کد خبر: ۵۰۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

هتل محل بازداشت ثروتمندان سعودی به روی عموم باز شد +عکس

در پی آزادی افراد پرنفوذ و اعضای خانواده سلطنتی عربستان هتل ریتز-کارلتون ریاض روز یکشنبه پس از سه ماه تعطیلی کار خود را به صورت عادی از سر گرفت. از زمان بازداشت این افراد که عمدتا تجار ثروتمند و افراد با نفوذ بودند درهای این هتل به روی عموم بسته شده بود. از زمان تا کنون نیروهای ویژه عربستان با لباس‌ها سراسر سیاه و نقاب به شدت این هتل را زیر نظر داشتند و رفت و آمدها را کنترل می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی آزادی افراد پرنفوذ و اعضای خانواده سلطنتی عربستان هتل ریتز-کارلتون ریاض روز یکشنبه پس از سه ماه تعطیلی کار خود را به صورت عادی از سر گرفت. از زمان بازداشت این افراد که عمدتا تجار ثروتمند و افراد با نفوذ بودند درهای این هتل به روی عموم بسته شده بود.

خبرنگاران به این محل عنوان «زندان طلایی» یا «لوکس‌ترین زندان جهان» را داده بودند.

از آن زمان تا کنون نیروهای ویژه عربستان با لباس‌ها سراسر سیاه و نقاب به شدت این هتل را زیر نظر داشتند و رفت و آمدها را کنترل می‌کردند. دو هفته پیش اغلب قریب به اتفاق بازداشتی‌ها پس از توافق با دولت سعودی آزاد شدند.

مدیر هتل از گفتگو با رسانه‌ها خودداری کرد اما در بیانیه‌ای گفت که وضعیت هتل به حالت عادی بازگشته است. در سال ۲۰۱۶ میلادی هتل ریتز-کارلتون ریاض محل اقامت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود.

دولت عربستان اعلام کرده است که این افراد را برای «مبارزه با فساد» دستگیر کرده، اما منتقدان می‌گویند که هدف از دستگیری آنها، افزایش قدرت محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی و از میان برداشتن مخالفان احتمالی سلطنت وی بوده است.


منبع: یورو نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین