کد خبر: ۵۰۸۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

درخواست تقسیم استان سیستان و بلوچستان

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقسیم استان سیستان و بلوچستان خواسته مردم است.
آفتاب‌‌نیوز :
مدتی است که در برخی محافل بحث تقسیم استان سیستان و بلوچستان طرح موضوع شده است.این طرح، مخالف و موافق‌هایی را به همراه داشته و بعضاً حاشیه‌هایی ایجاد کرده است.

اخیرا انتشار نامه دو‌گروه از نمایندگان سیستان و بلوچستان(۶ نفر مخالف و ۲ نفر موافق) بحث را جدی‌تر کرده است .

شهریاری نماینده زاهدان و دهمرده نماینده سیستان طی نامه‌ای به رییس‌جمهوری خواستار تقسیم استان شده‌اند‌ و بلافاصله کیخا، یکی دیگر از نمایندگان سیستان به همراه ۵ نماینده بلوچ استان طی نامه‌ای مخالفت خود را با تقسیم سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این رابطه اظهار داشت: تقسیمات کشوری به عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه محسوب می شود و مقایسه توسعه استان خراسان قبل و بعد از تقسیم آن می‌تواند مثال خوبی برای تاثیرات مثبت تقسیمات استان‌ها باشد .

وی گفت: سیستان و بلوچستان گستردگی فراوانی دارد و فاصله شمال تا جنوب آن به بیش از ۹۰۰ کیلومتر می‌رسد و این گستردگی مدیریت استان را دشوار کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تقسیم سیستان و بلوچستان تغییری در تمامیت ارضی و ارتباطات استان ایجاد نمی‌کند،  افزود: تقسیم سیستان و بلوچستان، می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کند و سبب چابک سازی و بهبود مدیریت استان می‌شود. ‌

دهمرده خاطر نشان کرد: موضوع تقسیم استان به این دلیل مطرح شده که مردم استان دغدغه‌ای برای تخصیص اعتبارات ، انجام امور اداری استانی نداشته باشند و مباحثی مانند وجود تبعیض در رسیدگی به مشکلات نقاط مختلف استان پایان یابد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تقسیم سیستان‌ و بلوچستان در حد یک پیشنهاد به دولت بوده و باید از طریق مسئولین ذیربط کارشناسی شود.

وی افزود: تقسیم استان خواسته مردم است و از آنجایی که نمایندگان موظف به طرح مطالبات مردم هستند، این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

دهمرده با اشاره به تاثیرات مثبت تقسیمات کشوری در شهرستان ها بخش ها و روستاهای استان، عنوان کرد: تقسیمات استانی سبب برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود شرایط،  ایجاد رقابت مثبت، توزیع عادلانه منابع مالی و تمرکز بیشتر بر روی مشکلات استان خواهد شد.


منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین