کد خبر: ۵۰۶۹۰۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
باهنر گفته در شعار جمهوری اسلامی نظام به خوبی عمل کرده است

روایت باهنر از طرح‎های عجیبی که احمدی‌نژاد تصویب می‌کرد و حقوق بازنشستگی‌اش؛ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است/آزادی به وضوح در کشور دیده می‌شود/مردم به‌ دلیل فشارهای زندگی به خیابان آمدند

محمدرضا باهنر گفت: ممکن است مردم ما به بسیاری از مسائل کشور انتقاد داشته باشند اما قدر امنیت حاکم بر کشور را می‌دانند و هرگز حاضر نیستند که این ثبات با اغتشاش و ولنگاری از بین برود.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمعات دی‎ماه اخیر در برخی از شهرهای کشور گفت: در حوادث اخیر برخی به دلیل فشارهای زندگی به صورت پراکنده به خیابان آمدند اما عده‌ای دیگر اغتشاشگر بودند که مردم با توطئه گران همراهی نکردند و به سرعت فتنه جمع شد. او تاکید کرد: عملکرد مردم در بزنگاه‌ها فوق‎العاده مطلوب است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، اهم گفت‌وگوی او را در ادامه بخوانید:

*ما در تحریم‌های اقتصادی که به قول غربی‌ها خیلی خشک و خشن بوده ثابت کردیم که اقتصادمان تاب مقاومت دارد. به عنوان مثال زمانی که ایران در زمینه نفت، بانک، تجارت، بیمه و حتی تبادل های پولی تحریم بود اما سیستم اقتصادی کشور نشان داد می‎تواند در سخت‌ترین شرایط نیز استوار روی پای خود بایستد، اگرچه این شرایط با مشقت همراه بود.

*آزادی، شعار دوم انقلاب بود که از دیدگاه‌های مختلف قابل بحث است. به عنوان مثال ناهماهنگی، ناهمراهی و زورگویی را هیچ مکتبی آزادی به حساب نمی آورد و بزرگان علم دموکراسی بر این باورند که قانون به معنای محدود کننده آزادی است. در واقع منظور کلی بنده این است که هر جایی در دنیا قوانین خاص خودش را دارد. لذا اگر کسی بگوید آزادی یعنی اینکه من بتوانم قوانین موضوعی کشور را نفی کنم و یا زیر آن بزنم و در نهایت خود را محدود به آن ندانم مورد پذیرش هیچ جامعه‌ای نیست.

*زمانی هم وجود دارد که عده‌ای می گویند ما می خواهیم در نوع تفکرمان آزادی داشته باشیم و نمی خواهیم در کشور تفتیش عقاید وجود داشته باشد که البته بنده فکر می کنم این آزادی به وضوح در کشور ما دیده می‌شود. چرا که افراد می توانند در کرسی های گفتگو و دانشگاه ها به صراحت فکر خود را بازگو کنند و به تبلیغ بپردازند. اما زمانی که این تبلیغ تبدیل به تحریک می شود و به اغتشاش و قانون‌شکنی می انجامد طبیعتا ما نیز مانند تمامی دولت های جهان نسبت به این مسئله حساسیت نشان می دهیم و با آن برخورد خواهیم کرد.

*در شعار جمهوری اسلامی نیز نظام به خوبی عمل کرده است. البته در برخی اخلاق‌ها و رفتارها چه مسئولان و چه برخی از اقشار جامعه آن مقدار که باید طبق اخلاق و فرهنگ اسلامی عمل کنند رفتار نکرده اند و باید بگویم که ما در این زمینه عقب هستیم. لذا باید در آستانه چهل سالگی انقلاب در این مسئله به تجدید نظر بپردازیم و جهت حاکمیت اخلاق، صداقت، امانتداری و ... تمهیداتی اندیشیده شود که اولاً مسئولان و کارگزاران نظام مبری شوند و ثانیاً این فرهنگ اسلامی در جامعه به فرهنگ حاکم تبدیل شود.

*در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی ایشان به سفرهای استانی می‌رفتند. در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد هم سفرهای استانی بسیار زیاد شد البته از این نظر که وی رو در رو و مستقیم با مردم ارتباط داشت این مسئله امری مثبت تلقی می‌شد البته این مسئله به اینجا ختم نشد چرا که وی در طی سفرهای استانی خود طرح‌های عجیب و غریبی بدون در نظر‌گیری پشتوانه مالی تصویب می‌کرد که در نهایت نیز این طرح‌ها روی دست دولت باقی ماند. جالب است بدانید اکنون نیز بسیاری از این پروژه‌ها از دوران دولت‌های نهم و دهم کماکان ناتمام مانده است البته کلنگ آن زده شده اما بودجه عمرانی دولت امکان اتمام آ‌نها را ندارد.

*اگر این توقع به وجود بیاید که یک رئیس جمهور دائم با مردم صحبت کند، در چنین شرایطی آن رئیس جمهور چه زمانی را باید صرف فکر کردن و جلو بردن کار کشور کند؟ از طرفی ارتباط با مردم سرمایه ارزشمند اجتماعی برای نظام است که امروز این سرمایه گرانبها در حال ضعیف شدن و ارتباط مسئولان با مردم کم شده است در نتیجه برخی از مردم فکر می‌کنند که مسئولان کاملاً متفاوت با مردم عادی هستند اما در واقعیت این گونه نیست.

*در برخی از مراکز دولتی و غیر دولتی متأسفانه اختلاس‌های بزرگی اتفاق می‌افتد. چندی پیش بود که مبحث حقوق‌های نجومی نقل محافل و مجالس شد و طی بررسی‌های صورت گرفته از سوی دیوان محاسبات و اداره بازرسی کل کشور کاشف به عمل آمد که 400 الی 500 نفر حقوق‌های ناحق گرفته‌اند.

*بنده صراحتاً اعلام می‌کنم که با 28 سال سابقه نمایندگی مجلس، معاونت استانداری و 3 سال خدمت در وزارت مسکن و شهرسازی 5 میلیون و 200 هزار تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنم البته اشخاصی وجود دارند که حقوق بازنشستگی آنها یک میلیون تومان است و برخی نیز هستند که 15 میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند. لذا بنده با دریافت این حقوق به نسبت شخصی که یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد خوب زندگی می‌کنم و در برابر کسی که 15 میلیون تومان دریافت می‌کند ساده‌زیست تلقی می‌شوم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
8
دروغ
ناشناس
|
Italy
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
6
اما اما اما فقط فقط فقط برای شما و دوستانتان
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
6
یک مدتی است باهنر تحلیل گر شده و همیشه گفته بودم ایشان تحلیل گر خوبی نبوده و نخواهد بود
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
6
یک کم به خودتون استراحت بدید.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
6
باسلام.اقای باهنر .چندم ماه حقوق میگیری بازنشسته فولاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
5
اقای با هنر خونه نشین باشی به نفعته احترامت با یه تشت ویه لیتر شیر حفظ میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
5
3
مرد فقط احمدی نژاد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
1
4
5 میلوین درامد خیلی کمه ......
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
6
دروغ خیلی بد است . مهمترین بدی ان این است که گوینده را بی اعتبار میکند . همه میدانند استارت وقایع چندی پیش را چه کسانی زدند و دنبال چه اهداف غلطی بودند . وقتی یخشان نگرفت فرافکنی و حاشاکردن را اغاز فرمودند . حالا هم در خلوت خودشان افسوس خوران دست روی دست میزنند و میگویند حیف که نشد اما اگه میشد چی میشد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
1
باهنر اگر بازنشسته است واسه چی نماینده مجلس شده است این هم اججاف درحق کسانی هستند که جوان هستند و میتوانستند بجای باهنر نماینده مجلس شوند وحق مردم را امثال باهنر پایمال کرده ومیکند به نظرم انها که بازنشسته میشوند همانطور که دولت منع کرده که مجدد در دستگاهها اشتغال یابد باید منع کند که نماینده مجلس هم شوند درضمن باهنر اگر راست میگوید ثروت ودارائی خودش را بگوید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین