کد خبر: ۵۰۶۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

رقابت عربستان و امارات در برج‌‌سازی/بلندترین برج جهان در جده+تصاویر

هزینه ساخت برج جده ۴/ ۱ میلیارد دلار خواهد بود. این پروژه شامل بخش‌های تجاری و مسکونی خواهد بود و در مجموع طبقات ۳/ ۵ میلیون متر مربع زیربنا خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- بلندترین برج جهان مراحل ساخت و بهره‌برداری‌اش رو به تکمیل است. قرار است این برج هزار متری که برج جده نام دارد، در سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد و به این ترتیب رکورد برجی که حالا به نماد دبی تبدیل شده است و برج خلیفه نام دارد و ارتفاع آن بدون آنتن فوقانی‌اش ۸۲۸ متر است، شکسته خواهد شد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، برآوردها حکایت از آن دارد که هزینه ساخت برج جده ۴/ ۱ میلیارد دلار خواهد بود. این پروژه شامل بخش‌های تجاری و مسکونی خواهد بود و در مجموع طبقات ۳/ ۵ میلیون متر مربع زیربنا خواهد داشت. احداث منازل مسکونی، هتل‌ها و دفاتر اداری-تجاری علاوه بر جاذبه‌های توریستی در این پروژه گنجانده شده است.

از این برج تحت عنوان تاج زرین شهر اقتصادی جده یاد می‌شود. از سال ۲۰۱۳ میلادی به این سو تکمیل این پروژه با تعویق همراه بوده است. از نوامبر ۲۰۱۷ میلادی نیز دو تن از معروف‌ترین سرمایه‌داران سعودی حامی این پروژه، یعنی شاهزاده ولید بن طلال و یکی از اعضای خانواده بن لادن که در گروه ساختمان‌سازی آن حضور و شرکت دارد تحت بازداشت به اتهام فساد قرار گرفته بودند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
تماشاگر
|
Switzerland
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
لطفا تیتر خبر را اصلاح بفرمایید ، چراکه نه اماراتی ها و نه سعودی ها امکان ساختمان برج های مرتفع را ندارند پس رقابت در خرج کردن پول ایست که به شرکت های ساخت ساز اروپایی و امریکایی پرداخت میشود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین