کد خبر: ۵۰۷۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
دبیرکل کمیته ملی المپیک خبر داد

نامه دوم ایران به IOC: باید از ورزشکاران ایرانی عذرخواهی شود/تهدید ظریف به تحریم سامسونگ؛ جبران نکنید، موبایلم را عوض می‌کنم

دبیر کل کمیته ملی المپیک با ارسال نامه دیگری به IOC خواستار عذرخواهی از ورزشکاران ایرانی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
با توجه به اقدام تبعیض آمیز کمپانی سامسونگ، ‌اسپانسر اصلی بازی‌های  المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی مبنی بر امتناع از اهدای گوشی‌های هدیه به ورزشکاران ایرانی، دبیر کل کمیته ملی المپیک نامه دوم خود را نیز به IOC ارسال کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، کمیته ملی المپیک در نامه اول نسبت به این حرکت تبعیض آمیز اعتراض کرده بود و اکنون نامه دیگری را به کمیته بین المللی المپیک ارسال کرده است.

شاهرخ شهنازی  در این مورد، بیان‌ کرد: من نامه دوم را برای IOC  ارسال کردم و خواستار عذرخواهی از  ورزشکاران  ایرانی شدیم. البته این  هدیه ارزش مادی ندارد،‌ بلکه ما برای عزت و سربلندی ایران و ورزشکاران ایرانی اعتراض کردیم. اصلا بحث گوشی مطرح نیست،‌ بلکه بحث عزت و غرور ورزشکاران ایرانی است. ما در این مقوله اصلا شبیه کره شمالی نبوده‌ایم که بخواهند با ما این رفتار را داشته باشند و تحریم به خصوصی نداریم. همچنین از طریق آقای ظریف وزیر امور خارجه، سفیر کره جنوبی در تهران نیز احضار شده است.

کمپانی سامسونگ به تمامی ورزشکاران شرکت کننده در المپیک زمستانی پیونگ چانگ به جز ورزشکاران ایران و کره شمالی، گوشی موبایل هدیه داده است. سامسونگ دلیل امتناع از دادن هدیه به ورزشکاران ایران و کره شمالی را مساله تحریم عنوان کرده است.

تهدید ظریف به تحریم سامسونگ

همچنین یک منبع مطلع گفت: وزیرامورخارجه کشورمان پس از اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ در عدم ارائه گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی خود را تغییر خواهد داد.

این منبع مطلع به ایسنا گفت که وزیر خارجه کشورمان که درحال حاضر از گلکسی اس 8 استفاده می کند، در واکنش به اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ این موضوع را اعلام کرده است.

همچنین شب گذشته وزارت خارجه سفیر کره جنوبی را در اعتراض به این موضوع احضار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
ای بابا این کارو نکن سامسونگ ورشکست میشه ها
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین