کد خبر: ۵۰۷۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

تنبیه دانش‌آموز با مشت و لگد، این بار در ایجرود

تنبیه بدنی دانش‌آموزان در محیط مدرسه موضوع تلخی است که هر از چندی توسط رسانه‌ها خبری می‌شود، اما به نظر می‌رسد پایانی برای این اتفاق تلخ در مدارس وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزگاری مکتب‌خانه‌ها به فلک‌هایش معروف بود، روزگاری که معلم مکتب‌خانه‌ها حق داشت کودکان خاطی را تنبیه بدنی کند تا بچه‌ها را سر به راه کنند به حدی که مثل معروف "چوب معلم گله هر کی نخوره خله" نیز به این کار آن‌ها رسمیت می‌داد، اما با برپایی مدارس امروزی فلک کردن و کتک زدن کودکان روز به روز رنگ باخت و جای خود را به تنبیه‌های دیگری داد، اما همچنان اولیا اعتقاد داشتند معلمان برای تربیت کودکان آنان تام الاختیار هستند به طوری که مادران به هنگام سپردن فرزندان خود به مدرسه به معلمان می‌گفتند "گوشتش برای شما، استخوانش برای من" تا معلمان به حسب تشخیص خود برای تربیت کودکان همت و تلاش کنند، اما در عصر حاضر تنبیه بدنی دانش‌آموز کاملا طرد و منفور و غیر اخلاقی است.

با توجه به افزایش تاکیدات بر عدم تنبیه بدنی و همچنین عواقب منفی این اقدام بر روح و روان دانش‌آموزان دیگر هیچ کسی راضی به رفتار پرخاشگرانه معلمان در مقابل فرزندان خود حتی تنبیه بدنی نیستند.

اما این روز‌ها از گوشه و کنار کشور و حتی استان ما خبر‌هایی مبنی بر کتک خوردن دانش‌آموزان توسط معلمان و یا حتی گاهی برعکس به گوش می‌رسد خبر‌هایی که نشان می‌دهد که برای ریشه کنی این عمل نادرست، آموزش و پرورش باید بیش از این تلاش کند.

بازی کودکانه با چاشنی تنبیه 

همه ما در کودک در حیاط مدرسه بازیگوشی‌های خودمان را داشتیم، دنبال کردن همدیگر در حیاط مدرسه همیشه حداقل یک مصدوم را به دنبال داشت، شاید خیلی‌ها سر زانو‌های در دوران تحصیل مداوا نشده و همیشه زخمی از این بازی‌ها به یادگار داشت. 

همیشه مصدوم این بازی‌ها با دستانی دراز شده از سوی دوستان از زمین برمی‌خاست و بازی‌های دوستانه دوباره از سر گرفته می‌شد، اما این داستان در مدرسه روستای سفید کمر به همین شکل به پایان نرسید. 

بنا به شنیده‌ها، در مدرسه سفید کمر ایجرود پس از بازی کودکانه دو دانش‌آموز در حیاط مدرسه و افتادن یکی از دانش‌آموزان، ولی وی که از قضا معلم مدرسه نیز هست وارد ماجرا شده و محمد دیگر دانش‌آموز این بازی را که از نظر وی مسبب افتادن فرزندش بود به باد کتک می‌گیرد به نحوی که این دانش‌آموز از ناحیه صورت و به ویژه چشم مورد آسیب قرار می‌گیرد. 

البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و درخواست رسیدگی موضوع توسط خانواده این دانش‌آموز از مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود راه به جایی نمی‌برد و تنها به یک وعده برای رسیدگی به این موضوع می‌انجامد البته همه این مسائل از طریق خانواده دانش‌آموز مصدوم ادعا شده است. 

مادر محمد در این زمینه اظهار داشت: روز چهارشنبه ۱۸ بهمن فرزندم را صحیح و سالم به مدرسه فرستادم، اما معلم در مدرسه وی را کتک زده به نحوی که دچار آسیب و خونریزی شده است. 

احمدی افزود: در پیگیری‌هایی که انجام دادم متوجه شدم فرزندم با فرزند معلم برخورد داشته و موجب افتادن وی شده که همین موضوع موجب شده معلم یک پس گردنی به وی زده و پس از افتادن محمد روی زمین وی را با لگد زده است.

مادر این دانش‌آموز با اشاره به اینکه محمد با سر و صورت زخمی و خونی مورد بی‌توجهی معلم قرار گرفته است، گفت: همسر این معلم سر و صورت فرزندم را شسته و نزد من آورده است.

احمدی با اشاره به اینکه وقتی او را از دور دیدم صورتش باد کرده و زخمی بود و باعث شد پیگیر موضوع شوم، عنوان کرد: در این پیگیری‌ها متوجه شدم که فرزندم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: از قضا رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایجرود نیز در روستا حضور داشت و وضعیت فرزندم را به وی تشریح کردم که به من قول داد شنبه فردی را برای پیگیری موضوع اعزام کند. 

مادر این دانش‌آموز با اشاره به اینکه قرار بود تا روز شنبه فردی به روستا آمده و موضوع را پیگیری کند، اظهار کرد: روز شنبه هر چه منتظر ماندیم خبری از مسؤول رسیدگی به ماجرای تنبیه فرزند من نشد و پس از پایان ساعت اداری فرزندم را برای مداوا به پزشک برده و تا پاسی از شب را در مراکز پزشکی سپری کردم. 

آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم 

پیگیری فارس از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان راه به جایی نبرد و تنها به یک جمله اکتفا شد "پیگیری می‌کنیم".

رهبر طوماری رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌و‌گویی با خبرنگار فارس در زنجان گفت: موضوع مربوط به تنبیه دانش‌آموز ایجرودی در دست بررسی است و پس از بررسی‌های لازم مراجع ذی‌ربط، موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین