کد خبر: ۵۰۷۷۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
سایت روزنامه‌های قانون، آرمان و ستاره صبح هک شد

حمله هکرها به چند سایت خبری و انتشار اخبار جعلی درباره سلامت رهبری/ ورود تیم امنیت وزارت ارتباطات به موضوع

طی چند ساعت گذشته، برخی رسانه‌های کشور از دسترس خارج شده و خبری جعلی درباره سلامت رهبری به عنوان تیتر یک آنها منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دقایقی پیش با هک سایت روزنامه قانون خبری جعلی روی خروجی سایت این روزنامه گذاشته شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، سایت روزنامه آرمان نیز هک شده و خبری کذب که در سایت قانون منتشر شده بود به همان شکل در آرمان نیز منتشر شده است‌. این سایت هم اکنون از دسترس خارج است.

حمله هکرها به چند سایت خبری و انتشار اخبار جعلی درباره سلامت رهبری

علاوه بر سایت روزنامه قانون، سایت برخی دیگر از روزنامه‌ها مثل ستاره صبح و آرمان نیز هک شده است.

شرکت ارائه‌دهنده سرویس پشتیبانی سایت‌ها و روزنامه‌های هک‌شده مشترک است و دلیل اصلی هک دسته‌جمعی این رسانه‌ها به احتمال زیاد ناشی از هک سرور شرکت اصلی بوده است.

فرارو هک نشده است

همچنین کانال سایت فرارو نوشته است: علی‌رغم اعلام برخی رسانه‌ها در مورد هک شدن فرارو، هیچ مشکلی در پایگاه خبری فرارو پیش نیامده و این رسانه هک نشده است.

همچنین علیرضا شاکر سردبیر سایت قانون به خبرگزاری ایلنا گفته است: این خبر بلافاصله مورد سوءاستفاده عوامل ضدانقلاب قرار گرفت.

وی با اشاره به فاصله دو دقیقه‌ای انتشار این خبر در سایت قانون و انتشار آن در یکی از کانال‌های تشنج‌آفرین خارج از کشور، تاکید کرد که روزنامه قانون این موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری می‌کند.

شاکر گفت: سایت روزنامه ستاره صبح و آرمان هم این خبر را گذاشتند. به همین دلیل سایت روزنامه ستاره صبح از دسترس خارج شده و سایت روزنامه آرمان هنوز در دسترس است. کار فنی هر سه مجموعه توسط یک شرکت انجام شده و احتمال می‌دهیم از طریق این شرکت این اتفاق افتاده باشد.

خبرگزاری فارس نیز نوشته است: بررسی‌های ابتدایی نشان از اشتراک نرم‌افزار پشتیبانی سایت هر سه روزنامه هک شده دارد. سایت‌های هر سه روزنامه مذکور و تعدادی دیگر از روزنامه‌های کشور از همین نرم‌افزار بهره می‌برند و احتمال هک شدن آن‌ها نیز همچنان وجود دارد. 

سرورهای همه سایت‌های هک شده در تهران است، اما آی.پی حمله‌کنندگان مربوط به خارج کشور بوده است.

سایت‌های روزنامه‌های آرمان و ستاره صبح به حالت عادی بازگشتند

مدیرمسئول روزنامه آرمان با اعلام اینکه سایت روزنامه‌های آرمان و ستاره صبح به دلیل هک شدن، برای ساعاتی از دست‌رس خارج شده بودند، تاکید کرد که با رفع مشکل، این دو روزنامه به شروع فعالیت خود بازگشتند و در حال حاضر بر روی وب قابل مشاهده هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، عبداللهی، مدیرمسئول آرمان در توضیحی کوتاه در این باره گفت: ساعتی پیش مطلع هک شدن سایت توسط افرادی ناشناس شدیم که به نظر می‌رسد این حمله اینترنتی از سرورهای خارج از کشور سازماندهی شده بود.

او ادامه داد: باتوجه به شرایط پیش آمده سریعترین کار ممکن تا قبل از برگرداندن سایت به شرایط عادی از دسترس خارج کردن دامنه بود که بلافاصله اقدام کردیم. متاسفانه ضدانقلاب بدلیل ترس از حضور گسترده مردم در روز ٢٢ بهمن دست به چنین کارهای پست و ناجوانمردانه‌ای زده است. قطعا مردم فردا با صلابت بیشتر در خیابان‌ها حاضر می‌شوند تا نشان دهند تحت تاثیر این نوع اقدامات کور قرار نمی‌گیرند.

در همین حال مدیر بخش امنیت شبکه وزارت ارتباطات گفت: پس از هک شدن سایت چند روزنامه کثیرالانتشار و حسب حساسیت موضوع بلافاصله پس از صحبت و تحقیق از مدیران مسئول این رسانه ها جهت رصد و حل مشکل ورود کردیم.

او ادامه داد: پس از بررسی اولیه از مدیریت شرکت پشتیبان این سایت ها خواستیم تا فورا امکان دسترسی برای تیم امنیت شبکه وزارت ارتباطات فراهم کنند که در حال حاضر تیم فنی و متخصصی مشغول بررسی فرآیند رخ داده می باشند.

رییس تیم امنیت شبکه وزارت ارتباطات در خصوص ادعای برخی از سایت های خبری مبنی بر حمله اینترنتی به وب سایت‌های آنها گفت: گزارشی در این خصوص نداشته است و بایست مدیران این رسانه ها خود پاسخگوی ادعای خود باشند از این رو از مردم درخواست می شود به شایعات و احیانا تبلیغات خبری توجهی نشود.

این مدیر ارشد وزارت ارتباطات در پایان متذکر شد در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و بالا آمدن و از دسترس خارج شدن سایت روزنامه‌های آرمان و ستاره صبح با هماهنگی این تیم انجام شده است.

رییس امنیت شبکه وزارت ارتباطات در پایان عنوان کرد: امیدواریم این مشکل بزودی مرتفع شود و حتما پس از بررسی های کامل فنی، اطلاعات کامل‌تری در اختیار افکار عمومی خواهیم گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
کامران میرزا
|
-
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
1
باید مراقب بود مبادا قضیه "چوپان دروغگو"تکرار بشه و کلا" اعتماد مردم به این خبرگذاریها و سایتهاشون خدای نکرده از دست بره یه وقتی! اونوقت هر چی خبر را بگن هم دیگه کسی باورش نمی شه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
2
0
نه اينكه ما هكر نداريم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین