کد خبر: ۵۰۷۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
آخرین اخبار از تنش بین اسرائیل و سوریه

حملات اسرائیل به ریف دمشق در پی سقوط جنگنده‌اش/مجوز دولت تل‌آویو به ارتش برای حمله به خاک سوریه+فیلم و عکس

لاشه ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) اعلام کرد، یک فروند جنگنده ارتش این رژیم پهپادی را که آن را به ایران نسبت داده، ساقط کرد. در حالی که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه نیز در واکنش به این حمله جنگنده اف ۱۶ رژیم صهیونیستی را سرنگون کردند، گفته شده، دو خلبان‌ این جنگنده زخمی شده‌اند. در عین حال دولت اسرائیل اجازه انجام حملات هوایی در سوریه را داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه تنش در جبهه جولان اشغالی که از بامداد صبح امروز آغاز شد، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شلیک بیش از ۲۵ خمپاره از خاک سوریه به سمت اسرائیل شد و تهدید کرد که واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز به نقل از شبکه اسکای نیوز، المیادین گزارش داد، اسرائیل بخشی از حریم هوایی خود را به روی هواپیماها بسته و صدای آژیر در جولان، الجلیل الاعلی و تعدادی از شهرک‌ها در شمال و اصبع جلیل به صدا درآمده است.


اسکای نیوز گزارش داد،‌ اسرائیل دست به حملات جدیدی به ریف دمشق زد. رسانه‌های اسرائیل نیز اعلام کردند، انفجارهای مهیبی در نزدیکی غرب دمشق به گوش رسید که ناشی از حملات هوایی اسرائیل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان بود.

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد، پدافند هوایی سوریه مانع از حملات جدید اسرائیل بر فراز ریف دمشق شد.

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل نیز در پی این رخدادهای امنیتی جلسه کابینه امنیتی را برگزار کرد. دولت اسرائیل مجوز انجام حملات هوایی علیه اهدافی در داخل خاک سوریه را به ارتش رژیم صهیونیستی داد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی جلسه‌ای ویژه درباره ارزیابی نحوه پاسخگویی به وقایع برگزار کرد.

المیادین نیز گزارش داده بود، ارتش اسرائیل به رهبران سیاسی اطلاع داده که کاملا آماده ادامه عملیات برحسب تصمیمات سیاسی و نیاز است.

رسانه‌ها افزودند، فرضیه‌ای در حال بررسی است مبنی بر اینکه آیا تلاشی برای افتادن اسرائیل در دام ایران وجود داشته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند، نیمه‌های شب گذشته پنج موشک از خاک سوریه به سمت بلندی‌های جولان شلیک و یک پهپاد سوری نیمه‌های شب گذشته وارد حریم هوایی اسرائیل شده بود و اسرائیل در واکنش به این اقدام دست به حملاتی علیه اهدافی در سوریه زد.

این رسانه‌ها مدعی شدند، این حملات موشکی هیچ خسارتی بر جای نگذاشته است.

بر اساس اطلاعات اولیه، جنگنده‌های اسرائیلی جاده اصلی الزبدانی و قوسایا را هدف گرفتند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از ارتش اسرائیل ادعا کرد، یک پهپاد ایرانی را رهگیری کرده و اسرائیل اهدافی ایرانی را در خاک سوریه مورد هدف قرار داده است.

در این راستا آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که هلی‌کوپتر آپاچی اسرائیلی یک پهپاد ایرانی را که از خاک سوریه بلند شده بود، رهگیری کرد.

وی ادعا کرد: ما پرواز این پهپاد را از فرودگاه تیفور در منطقه پالمیرا (تدمر) در سوریه به سمت اسرائیل رصد کردیم و این پهپاد توسط هلی‌کوپتر آپاچی ساقط شد و در داخل اسرائیل سقوط کرد و اکنون نزد ماست.

روسیا الیوم نیز گزارش داد، در پی اینکه جنگنده‌ اسرائیلی از نوع اف ۱۶ اقدام به بمباران اهدافی در سوریه کرد، توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه ساقط شد اما دو خلبان این جنگنده نجات یافتند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: جنگنده اف ۱۶ اسرائیل در خاک اسرائیل سقوط کرد و دو خلبان سالم و زنده‌اند.

به گزارش شبکه دو اسرائیل، بیش از ۲۵ موشک به اف ۱۶ شلیک و در پی آن موجب سقوط جنگنده شد.

به گزارش رسانه‌ها، ارتش اسرائیل محل سقوط جنگنده را بسته و آن را منطقه نظامی اعلام کرد.

این رسانه‌ها افزودند، احتمال می‌رود روسیه وارد خط آتش‌بس شود.

شبکه ۱۰ اسرائیل نیز به نقل از یک منبع پزشکی گزارش داد، دو خلبان اف ۱۶ زخم سطحی برداشته‌اند.

در این راستا تلویزیون سوریه به نقل از یک منبع سوری گزارش داد، سامانه دفاع هوایی مانع حمله اسرائیل به یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه در مرکز این کشور شده و بیش از یک جنگنده را ساقط کرده است.

این در حالی است که ارتش اسرائیل گزارش سوریه مبنی بر اینکه بیش از یک جنگنده را ساقط کرده‌اند، تکذیب کرد.

اما رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، یک هلی‌کوپتر اسرائیلی در آسمان شبعا سقوط کرد، همین‌طور یک جنگنده اف ۱۶ در آسمان الجلیل ساقط شد و خلبان‌های آن جنگنده ناگزیر با چتر بیرون پریدند.



منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
1
لطفا اخبار را بطور کامل گزارش کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین