کد خبر: ۵۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

فرمانده نیروی دریایی سپاه:کشتی های آمریکایی از مسیر تعیین شده ایران در خلیج فارس عبور می‌کنند

سرلشکر جعفری: مهمترین دستاورد دفاع مقدس تلاش شیعه و سنی برای برقراری امنیت
آفتاب‌‌نیوز :
 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شورای عالی امنیت ملی برای کشتی های آمریکایی و 6 کشور دنباله رو آن، آبراهه ای در خلیج فارس و دریای عمان مشخص کرده که باید از آن عبور کنند.

سردار علی فدوی روز سه شنبه در بیست ‌و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اعمال با اعمال حق حاکمیت خود آبراهه ای را برای کشتی های خارجی و آمریکایی ها تعریف کرده تا از این خط عبور و مرور کنند و تاکنون از این مقررات تخطی نکرده اند.

فدوی افزود: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، کشتی‌های آمریکایی و 6 کشور دیگر که سیاست آمریکا را دنبال می کنند، برای عبور از خلیج فارس و دریای عمان باید از آبراهه‌ای که مشخص شده عبور کنند.

به گفته وی، حفظ محیط زیست دریایی در دریای عمان و خلیج فارس برای ما اهمیت دارد و اجازه نمی دهیم که کشتی های خارجی آب توازن خود را در این دریاها تخلیه کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: چندی پیش یک کشتی هندی که مخازن آب توازن خود را نزدیک جزیره لاوان تخلیه کرده بود،توقیف کردیم که پس از مدتی رها کردند در حالی که یک کشتی ایرانی دو سال به خاطر این مساله در هند توقیف شده بود.

فدوی از وضعیت محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان انتقاد کرد و گفت: اگر با هلیکوپتر یا هواپیما بر فراز آبهای خلیج فارس و دریای عمان پرواز کنیم آلاینده های زیادی را در سطح دریا می بینیم.

وی افزود: کشتی ها خود را ملزم به رعایت مقررات زیست محیطی دریایی نمی دانند در حالی که اعمال قانون در این حوزه برعهده سازمان بنادر و دریانوردی و اگر حکمی صادر شود ما با تمام قدرت آن را اجرایی می‌کنیم.

سردار سلامی:دانشگاه باید یک مظهر تمدنی پیدا کند

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه "جلوه های تحول سپاه " در دانشگاه جامع امام حسین(ع) اظهار کرد: ما در مسیر ساختن یک تمدن دینی به نام اسلام هستیم که قادر است همه نیازهای امروزی بشر اعم از جنبه های مادی و معنوی زندگی را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون داشتن تراز های بالایی از علم روز در جهان محقق نمی شود، بیان کرد: مقیاس گسترش و توسعه علمی و فنی در جنبه های علوم انسانی، تجربی، مهندسی و دانش های مربوط به حوزه پزشکی باید در سطح و تراز عالی و متناسب با پیشرفت علوم حال حاضر جهان باشد.

سردار سلامی افزود: باید در فرهنگ و معنویت به یک رشد و بلوغ قابل قبولی برسیم تا از ترکیب آن جامعه ای پیشرفته و در عین حال دارای یک فرهنگ انسانی و دینی متعادل بسازیم.

جانشین فرمانده سپاه یادآور شد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم بر این است که به تدریج دانشگاه جامع امام حسین(ع) به یک الگوی موفق و قابل گسترش در کشور، تبدیل شده و نسخه نهایی سعات علمی جامعه را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع امام حسین(ع) در عرصه پیشرفت علمی پیشتاز است اظهار کرد: مطمئن هستیم با انگیزه هایی که در مسئولین و دانشجویان این دانشگاه وجود دارد حرکت رو به جلو است.

سردار سلامی ادامه داد: در نمایشگاه جلوه های تحول سپاه شاهد پیوند بین آرمان ها و واقعیت ها نیز هستیم تا بتوانیم از دل آن یک نیروی پیشران بزرگ برای رشد و تحول جامعه در جهان بسازیم.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره نقش مراکز علمی و دولتی در جهت رسیدن به نقطه مطلوب و هدف گذاری تمدن نوین اسلامی بیان کرد: باید الزامات این حرکت فراهم شود و از نیازهای اساسی حرکت تمدن نوین اسلامی نیروی انسانی کارآمد، بلند اندیش، آینده نگر، دارای اعتماد به نفس، معتقد، آرمانی و خلاق بوده که دارای قدرت تفکر بالا و خصوصیت انقلابی هستند.

سردار سلامی اضافه کرد: انشاءالله شرایط و الزامات مادی این حرکت اعم از پشتیبانی های تجهیزاتی، مجهز کردن کارگاه ها و آزمایشگاه ها، تجهیزات کمک آموزشی مدرن و فضا و مکانی جذاب فراهم شود تا جلوه هایی از این حرکت را در دانشگاه مشاهده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاه باید یک مظهر تمدنی پیدا کند خاطر نشان کرد: دانشگاه جلوه هایش در ابعاد انسانی، مادی، فضا و تجهیزات و مکان باید با شکوه بوده تا با ترکیب یکدیگر، هدف نهایی به تدریج حاصل شود.

سرلشکر جعفری مطرح کرد: مهم‌ترین دستاورد دفاع‌مقدس و تلاش شیعه و سنی برای برقراری امنیت است

همچنبن ایسنا نوشت:

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری گفت: یاد شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع‌مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای راه امنیت کشور به‌ ویژه شهدای این خطه از ایران را گرامی می‌داریم.

فرمانده کل سپاه با تشکر از برگزاری کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان گفت: امیدوارم این نشست پر برکت باشد و شهدا دست ما را در تحقق هدف‌هایی که همه ما دنبال می‌کنیم، بگیرند.

وی در ادامه با تبریک ورود انقلاب اسلامی به چهلمین سال پیروزی افزود: با وجود همه دشمنی‌ها که همه شاهد آن هستیم، این انقلاب همچنان پویا، زنده و پیش‌رونده در حال جلو رفتن و رسیدن به اهداف خودش در ابعاد بیرونی و داخلی است.

سردار جعفری اضافه کرد: یکی از معجزات انقلاب اسلامی حفظ انقلاب است که با همه تلاشی که دشمنان برای متوقف‌کردن آن دارند این انقلاب همچنان پرچمش بلند است و با افتخار مسیرش را ادامه می‌دهد. امروز به حول و قوه الهی و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و مردم این استان، امنیت برقرار است.

سردار جعفری گفت:دشمنی دیگرعلیه انقلاب اسلامی که نتوانست پیروز شود،تحمیل جنگ 8 ساله بود.جنگی بزرگ و طولانی که می‌توانست کشور را به نابودی بکشاند که مقاومت مردمی و جانانه همت شهیدان و خانواده‌های آنان مایه سرافرازی و پیروزی شد.

وی یادآور شد:مهمترین دستاورد جنگ تحمیلی این بود که ملت‌های دیگر به این باور رسیدند که با دست خالی می‌توان برای امنیت، نظام و انقلاب تلاش کرد و این انقلاب اسلامی ایران در منطقه الگو و نمونه است.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین