کد خبر: ۵۰۷۳۹۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
" امامان جمعه کلیشه‌ای و دستوری خطبه نمی‌خوانند"

احمد خاتمی: در رژیم‌سابق غارتگری اصل بود اما در نظام‌اسلامی چند دزد‌ دله و غیر‌دله پیدا می‌شوند/قوه قضاییه پول‌های دزدی را از حلقوم اختلاس‌گران بیرون بیاورد/درباره بودجه حوزه‌ علمیه شارلاتانی می‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اختلاس‌هایی که رخ می‌دهد ناشی از عدم نظارت دقیق است، گفت: از قوه قضائیه انتظار می رود همچنان که در مسایل سیاسی قاطع عمل می‌کند در عرصه اقتصادی هم قاطع عمل کند و پول‌های دزدی را از حلقوم اختلاس گران بیرون بیاورد.
آفتاب‌‌نیوز :
 احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت شهدای شهرستان اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، عنوان کرد: شهید تعاریف مختلفی احمد خاتمی: در رژیم سابق غارتگری اصل بود، اما در نظام اسلامی چند دزد دله و غیر‌دله پیدا می‌شوند/قوه قضاییه پول‌های دزدی را از حلقوم اختلاس‌گران بیرون بیاورد/برخی درباره بودجه حوزه‌ علمیه شارلاتانی می‌کنندهمچون چراغ و قلب دارد، اما در این میان، سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) به مقام شهادت افتخار داد و آوازه شهادت وی و یارانش طی سالیان متمادی همچنان بلند است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی بیان کرد: شهدا نظام اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند و در حال حاضر حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم اینست که یاد شهدا را از یاد نبریم و برگزاری و سامان دادن چنین یادواره‌هایی در همین راستاست.

خاتمی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه امروزه گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، عنوان کرد: گرامیداشت یاد شهدا کار عظیم و گسترده‌ای است و خروجی آن هم برگزاری جلسات یادواره و بزرگداشت است و هدف این برنامه‌ها واگویی آرمان‌های بلند شهیدان است تا این راه باقی بماند.

وی با تقدیر از سپاه و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به جهت برگزاری این مراسم، افزود: امروز با سرافرازی اعلام می‌کنیم که شش هزار طلبه در استان مرکزی تحصیل می کنند که این مهم به نوبه خود یک فعالیت عظیم فرهنگی محسوب می‌شود.

خاتمی تصریح کرد: شهر اراک حاج آقا نورالدین‌ها، آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، آیت‌الله العظمی اراکی و امثالهم را در خود پروریده است، امام راحل نیز بخشی از دوران طلبگی خود را در این شهر سپری کرده است، همچنین از مجموع چهار ‌هزار مفاخر کشور ۱۵۰۰ نفر از آنها از استان مرکزی برخاسته‌اند و این موضوع نشان می دهد که خروجی این استان، عالمان و دانشمندان برجسته است.

وی با بیان اینکه شناسنامه کیفی هر بلاد بر مبنای فداکاران و دانشمندان آن منطقه نگاشته می‌شود، ادامه داد: شش هزار شهید این استان و آمار بالای دانشمندان این منطقه نشان می‌دهد که مصادیق کیفی این استان در حد بالایی قرار دارد و امیدواریم که با تلاش همگان این وضعیت تداوم داشته باشد.

خاتمی افزود: حضور پرشور مردم در یادواره شهدا، نشان از ارج نهادن مردم این خطه به شهدا دارد و این گردهمایی مانور ولایت‌مداری و مانور علاقه مندان به تداوم انقلاب اسلامی است. در همین راستا می‌توان گفت که آنچه ۳۰۰ هزار شهید کشور برای ما به ارمغان آوردند، همین نظام جمهوری اسلامی است که با فروپاشی حکومت ۵۷ ساله طاغوت بر پا شد.

وی اظهار کرد: افتخار ما اینست که ایران اسلامی خانه اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی است، هر چند کشورمان با مسائل و مشکلاتی مواجه است، اما باید اوج‌ها و سرافرازی که این نظام برای کشورمان به ارمغان آورده را ببینیم، در حال حاضر پرچم رفیع اسلام و قرآن در کشور ما برافراشته است و استقلال و عظمت امروز ایران اسلامی را هیچ کشوری ندارد. اوج‌ها را ندیدن ناسپاسی می‌آورد و دشمن را به طمع می اندازد.

خاتمی با بیان اینکه این مجلس و امثال آن بیعت با خون شهیدان را دنبال می کند و تجلی این بیعت در بیعت با نظام اسلامی است، افزود: ۲۲ بهمن در پیش است، راهپیمایی امسال با شیطنت هایی که فریب خوردگان دنیای استکبار کردند اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مصداق بیعت با شهیدان این است که باشکوه تر از گذشته در این راهپیمایی شرکت کنیم. راهپیمایی ۲۲ بهمن مهم است و نباید بگذاریم ارمغان شهیدان کمرنگ شود.  

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دشمنان خواب هایی برای انقلاب اسلامی دیده اند که برخی خواب های آنها تعبیر نخواهد شد و برخی توطئه های آنها را در این مجلس برملا می کنم افزود: دشمنان توطئه هایی برای گذشته، حال و آینده انقلاب چیده اند که باید از این هر سه توطئه آگاه باشیم. بصیرت، در واقع شناخت این سه توطئه است.

خاتمی درخصوص توطئه دشمنان، گفت: آنها می خواهند جنایات رژیم سیاه و ضد انسانی ۵۷ ساله پهلوی از یادها برود و نسل جدید ندانند که چه ۵۷ سال سیاهی بر این کشور گذشت. ۵۷ سال دین ستیزی، عفت ستیزی و استقلال ستیزی توسط حکومت پهلوی در این کشور رخ داد، رضاخان در ۲۰ سال حکومتش تنها یک سفر خارجی داشت که آنهم خارج از عرف دیپلماتیک انجام شد، او را در سال ۱۳۱۲ به ترکیه بردند تا شیوه بی دین کردن کشور را به او بیاموزند.

خاتمی کشف حجاب را دستور انگلیسی‌ها دانست و افزود: مبارزه با روحانیت و حوزه های علمیه دیگر اقدام آنها بود و در سال ۱۳۱۶ تمام حوزه های علمیه کشور تعطیل شد و تنها برای حوزه علمیه قم نیمه رمقی باقی ماند.

وی با اشاره به دستور حکومت پهلوی برای مبارزه با عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: توطئه اینست که عده ای بازی خورده و فریب خورده و عده ای دست نشانده منافقان و سلطنت طلب ها ذکر خیر این جنایتکاران  را می کردند، هر کس ذکر خیر این جنایتکاران را بکند در تمام جنایات آنها شریک است.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند این جنایات از یاد برود و از این جانیان چهره های موجه بسازند، گفت: این توطئه آمریکاست و این واقعیت ها باید توسط نسل انقلاب برای نسل جدید گفته شود. در جریان پیروزی انقلاب جریان فساد و استحاله و نابودی ایران و اسلام از بین رفت و به جای آن جریان اسلام و ایران تقویت شد.

خاتمی با بیان اینکه به آنها که نماز جمعه ها را می کوبند و می گویند نمازهای جمعه جناحی است، برادرانه تاکید می کنم این حرف درست نیست. امامان جمعه تحت امر ولی فقیه هستند و هیچ جناحی و جریانی بر آنها سلطه ندارد و خطبه ها هم کلیشه ای نیست.

وی با بیان اینکه امامان جمعه کلیشه‌ای و دستوری و جناحی خطبه نمی خوانند، افزود: اگر از ولایت دم زدن، جناحی بودن است، ما حرفی نداریم این حرف ها را بگویید. برخی انتظار دارند حرف جناح خودشان در نماز جمعه گفته شود در حالی که تریبون نماز جمعه تریبون هیچ فرد و جناحی نیست فقط تریبون ولایت است و بس.

خاتمی با بیان اینکه ولایت هدف دشمنان است و در تداوم ۳۹ ساله انقلاب ولایت نقش اول را دارد، افزود: اگر هیچ دلیلی بر موفق بودن ولایت فقیه نداشتیم، ماندگاری ۳۹ ساله انقلاب بهترین دلیل بر این مهم است بویژه اینکه این همه توطئه علیه کشور با مدیریت ولایت فقیه نقش بر آب شد.

وی با تاکید بر اینکه ولایت محور وحدت این ملت است و دشمنان می خواهد این محور وحدت آسیب ببیند، افزود: آنها که در پی براندازی نظام هستند کمرنگ کردن این محور اساسی را دنبال می کنند چراکه می دانند هیچ نیرویی جز ولی فقیه نمی‌تواند کشور را جمع کند.

وی با بیان اینکه تخریب ولایت، تخریب نظام اسلامی است، افزود: دشمنان هرگز در رسیدن به این هدف موفق نمی شوند چون هرچه دشمن بر لجن پراکنی علیه ولایت می افزاید بر محبوبیت رهبری افزوده می شود و بصیرت مردم دشمنان را در رسیدن به این دومین هدف ناکام می گذارد.

خاتمی با بیان اینکه سومین هدف دشمنان علمای دین هستند که بیش از یک قرن است در عراق و ایران پشتوانه استقلال ایران اسلامی بودند، گفت: انقلاب مدیون همه اقشار است اما روحانیت جلودار انقلاب بوده است.

وی اظهار کرد: برخی وقتی می خواهند بودجه را در رسانه ها توضیح بدهند بودجه حوزه‌ها را با وزارتخانه ها مقایسه می کنند، گفت: برخی در این خصوص شارلاتانی می کنند.

خاتمی اظهار کرد: به عنوان عضو شورای عالی حوزه می گویم که میانگین شهریه یک طلبه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و شهریه یک استاد بزرگ حوزه که تمام عمر خود را روی تحصیل و تدریس و پرورش طلاب گذاشته به یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ نمی رسد و با صدای باز اعلام می کنم یک ریال از این شهریه از بودجه های دولتی نیست.

وی گفت: بودجه هایی که برای عمران دانشگاه هست برای حوزه هم هست، بودجه بیمه عمومی برای طلاب هم هست و آنچه در بودجه تخصیص داده شده حقوق شهروندی طلاب است. اینکه در این مقطع اینطور به پای روحانیت می‌پیچند که انگار تمام بودجه ها دست آقایان حوزه است، این شارلاتانی است.

وی اظهار کرد: حوزه های علمیه همچون گذشته با سهم امام مردم اداره شده و خواهد شد، حتی شهریه مقام معظم رهبری هم یک ریالش از بودجه های دولتی نیست، از سهم امام است و بس.

خاتمی گفت: در اغتشاشات اخیر هم فضا به گونه‌ای نشان داده شد که برخی احساس کردند همه مشکلات‌شان از روحانیت است و بر این اساس بود که در ناآرامی‌های اخیر برخی در تاکستان به حوزه علمیه حمله کردند. این مسائل نشان می‌دهد که روحانیت هدف آنهاست و پدران و مادران باید فرزندان خود را از این توطئه‌ها آگاه کنند.

وی در خصوص توطئه آینده نیز گفت: توطئه آینده ناامید کردن مردم بخصوص جوانان است. که توطئه بسیار بزرگی است، آنها آنقدر فضا را سیاه جلوه می دهند که جوان احساس کند اینجا جای زندگی نیست. کشور ما رهبری مدیر و مدبر، کشورشناس و دشمن شناس دارد و دشمنان به دوراندیشی ایشان اذعان دارند. شیب مسئولان کشوری هم شیب خدمت است و روسای هر سه قوه می‌خواهند خدمت کنند، البته نقدهایی هم وجود دارد اما سیاه نمایی کار دشمن است.

خاتمی افزود: در رژیم سابق غارتگری اصل بود، اما در نظام اسلامی چند دزد دله و غیر دله قاچاقی پیدا می شوند و از نبود رصد دقیق استفاده کرده و دزدی می کنند ولی دستگاه مقتدر قضا پول دزدی را از حلقوم شان بیرون می آورد.

وی افزود: اختلاس هایی که رخ می دهد ناشی از عدم نظارت دقیق است. از قوه قضائیه انتظار می رود همچنان که در مسایل سیاسی قاطع عمل می‌کند در عرصه اقتصادی هم قاطع عمل کند و پول های دزدی را از حلقوم اختلاس گران بیرون بیاورد.

وی با بیان اینکه مشکلات با هدایت های ولایت و همراهی مسئولان و مردم حل می شود و فرودگاه نهایی این انقلاب ظهور امام زمان(ع) خواهد بود، افزود: پیشگویی شیخ عباس تهرانی در سال ۴۳ در خصوص ورود امام به ایران و پیروزی انقلاب تعبیر شد و پیشگویی دیگرش تشکیل حکومت اسلامی توسط امام و باقی ماندن آن تا ظهور امام زمان(عج) بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
19
حوزه علميه اگر دستش به جيب دولت است يعني حقوق بگير ملت است پس بايد به حرف مردم باشد اگر مى خواهد استقلال خود را حفظ كند بايد روى پاي خودش باشد
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
12
3
افرین به تو
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
4
14
سه هزار میلیارد می شود چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
21
از نظر شما 3000 میلیارد و 7000 میلیارد دله دزدیه؟تازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
19
خدا رحم کند.مگه حوزه هم بودجه میخواهد.بروید از خاوری بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
20
٨٠٠٠ ميليارد صندوق فرهنگيان ٣٠٠٠ ميلياردو چند ميليارد يورو بابك زنجاني را دله دزدي ميدونيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
18
یعنی این چندین هزار میلیاردی که اختلاس شده دله دزدی بوده؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
6
شما درست میفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
16
ایا سه هزار میلیارد صد میلیارد و... و.... فقط دله دزدی است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
1
15
آخر کاره متاسفانه......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
19
حالا که مردم و بعضی بزرگواران و‌دوستداران نظام به بودجه حوزه علمیه اعتراض دارن شدن شارلاتان. نخیر دوستان ، بودجه حوزه علمیه و شورای نگهبان و خیلی جاهای دیگر، از بودجه عمرانی و آموزشی کشور خیلی بیش‌تر است.......
كاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
1
17
من به آقاى احمد خاتمى حق ميدهم. اگر سه هزار ميليارد دلار دزدى زنجانى دله دزدى باشه بودجه هاى چند صد هزار ميليونى ....هم حتما حكم پول تو جيبى داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
1
21
فقط یک قلم دزدی 1000برابر آن زمان بود اگر نماز برای خداست پول بای چه میخواهید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
1
8
خدا بعه داد برسه پس دزدی اصلی چقدره ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین