کد خبر: ۵۰۶۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

هر گروه از مشمولان سهام عدالت کِی و چقدر سود می‌گیرند؟

از امروز آن دسته از مشمولان سهام عدالت که شماره شِبایشان در سامانه سهام عدالت ثبت و تایید شده، بسته به اینکه در مرحله اول چقدر سود دریافت کرده اند، حداکثر تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. افرادی که تا کنون شماره شِبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده اند باید با مراجعه به سایت www.samanese.ir شماره حساب خود را اعلام کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
چند هفته‌ پیش مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به مشمولان این سهام آغاز شد. در مرحله اول پرداخت،  هر یک از مشمولان حدود یک سوم سودِ مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت کردند. قرار بر این بود که اگر شرکت‌هایِ سهام‌ عدالتی، سود خود را زودتر به  سازمان خصوصی سازی دادند، این سازمان آن مبالغ را  بین سهامداران  توزیع کند.

آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سهامدارانی که از محل  آورده نقدی، تخفیف و سود سهام در طیِ ۱۰ سال گذشته، در مجموع به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت دارند برای سال مالی ۱۳۹۵، ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. این افراد در مرحله اول ۵۰ هزار تومان به حسابشان واریز شد. قرار بر این است که امروز ۱۰۰ هزار تومان باقی‌ مانده از این مبلغ به حساب همه مشمولان سهام عدالت ارزش سهامشان به یک میلیون تومان می‌رسید،  واریز شود. البته سازمان خصوصی سازی اعلام کرد با توجه به اینکه هنوز همه شرکت ها سودشان را پرداخت نکرده اند در ابتدا به ۱۶ گروه که جزو دهک های پایین درآمدی هستند،  این سود پرداخت می شود و به چهار گروه باقی مانده تا پایان اسفند ماه سود تخصیص پیدا می کند.

این چهار گروه شامل کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی ساختمان که از سال ۹۲ ثبت‌نام کرده‌اند، روستاییان و عشایر، مددجویان کمیته‌ امداد و بهزیستی نیستند، افرادی که قبلا تحت حمایت سازمان بهزیستی بودند،  ولی در حال‌ حاضر وضع مالی آنها بهتر شده است و دیگر مددجو نیستند، می باشند. این افراد تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۶ سهام عدالت را خواهند گرفت.

کسانی که کمتر از یک میلیون تومان سهام دارند، به اندازه پانزده صدم از مبلغ ارزش سهام‌شان سود خواهند گرفت. مبلغی که از امروز به عنوان سود سهام عدالت به مشمولان واریز می‌شود، تکمیل سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵ است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، کسانی که تاکنون شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت وارد نکرده‌اند می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و شماره شبای خود را اعلام کنند تا پس از بررسی نسبت به درست بودن  شماره شبا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.

آغاز واریز سود سهام عدالت؛ نفری ۵۳۲۰۰ تومان

خبرگزاری صداوسیما نیز نوشت: مشاور سازمان خصوصی سازی از آغاز مرحله تکمیلی واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان از امروز خبر داد.

سيدجعفر سبحاني­­ با اعلام اين خبر­ گفت: در اين مرحله سود واريزي هر نفر، 2 برابر مرحله نخست و مبلغ 53 هزار و 200 تومان است.

مشاور سازمان خصوصي سازي افزود: مبلغ 53 هزار و 200 تومان واريزي به حساب دارندگان سهام عدالت در واقع مرحله تکميلي ­کل دريافتي تا پايان امسال است. در مرحله قبل مبلغ 26 هزار و 600 تومان به حساب افراد واريز شده بود و مبلغ جديد بابت مرحله تکميلي سود دريافتي تا پايان امسال خواهد بود.

وي افزود: در مرحله اول براي 34 ميليون دارنده سهام عدالت مبلغ 26 هزار و 600 تومان واريز شده بود که با رقم 53 هزار و 200 تومان اين مرحله، جمعا هر فرد دارنده سهام عدالت 79 هزار و 800 تومان دريافت مي کند.

سبحاني ادامه داد: حدود 16 گروه در اين مرحله براي دريافت سود سهام عدالت در نظر گرفته شده اند که عبارتند از مددجويان کميته امداد امام، مشمولان تحت پوشش سازمان بهزيستي، زنان سرپرست خانوار، ايثارگران، خدام مساجد، خبرنگاران، بيماران خاص و ...

مشاور سازمان خصوصي سازي تاکيد کرد: در مرحله بعد براي 4 گروه واريز سود در نظر گرفته شده که بعد از دهه فجر خواهد بود که عبارتند از روستاييان و عشاير، کارگران فصلي و ساختماني، مددجويان کميته امداد امام و بهزيستي که در واقع از پوشش اين سازمان ها خارج شده اند، کارمندان و بازنشستگان لشگري، کشوري و تامين اجتماعي.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین