کد خبر: ۵۰۷۰۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

کیهان: دانشجویان دختر هم سیگار می‌کشند و پوشش‌های عجیبی دارند/ باید دید بخشنامه دانشگاه آزاد تاثیر خواهد داشت یا خیر

خیرا از طرف معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستور‌العملی 8 ماده‌ای به روسای واحدهای این دانشگاه در مرکز استان‌ها و روسای واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ شد، دستورالعملی که موجب شده برخی آن را مورد نقد قرار دهند و برخی هم از ابلاغ آن تقدیر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به اعتقاد بسیاری از دانشگاهیان اجرای درست این بخشنامه بسیاری از نگرانی‌های فرهنگی که در خصوص دانشگاه آزاد وجود دارد را رفع خواهد کرد و منتقدان می‌گویند این بخشنامه باعث ایجاد فضای خفقان در دانشگاه خواهد شد.

مدتی از ابلاغ بخشنامه 8 ماده‌ای دانشگاه آزاد می‌گذرد، بخشنامه‌ای که منتقدان آن می‌گویند کاهش شور و نشاط را در فضای دانشگاه به دنبال خود دارد و موافقان آن این موضوع را قبول ندارند و می‌گویند این بخشنامه برعکس باعث ایجاد شور و نشاط واقعی در دانشگاه‌ها می‌شود.

الزام به رعایت عفاف و حجاب در محیط دانشگاهیکی از موارد مهم این دستور العمل فرهنگی دانشگاه آزاد بحث تاکید بر موضوع سلامت فضای عمومی دانشگاه و رعایت هنجارهایی مانند عفاف و حجاب و پرهیز از استعمال دخانیات در فضای دانشگاه است.اگر تا به حال مسیرتان به یکی از دانشگاه‌ها خورده باشد، ممکن است با برخی از مسائل برخورد کنید که باعث تعجب‌تان شده باشد، مثل سیگار کشیدن چند دانشجو در محوطه دانشگاه، که گاهی این مسئله در میان دانشجویان دختر هم دیده می‌شود یا اینکه برخی مواقع هم با پوشش‌های عجیبی که در شان دانشجو نیست، مواجه می‌شوید. این بند از دستورالعمل می‌تواند در صورت اجرای صحیح و البته همکاری همه دانشجویان برای ساختن دانشگاهی در شان یک جوان ایرانی، بسیاری از این ناهنجاری را رفع کند.

ممنوعیت اردوهای مختلط دانشجوییبند چهارم این دستورالعمل، برگزاری اردوهای فرهنگی، علمی و ورزشی در دانشگاه‌ها را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانسته و تاکید کرده ‌است که برگزاری این اردوها به صورت مختلط، تحت هیچ شرایط و عنوانی مجاز نیست مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد با اضافه کردن این بند عزم خود را برای اجرای دقیق این بند جزم کرده و به گفته مسئولان این دانشگاه اجرای آن را پیگیری خواهند کرد.

ممنوعیت برپایی کنسرتدر دستور العمل 8 بندی،برگزاری کنسرت‌های موسیقی در محیط‌های دانشگاهی ممنوع است و واحدهای دانشگاهی تحت هیچ عنوان یا مراسمی مجاز به برگزاری آن نیستند.

میدان‌دهی به عناصر انقلابی

در بند هفت این دستور عمل تاکید شده که مدیران واحدهای دانشگاهی بویژه معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی در عموم برنامه‌های فرهنگی واحد محل خدمت، نسبت به میدان دادن برای نقش‌آفرینی دانشجویان و استادان انقلابی، توجه همه‌جانبه مبذول کنند.

در انتها؛ برخی از منتقدان به این بخشنامه می‌گویند که معاونت فرهنگی و مدیران جدید دانشگاه آزاد تلاش دارند با این بخشنامه‌ها یک فضای خفقان در دانشگاه ایجاد کنند چراکه چنین بخشنامه‌هایی تنها باعث نگرانی دانشجویان خواهد شد.

برخی از دانشجویان منتقد اعتقاد داشتند که این بخشنامه در نهایت به دیوارکشی میان دانشجویان و جداسازی دختران از پسران خواهد انجامید. آنها معتقد بودند که با توجه به شرایط نحوه پذیرش دانشجو و مبالغی که از دانشجویان در دانشگاه آزاد گرفته می‌شود این اقدامات در نهایت مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد خواهد کرد.هم اکنون این بخشنامه ابلاغ شده و باید دید در آینده چه تاثیرات مثبت یا منفی‌ای بر روی مباحث فرهنگی دانشگاه آزاد خواهد داشت.
منبع: کیهان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
ای کیهان نحس یک وقت شد که تحلیل گرانت برای مشکلات مملکت ومردم یک راه حل علمی -اساسی -مردمی -منطقی -خدایی ارائه کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
کیهان فقط همین چیزای ظاهری و پفکی براش مهمه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
دارند که دارند به شما چه مربوطه؟ شما یک بار برای همیشه دلیل مخالفتهاتونو با داعش بگید
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
1
سلام
با بخشنامه ودستور نمیتوان انرا حل کرد
زیرا خداوند متعال به صراحت تمام در قران فرموده افراد را از هرچه منع کنید گرایش به ان بیشتر میشود
علاوه بربخشنامه ودستور باید بصورت عملی وداشتن الگو لازم است
باید از امام حسین ع بیاموزیم که در تمام مراحل خانواده همراه شان بودنند ودر صحنه حضور داشتندوکنارگود نبودنند ونظاره گر
باید مسئولین همه اینگونه باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین