کد خبر: ۵۰۶۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

توییت انتقادی نوبخت نسبت به مصوبه مالیاتی مجلس

رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود از مصوبه اخیر نمایندگان درخصوص اعمال ضریب مالیاتی بالا بر درامد جمعی از کارکنان دولت همچون اساتید و قضات انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تقدیر از توجه نمایندگان به اقشار کم درآمد، از تصمیم مجلس برای افزایش پلکانی مالیات اعضای هیات علمی و قضات، انتقاد کرد.

نوبخت در صفحه توییتر خود با مطرح کردن این سوال که آیا اعمال ضریب مالیاتی بالا بردرامد جمعی از کارکنان دولت همچون اساتید و قضات توجیه پذیر است، از مصوبه مالیاتی نمایندگان مجلس برای سال آینده انتقاد کرد.

علی لاریجانی در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان نسبت به این مصوبه گفته بود، در مصوبه‌ای که مجلس در بند الف. تبصره ۶ داشت اساتید از کار‌هایی که در بحث پژوهشی انجام می‌دهند معافیت مالیاتی خواهند داشت و مالیات فقط بر حقوق آن‌ها وجود خواهد داشت.

انتقاد نوبخت از مصوبه نمایندگان مجلس در حالی مطرح شده که قسمت عمده‌ای از منابع بودجه به هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان و حقوق بگیران اختصاص میابد. از سوی دیگر درامد‌های مالیاتی کشور هنوز نتوانسته اجزای مهم منابع بودجه را تامین کند.
 
توییت انتقادی نوبخت نسبت به مصوبه مالیاتی مجلس

براساس بند الف. تبصره ۶ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۷ سالانه مبلغ ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده و کارانه و ... به استثنای تبصره یک و دوی قانون مالیات‌های مستقیم مربوط به دانشگاه‌ها و امور پژوهشی مازاد بر مبلغ مذکور تا ۳ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد ۳ برابر تا ۴ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد ۴ برابر تا ۶ برابر ۲۵ درصد و نسبت به مازاد ۶ برابر ۳۵ درصد تعیین می‌شود.

به گفته رییس کمیسیون تلفیق بودجه، حدود ۸۰ درصد کارمندان دولت زیر ۲.۵ میلیون تومان حقوق دریافت میکنند و این معافیت مالیاتی برای حقوق ان‌ها در سال بعد اعمال خواهد شد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین