحث و جدل تکراری تبدیل شده که همچنان به نتیجه نرسیده است. حتی ورود مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش نیز نتوانست گره کور میان فدراسیون و صداوسیما را باز کند و این داستان ادامه دارد. با این‌ که تا به حال فوتبالی‌ها دست به تهدید تلویزیون می‌زدند، این بار شنیده می‌شود صداوسیما در مقابله به مثل رئیس فدراسیون فوتبال را ممنوع‌التصویر کرده است.

تاج ممنوع‌التصویر شد؟

روز گذشته برخی از رسانه‌ها از تصمیم جدید و جنجالی مدیران صداوسیما برای پخش‌ نکردن تصاویر و مصاحبه‌های رئیس فدراسیون فوتبال خبر دادند. مهدی تاج در هفته‌های اخیر اقدامات جدیدی را برای دریافت حق پخش فوتبال از صداوسیما انجام داد و همین مسأله باعث افزایش شکاف میان مدیران این ٢ نهاد شده بود. حالا به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون با پخش‌ نکردن تصویر رئیس فدراسیون فوتبال در پی ایجاد فشار روی مهدی تاج و دیگر مدیران فدراسیون هستند تا از این طریق همچنان خودشان را برنده این جدال معرفی کنند. البته علاوه بر این ماجرا گزارش‌هایی مبنی بر انتقادهای تند مجریان رادیو از رئیس فدراسیون فوتبال هم منتشر شده که مشخص نیست چقدر به اتفاقات اخیر مرتبط است.

پاسخ مبهم صداوسیما

در حالی که مسئولان صداوسیما واکنشی رسمی به خبر منتشر شده پیرامون ممنوع‌التصویری مهدی تاج نداشتند، سعی کردیم با یکی از آنها درباره تأیید یا تکذیب این مسأله ارتباط برقرار کنیم. در حالی ‌که اکثر مسئولان مرتبط با ورزش صداوسیما پاسخ تماس‌های خبرنگار «شهروند» را ندادند، حمید ذکایی، دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما هم سعی کرد جواب روشنی به سوال ما پیرامون ممنوع‌التصویری مهدی تاج ندهد. او در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «من اطلاعی از این موضوع ندارم. با این حال باید بگویم قرار نیست مدیران صداوسیما پاسخ هر ادعایی را بدهند.» بنابراین مسئولان تلویزیون مثل گذشته که حاضر نبودند درباره موضوع حق پخش فوتبال پاسخ روشنی بدهند، این بار هم به صحبت‌های مبهم پیرامون یک خبر جنجالی بسنده کردند.

واکنش فدراسیون به اتفاق تکراری چیست؟

ممنوع‌التصویری مدیران فوتبال از سوی صداوسیما اتفاق جدیدی نیست. علی کفاشیان هم ٢‌سال قبل وقتی ریاست فدراسیون را بر عهده داشت، با چنین معضلی مواجه شد. در آن مقطع هم مدیران تلویزیون تصمیم گرفتند در قبال اعتراض‌های دامنه‌دار رئیس وقت فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ها و تصویر او را پخش نکنند تا علی کفاشیان را زیر فشار قرار دهند. از این سو هم اهرم فشار فوتبالی‌ها در سال‌های اخیر راه ندادن دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها بوده که چند باری رخ داده اما باز هم نتیجه‌ای حاصل نشده است. حتی کار به جایی رسید که یک هفته از بازی‌های لیگ به صورت مستقیم پخش نشد. در ماه‌های اخیر هم با وجود ورود دوربین‌های پخش زنده، چند باری به عوامل برنامه‌های تولیدی تلویزیون اجازه ضبط تصاویر در ورزشگاه داده نشد اما باز هم با پادرمیانی همه چیز به حالت اولیه بازگشت. باید دید این بار مهدی تاج و اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال چه واکنشی به ماجرای ممنوع‌التصویری در صورت صحت و سقم آن خواهند داشت و می‌توانند تصمیم جدیدی را برای مقابله با صداوسیما اتخاذ کنند یا خیر.

تلویزیون و فوتبال؛ هر روز دورتر از دیروز!

عجیب است که هیچ اتفاق مثبتی در جریان مذاکرات صداوسیما و مسئولان فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر رخ نداده و آنها به جای این‌ که با نشستن سر یک میز به توافق نزدیک‌تر شوند، هر روز نسبت به روز قبلی از هم دورتر می‌شوند. حتی اخیرا برخی از نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری به این موضوع ورود و به پرداخت حقوق فوتبال تأکید کرده‌اند. البته از سوی دیگر مسئولان صداوسیما هم از محدودیت‌هایی که دارند، صحبت می‌کنند و معتقدند باید سازوکار پرداخت حق پخش از سوی نهادهای بالاتر فراهم شود. به ‌هر حال اقدام اخیر مسئولان صداوسیما در صورتی که صحت آن تأیید شود و ممنوع‌التصویری شخص اول فوتبال ایران ادامه‌دار باشد، قطعا با واکنشی از سوی مسئولان فدراسیون همراه خواهد بود. اخیرا صداوسیما در اقدام عجیب دیگری در جریان برخی از مسابقات لیگ برتر تبلیغات محیطی را از تصاویر حذف کرده و دست به جنگی علنی زده است. باید دید در نهایت چه کسی یا چه نهادی می‌تواند ارتباط خوبی میان صداوسیما و فدراسیون ایجاد کند و تهدیدهای این  ٢ سازمان در قبال هم چه زمانی به پایان می‌رسد.»

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین