کد خبر: ۵۰۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

دستگیری اعضای تیم انگلیسی "جلادان داعش"

الکساندر کوتی و ال شافی الشیخ آخرین دو عضو انگلیسی داعش بودند که به علت لهجه بریتانیایی خود به "بیتلزها" (بیتل‌ها) شهرت یافته بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
مقام‌های آمریکایی می‌گویند، شبه نظامیان کرد در سوریه دو انگلیسی عضو داعش را بازداشت کرده‌اند که آخرین اعضای حلقه معروف شکنجه‌گران و جلادان این گروه بوده‌اند.

الکساندر کوتی و ال شافی الشیخ آخرین دو عضو انگلیسی داعش بودند که در کنار دو تن دیگر، هر چهار تن اهل لندن، به علت لهجه بریتانیایی خود به "بیتلزها" (بیتل‌ها) شهرت یافته بودند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، این چهار تن مسؤول اعدام‌های بی‌رحمانه و گردن زدن ۲۷ نفر از اسرای داعش بوده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، یک مسؤول آمریکایی اظهار داشت، نیروهای دموکراتیک سوریه آنها را اوایل ژانویه در شرق سوریه بازداشت کردند.

وزارت خارجه آمریکا در ژانویه سال گذشته میلادی اعلام کرده بود، کوتی محافظ گروه بیتلزها بود و احتمالا در اعدام‌های گروهی و شیوه‌های استثنایی شکنجه و وحشیانه داعش مشارکت داشت.

این وزارتخانه افزود، کوتی نیز اقدام به جذب نیرو می‌کرد و مسؤول جذب تعدادی ار انگلیسی‌ها به داعش بود.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مارس گذشته گفته بود، الشیخ زندان‌بان داعش بوده و اقدام به شکنجه و اعدام اسیران داعش می‌کرده است.

همچنین مشهورترین عضو این گروه چهارنفره، محمد اموازی که به "جان جهادی" شهرت یافته بود در سال ۲۰۱۵ و طی یک حمله هوایی در سوریه کشته شد.

تصاویر محمد اموازی با آن نقاب سیاه و چاقوی سلاخی که در برابر اسرای نارنجی‌پوش و رو به دوربین با لهجه لندنی تهدید می‌کرد، یکی از قوی‌ترین روش‌های پروپاگاندای داعش در ماه‌های نخست اعلام رسمی تشکیل خلافت خودخوانده آن در عراق و سوریه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین