کد خبر: ۵۰۷۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد:

بررسی مشکلات پیش‌آمده در بارش برف اخیر

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: تاب آوری جامعه و مدیریت بحران طبق برنامه‌ریزیهای جامع، بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل نجار ظهر امروز در دیدار آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی عنوان کرد: زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه خسارات جانی و مالی زیادی را در پی داشت و 7 شهرستان و 1900 روستا را تحت تاثیر خسارات قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: پس از وقوع زلزله امکانات لازم برای خدمت به آسیب دیدگان فراهم شد و حتی نیروهای مسلح نیز نقش پررنگی در ارائه خدمات داشتند؛ جهت انجام عملیات آواربرداری و عملیات عمرانی در مناطق زلزله زده نیز بیش از 1000 خودرو و تجهیزات لازم اعزام شد.

نجار بیان کرد: در جهت اسکان مردم در روستاهای سرپل ذهاب که از جمله مناطق پر آسیب در زلزله اخیر بود 95 هزار چادر در مراحل اولیه توزیع شد.

وی اظهار کرد: همچنین با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی توسط سپاه و امدادرسانی های هوایی و رفع مشکلات ترافیکی در مسیر خدمت رسانی با برنامه ریزی لازم به آسیب دیدگان خدمت رسانی شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران یادآور شد: در راستای ساماندهی توزیع بسته های مواد غذایی نیز بیش از 54 هزار دفترچه امدادی در مناطق زلزله زده صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب دو بیمارستان نوساز در منطقه در حدود 2 هزار مجروح به بیمارستان های تهران و کرج و همدان منتقل شدند.

نجار در مورد واگذاری کانکس به آسیب دیدگان توضیح داد: سپاه در حدود 8 هزار کانکس و ارتش 2 هزار کانکس و بنیاد مسکن 1000 کانکس و خیرین 3500 کانکس را عهده دار شدند.

وی تاکید کرد: تاب آوری جامعه و مدیریت بحران طبق برنامه ریزی های جامع، بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران عنوان کرد: در برابر بحران ها باید تاب آوری جامعه را ارتقاء بخشید تا بتوان مشکلات را با برنامه ریزی بهتری از میان برد.

وی اظهار داشت: در حادثه اخیر در کرمانشاه علما و روحانیون اقدامات اثر گذاری در ارائه خدمت به آسیب دیدگان داشتند که جای تقدیر دارد.

به گزارش ایسنا، نجار پیرامون مشکلات اخیر در بارش برف نیز خاطرنشان کرد: مشکلات پیش آمده در دست بررسی است و باید علت را ارزیابی کرد هر چند بازگشایی راه های کشور در چنین مواردی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین