کد خبر: ۵۰۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

جمع‌آوری گازهای همراه طی چهار سال

وزیر نفت از جمع‌آوری گازهای همراه در یک برنامه چهارساله خبر داد و گفت: هیچ طرحی بدون اینکه تکلیف گازهای همراه آن روشن شود، اجرا نمی‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 بیژن زنگنه در حاشیه نشست با خبرنگاران، درباره اینکه چه برنامه‌ای برای کاهش میزان گازهای ارسالی به مشعل‌ در عسلویه و خوزستان دارید، توضیح داد: در عسلویه، وقتی یک واحد راه‌اندازی می‌شود در مرحله نخست و تا پیش از وارد مدار شدن واحدهای گوگردسازی، مقداری گازسوزی و آلودگی وجود دارد.

وی با بیان این که همه واحدهای گوگردسازی عسلویه تا سال آینده وارد مدار می‌شود، گفت: امیدواریم با وارد مدار شدن این واحدها، مقدار گازهای ارسالی به مشعل به کمترین حجم برسد. البته از منظر عملیاتی باید گاز ارسالی به مشعل وجود داشته باشد، اما مقدار آن باید به حداقل برسد.

زنگنه درباره برنامه وزارت نفت برای کاهش آلودگی مشعل‌های گازی در استان خوزستان هم اظهار کرد: هم اکنون چند طرح مهم از جمله ان جی ال ۳۱۰۰، ان جی ال ۳۲۰۰، ان جی ال خارک، ان‌جی‌ال پالایشگاه هنگام و بیدبلند ۲ برای جمع‌آوری گازهای همراه در حال اجراست که هزینه برخی از این طرح‌ها مانند ان جی ال ۳۱۰۰ و ۳۲۰۰ بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و بیدبلند۲ معادل سه میلیارد دلار است.

وی به فراخوان وزارت نفت برای فروش گازهای همراه نیز اشاره کرد و گفت: در آن فراخوان اعلام کردیم که حاضریم گازهای همراه را با قیمت نزدیک صفر در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وزیر نفت با تاکید بر این که دو برنامه اصلی برای جمع‌آوری گازهای همراه داریم، تصریح کرد: نخست این که هیچ طرحی بدون این‌که تکلیف گازهای همراه آن روشن شود، اجرا نکنیم. دوم این که گازهای همراه در یک برنامه چهارساله جمع‌آوری شود.

زنگنه همچنین برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت را منتفی دانست و درباره جذب نخبگان در صنعت نفت هم اظهار کرد: برنامه‌ ما این بود که با برگزاری آزمون استخدامی تعدادی از نخبگان را جذب صنعت نفت کنیم که به دلیل عنوان کردن برخی از مباحث از جمله جذب بومی و غیربومی عملی نشد.

به گفته وی، با طرح مباحثی مانند بومی و غیر بومی نخبه جذب نمی‌شود.

به گزارش ایسنا،وزیر نفت درباره تربیت مدیران جوان هم با تاکید بر این که تربیت مدیر برای ما یک اصل است، تصریح کرد: یک مدیر نفتی علاوه بر جوان بودن باید به دانش روز نیز مجهز باشد و بداند در فضای بین‌المللی صنعت چه می‌گذرد تا متناسب با آن شرایط راهبرد تعیین کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین