کد خبر: ۵۰۷۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

استفاده از فوم جواب داد؛ کاهش دما در طبقات پایینی ساختمان برق حرارتی

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: به واسطه تاکتیکهای عملیاتی خوب اجرا شده در ساعت گذشته و استفاده از فوم تا حد زیادی درجه حرارت در طبقات پایین ساختمان برق حرارتی کاهش پیدا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید جلال ملکی درباره آخرین روند عملیات اطفای حریق در ساختمان برق حرارتی گفت: ساعتی قبل جلسه هماهنگی بین مدیران مسئول به ریاست شهردار تهران در محل حادثه آتش‌سوزی در ساختمان اداری (برق حرارتی) در خیابان ولیعصر (عج) برگزار شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: در این جلسه در رابطه با راهکارهای موجود برای ادامه روند عملیاتی، تغییرات احتمالی و تاکتیکهای عملیاتی و حتی مسائل مربوط به بعد از حادثه بحث و بررسی صورت گرفت.

وی گفت: تاکید بر رعایت اصول ایمنی توسط آتش‌نشانان در هنگام ورود و خروج به محل حادثه، تاکید ویژه بر حفظ سلامت آتش‌نشانان و استفاده بیشتر از ماده شیمیایی فوم از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود، البته فوم از همان ابتدا به همراه آب مورد استفاده قرار می‌گرفت اما به دلیل وجود حرارت بسیار زیاد هم آب به سرعت تبخیر می‌شد و هم خاصیت اطفای خود را از دست می‌داد.

ملکی گفت: در حال حاضر به واسطه تاکتیکهای عملیاتی خوب اجرا شده در ساعات گذشته، تا حد زیادی درجه حرارت در طبقات پایین کاهش پیدا کرده است و پیش بینی می‌شود استفاده بیشتر از کف شیمیایی (فوم) کارایی بهتری داشته باشد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: انشاالله با دستور کار قرار دادن همین موضوع (استفاده بیشتر از فوم) بتوان درجه حرارت را در طبقات پایینی کاهش داد و آتش‌نشانان بتوانند به ساختمان نفوذ کنند.

ملکی یادآور شد: کماکان آتش‌نشانان همزمان با تزریق آب به طبقات پایین، مشغول خنک کردن و پایین آوردن درجه حرارت و تخلیه دود موجود در طبقات پایینی هستند.
تسنيم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین