کد خبر: ۵۰۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

عربستان پس از تسویه‌حساب میلیاردی حقوق برخی شاهزادگان را افزایش داد!

پس از آنکه مسؤولان عربستانی اعلام کردند، از مبالغ جمع‌آوری شده در چارچوب طرح مبارزه با فساد برای اجرای دستورات سلطنتی در حمایت از شهروندان استفاده خواهد شد، یک خبرگزاری آمریکایی فاش کرد، مسؤولان عربستانی تخصیص‌های مالی برخی از اعضای خاندان حاکم را افزایش داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو منبع اعلام کرد، مسؤولان عربستانی به تازگی حقوق ماهیانه اعضای خاندان حاکم را به عنوان پاداش ۵۰ درصد افزایش داده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که این مبلغ برای یک بار بوده و یا به شکل ماهانه پرداخت خواهد شد.

یکی از دو منبع به بلومبرگ گفت: این افزایش حقوق تنها منحصر به نوادگان عبد العزیز آل سعود، پادشاه فقید عربستان نبوده و شامل شاخه‌های دورتری از خانواده نیز می‌شود.

افشای این افزایش حقوق پس از آن بود که دولت عربستان پرداخت هزینه‌های آب و برق اعضای خاندان حاکم را متوقف کرد.

کریستین دیوان، پژوهشگر موسسه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در آمریکا در توضیح این مساله گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلاش می‌کند نزدیکان خود در خاندان پادشاهی را کنترل کرده و آنها را پالایش کند اما نمی‌تواند ارتباط خود را به طور کامل با آنها قطع کند.

وی افزود: افشای این مساله که برخی از اعضای خاندان حاکم پول بیشتری دریافت می‌کنند می‌تواند باعث ایجاد تردیدهای جدیدی در خصوص جدیت دولت در کم کردن هزینه‌ها شود.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از ملینا رودبان، مشاور در امور خطرات سیاسی اعلام کرد، افزایش حقوق نشان‌دهنده آن است که مسؤولان عربستانی هیچ ایده خوبی برای اصلاح اقتصادی این کشور ندارند و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در برابر چالش آغاز تنش‌ها قرار دارد که تهدیدی نزدیک بوده و مانعی بر سر راه تلاش‌ها برای ایجاد تغییرات طولانی مدت است.

سعود المعجب، دادستان کل عربستان چند روز قبل اعلام کرده بود، مبالغ حاصل از غرامت‌های مالی اخذ شده از شاهزادگان و تجار بازداشت شده در اوایل نوامبر گذشته در کمپین مبارزه با فساد به ۱۰۷ میلیارد دلار رسیده است.

محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود، هزینه اجرای دستورهای سلطنتی برای حمایت از شهروندان حدود ۵۰ میلیارد ریال عربستانی است و این مبلغ یک باره هزینه نخواهد شد و این هزینه از صرفه‌جویی در بودجه در کمپین مبارزه با فساد تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین