کد خبر: ۵۰۷۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
واکنش به ادعای اسرائیل مبنی بر زدن پهپاد ایران در مرز سوریه

سردار سلامی: می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا را در منطقه ویران کنیم/از همین نقطه می‌توانیم جهنمی برای صهیونیست‌ها درست کنیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما از همین نقطه‌ای که هستیم می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا را در منطقه ویران کرده و جهنمی برای صهیونیست‌ها درست کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین سلامی طی سخنانی در همایش مهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که مسیر و تاریخ جدیدی برای مسلمانان در عصر جاهلیت گشود به گونه‌ای که می‌توان تاریخ جهان اسلام و بلکه تاریخ جهان را به ماقبل و ما بعد از آن تقسیم کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی تصریح کرد: واقعیتی عظیم شبیه به بعثت اولیه اسلام که احیای مجد و عظمت اسلام و مسلمانان را جزو آرمان‌های نزدیک خود قرار داد و حضرت امام خمینی (ره) پیامبر این انقلاب بزرگ بود. این رخداد بزرگ در شرایطی اتفاق افتاد که هویت حقیقی مسلمانان توسط غرب به غارت رفته بود و مفهومی به نام جهان اسلام در جغرافیای سیاسی عالم وجود نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: تاریخ ما توسط بیگانگان نوشته می‌شد و جهان اسلام بخش جدانشدنی جغرافیای عالم غرب به مرکزیت آمریکا بود. ثروت جهان اسلام به غارت می‌رفت و مسلمانان جامعه عقب مانده بودند.

سلامی تصریح کرد:‌ رژیم صهیونیستی در جهان اسلام با خواست آمریکا و انگلیس شکل یافته و آنها از جهان اسلام یک گورستان ساخته بودند. شما داستان سیطره جهان استکبار بعد از جنگ جهانی دوم را شنیده‌اید. داستان غم‌انگیز کشتار مسلمانان در جنگ‌هایی که انگلیس راه انداخت را هم شنیده‌اید و نقش آمریکا و انگلیس در تشکیل رژیم صهیونیستی را می‌دانید و با شکست‌های ارتش عربی از رژیم صهیونیستی به واسطه حمایت آمریکا از آنها اطلاع دارید.

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در اولین گام‌های خود آمریکا را شکست داد. شاه، ایران را یک ایالت از ایالت‌های آمریکا کرده بود و سقوط شاه یک شکست جدی برای آمریکا و آغاز کار برای شکست‌های دیگر آنها در منطقه و جهان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنها نمی‌خواستند و نمی‌خواهند که نظامی قدرتمند به نام اسلام که الگو و مدل برای سایر ملت‌های مسلمان باشد شکل گیرد. می‌دانستند اگر نظام جمهوری اسلامی ایران موفق شود تکثیر و تکرار می‌شود و جوامع دیگر هم بیدار می‌شوند و جغرافیای نظام سلطه از بین می‌رود.

سلامی خاطرنشان کرد: بنابراین همه قدرت خود را به کار گرفتند، امام (ره) هم فرمود آنها (آمریکایی‌ها) هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. سفارت آمریکا که یک جاسوسخانه بود توسط دانشجویان مسلمان در نزدیکی همین محل اشغال شد. آنها 444 روز در اینجا اسیر بودند و برای آزادی گروگان‌هایشان نیروهای ویژه‌ای را تدارک دیدند.

وی یادآور شد: این در حالی است که ما آن موقع یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش نداشتیم و همه نیروهای نظامی آنها هواپیما و هلی‌کوپترهایشان در طبس سوختند و طوفان‌های شن ماموران خدا بودند و از آنها هم چیزی جز خاکستر باقی نماند.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین تصریح کرد: نهایتا یک جنگ تحمیلی هشت ساله را علیه ملت ایران با دامنه‌های جهانی تحمیل کردند، جنگی که هم آمریکا و هم شوروی آن زمان، هم اروپا و هم بسیاری از رژیم‌های دست نشانده آنان در منطقه حمایت کردند اما باز هم به یاری خدا و هدایت‌های امام این حادثه سخت را پشت سر گذاشتیم. اعتقاد ما این بود که امت اسلام، امت واحده هستند و هر مشکلی در هر نقطه‌ای از جهان اسلام به وجود آید مشکل ما است.

سلامی ادامه داد: عقاید رهبران بزرگ انقلاب ما هم امام (ره) و هم رهبری معظم انقلاب بر این است که اسلام مرز نمی‌شناسد لذا بعد از جنگ ما به سمت آزادی فلسطین پیش رفتیم. پیشوایان انقلاب ما به ما یک شعار یاد دادند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

وی افزود: حزب‌الله قدرتمند که امروز فخر دنیای اسلام و عالم عرب است شکل گرفت، نهضت فلسطین احیا شد و به موازات آن از مسلمانان بوسنی و هرزگوین حمایت کردیم. شما مقایسه کنید قبل از انقلاب هر وقت مسلمانان با صهیونیست‌ها درگیر می‌شدند چون تکیه نه بر اسلام بلکه بر ناسیونالیسم بود، شکست خوردند اما بعد از انقلاب اسلامی در هر جنگی رژیم صهیونیستی شکست خورد و امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا فقط شکست خوردن را آموخته‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار کرد: می‌دانید که رهبر بزرگ ما آیت‌الله خامنه‌ای، کمتر از 25 سال آینده را برای اسقاط کامل رژیم صهیونیستی تعیین کرده‌اند و ما به اذن خدا یعنی تمام امت اسلامی این حقیقت شیرین را محقق خواهیم کرد. امروز اسرائیلی‌ها صدای فرزندان اسلام را در جوار مرزهایشان می‌شنوند. آنها باید راهبرد من‌البحر الی النهر را فراموش کنند.

سلامی خاطرنشان کرد: آنها ما را محاصره کامل اقتصادی کردند. می‌خواستند فلج شویم اما ما در محاصره پیش رفتیم و از همین نقطه‌ای که شما نشسته‌اید می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا را در منطقه ویران کنیم. از همین نقطه می‌توانیم جهنمی برای صهیونیست‌ها درست کنیم. امروز جمهوری اسلامی به فضل الهی از هر زمان دیگری قدرتمندتر است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما بر خدا توکل می‌کنیم و این توکل را شما دو سال پیش وقتی تفنگداران آمریکایی را دستگیر کردید دیدید و ناتوانی آمریکا را در مواجهه با این مساله هم دیدیم. امروز شکست آمریکا را در سوریه می‌بینید. نظام سوریه همانند شجره مبارکه‌ای استوار و محکم ایستاده است. سوریه امیدوار و درخشان و دشمنانش مایوس و ناامید هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: شما می‌دانید که آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و بعضی از نظام‌های متحد آنها همانند رژیم آل‌سعود به دنبال توطئه شکل‌گیری تکفیری‌ها در جهان اسلام هستند و دو هدف خطرناک دارند؛ یکی انحراف جهاد علیه مستکبران و جنگ داخلی در جهان اسلام یعنی به جای اینکه جهاد و شهادت برای مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها به کار رفته شود مسلمان با هم درگیر شوند.

وی افزود: از طرف دیگر به دنبال ارائه چهره خشن و نفرت‌انگیزی در اسلام در جهان هستند در حالی که اسلام در اروپا و آمریکا به سرعت در حال پیشروی است. خوشبختانه امروز جهان اسلام در مقابل این سیاست خطرناک متحد شده‌اند. چه شیعه و سنی در همه جای جهان اسلام از لبنان، ‌سوریه،‌ عراق و فلسطین تا افغانستان، پاکستان، یمن و بحرین.

سلامی تاکید کرد: امروز جهان اسلام قدرت عظیمی شکل داده است و ظرف 40 سال گذشته هیچ پیروزی برای آمریکایی‌ها در جهان اسلام ثبت نشده است. ما با همه توان و قدرت‌مان در خدمت همه مسلمانان مظلوم عالم هستیم و از نوامیس مسلمین دفاع می‌کنیم و به اذن خدا اجازه سلطه کفار را بر مسلمانان نخواهیم داد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: پیروزی‌های ما نزدیک است. ما یک جهان هستیم،‌ یک امت هستیم، سرنشینان یک سفینه هستیم. پیامبر و قرآن ما یکی است. دشمنان ما هم یکی است لذا ما مطمئن هستیم که به پیروزی‌های بزرگی دست خواهیم یافت. سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم. از این پس این دشمن ما است که باید منتظر سختی‌ها باشد و مطمئن باشید آنها را در هر نقطه‌ای تعقیب می‌کنیم الا اینکه جهان اسلام را ترک کنند.

واکنش به ادعای اسرائیل مبنی بر زدن پهپاد ایران در مرز سوریه

سردار سلامی همچنین در واکنش به واکنش به ادعای اسرائیل مبنی بر زدن پهپاد ایران در مرز سوریه گفت: ما هیچ خبری از جانب رژیم صهیونیستی را تایید نمی‌کنیم؛ اگر سوری‌ها تایید کنند ما نیز تایید خواهیم کرد، چون صهیونیست‌ها دروغ‌گو هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین