کد خبر: ۵۰۶۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

روسیه رسماً از آمریکا توضیح خواست

در پی انتشار طرح جدید سلاح های هسته ای آمریکا از سوی پنتاگون، سفیر روسیه در آمریکا رسما خواستار شفاف سازی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از ایتارتاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد روسیه امیدوار است آمریکا هر چه سريع تر توضیحات لازم را در خصوص برخی از موارد مبهم در راهبرد جدید هسته‌ای این کشور ارائه کند. 

آنتونوف با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: سند راهبرد هسته‌ای آمریکا باید به دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و من امیدواریم در آینده بسیار نزدیک نشست‌هایی میان کارشناسان روسی و آمریکایی در این خصوص برگزار شود و طرف آمریکایی درباره بسیاری از مسائلی که در این سند مبهم و نامعلوم باقیمانده است، توضیحات لازم را ارائه و شفاف سازی کند.


وی افزود: کارشناسان روسی موفق شده اند تنها از بخش علنی این سند که در نخستین اظهارات جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بدان‌ها اشاره شد مطلع شوند ولی حتی برای کسی مانند من که برای مدتی طولانی با مسائل مربوط به خلع سلاح و منع اشاعه تسلیحاتی سر و کار داشته است، این سخنان سئوال برانگیز و مبهم بوده است.


آنتونوف تصریح کرد: «ابتدا تلاش می‌شود تا یک بار دیگر از روسیه تصویری منفی به نمایش در آید. از روسیه، چین، کره شمالی، و ایران از زمره اصلی‌ترین تهدیدات برضد آمریکا نام برده می‌شود. البته من در اینجا فقط به روسیه تمرکز می‌کنم. آنچه درباره روسیه در این سند گفته شده واقعا چه معنایی دارد؟ در این سند گفته شده روسیه ممکن است حمله هسته‌ای انجام دهد، اینکه روسیه به معاهدات بین المللی پایبند نیست و به مسائلی درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی اشاره کرده اند. من به ویژه از یکی از بند‌های سند راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا شگفت زده شدم که در آن آمده است روسیه پیشنهاد‌های آمریکا را در زمینه کاهش بیشتر تسلیحات تهاجمی استراتژیک رد می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در سند راهبردی جدید خود در موضوع هسته ای از طرحی رونمایی کرده است که سلاح های هسته ای به ابعادی کوچک تقسیم می شود و این طرح را برای بازدارندگی در قبال روسیه عنوان کرده است.
خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین