کد خبر: ۵۰۸۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

انگلیس: داعش 400 سایت اینترنتی را در سال 2017 برای گسترش افکار خود بکار گرفت

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد حامیان گروه تروریستی داعش طی سال گذشته میلادی از بیش از 400 سایت اینترنتی برای گسترش تبلیغات خود استفاده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محققان انگلیسی مشخص کرده‌اند که حامیان داعش دست‌کم از 145 مورد از این خدمات اینترنتی برای نخستین بار در نیمه دوم سال 2017 به منظور گسترش محتوای "مسموم" بهره برداری کردند.

به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراط گران به دنبال گسترش حضور خود در بخش‌های کمتر مهم در فضای مجازی بوده‌اند چراکه شرکت‌های شناخته شده و بزرگ اینترنتی تلاش‌هایشان برای پاکسازی محتوای افراط گرانه تشدید کردند.

این در حالی است که دولت انگلیس از یک تکنولوژی جدیدی رونمایی کرد که هدفش تشخیص خودکار محتوای تروریستی پیش از انتشار آنها در فضای مجازی است.

مقام‌های انگلیسی ادعا کردند که این ابزار می‌تواند 94 درصد ویدئوهای تبلیغاتی داعش را تشخیص دهد.

وزارت کشور انگلیس همچنین گفت: تمامی پنج حمله تروریستی که در سال گذشته میلادی در خاک بریتانیا رخ داده‌اند یک "مولفه اینترنتی" داشته‌اند و بعد از این اتفاقات سایت‌های مهم اینترنتی از بابت این مساله تحت فشار قرار گرفته‌اند.

این وزارتخانه در تحلیل خود نوشت: حامیان داعش از بیش از 400 سایت اینترنتی منحصربه فرد استفاده کرده‌اند تا در سال 2017 محتوای مسموم خود را گسترش دهند.

این آمار شامل شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های انتشار ویدئو، دانلود محتوا و همچنین انتشار متن می‌شود.

این تحقیق تصریح کرده که از ماه ژوئیه تا پایان سال 2017، 145 سایت اینترنتی برای نخستین بار برای فعالیت‌های افراط گرانه مورد استفاده قرار گرفتند.

منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
آفتاب جان در زبان فارسی می‌نویسند ۴۰۰ و نه 400.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین