کد خبر: ۵۰۶۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

نبرد عفرین سوریه؛ تلفات جانی شبه‌نظامیان کُرد و ارتش ترکیه

این نبرد باعث آوارگی ۱۵ هزار غیرنظامی از مناطق جنگی و فرار آنها به سمت مناطق امن شده است
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته مقامات ترکیه این کشور در پاسخ به کشته شدن ۷ سرباز ترک در جریان نبرد عفرین چندین «پناهگاه و انبار مهمات» نیروهای کرد را بمباران کرده است. آنکارا می‌گوید که ۵ تن از این سربازها روز شنبه در پی حمله یک تانک جان باخته‌اند.

به این ترتیب روز شنبه مرگبارترین روز برای ارتش ترکیه از آغاز نبرد عفرین موسوم به «شاخه زیتون» شد.

از آغاز حمله به مواضع کردها در شمال سوریه، ۱۵ سرباز ترک جان خود را از دست داده‌اند.

این نبرد باعث آوارگی ۱۵ هزار غیرنظامی از مناطق جنگی شده است. به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد حدود هزار نفر تنها به استان حلب سوریه پناه برده‌اند.

ترکیه: ۹۳۲ «تروریست را کشته‌ایم»

بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه در گفتکو با شبکه تلویزیون سی ان ان ترک گفت که تا کنون ۹۳۲ «تروریست» پ. ک. ک، یگان‌های مدافع خلق، پیشمرگه‌های حزب کردستان ترکیه و داعش در حملات ارتش ترکیه و نیروهای سوری تحت حمایت این کشور کشته شده‌اند.

عملیات ترکیه علیه نیروهای کرد عفرین زمانی آغاز شد که دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد ۳۰ هزار نیروی کرد را در شمال سوریه آموزش دهد و سلاح در اختیار آنها قرار دهد. آنکار تجهیز نظامی و قدرت گرفتن کردها را خطری علیه خود می‌داند.

نگرانی‌های بین المللی

مقامات ترکیه می‌گویند که عملیات عفرین بر اساس «حق دفاع مشروع» و با «احترام به تمامیت ارضی سوریه» انجام می‌شود. این عملیات بویژه روابط سیاسی ترکیه با آمریکا را دچار تنش کرده است.

برخی از کشورهای اروپایی نیز خواستار پایان «فوری» عملیات نیروهای ترک در خاک سوریه شده‌اند. از این جمله امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه ضمن ابراز نگرانی از «تعرض» ترکیه به تمامیت ارضی سوریه خواستار خویشتنداری آنکارا شد.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قوچعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
ترکیه پریشان و اشفته و هذیان میگوید. زیاد جدی نگیرید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین