کد خبر: ۵۰۸۴۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
در اطلاعیه بانک مرکزی اعلام شد

جزئیات سه برنامه بانک مرکزی برای کنترل التهابات بازار ارز و سکه

بانک مرکزی اقدام به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ 13 میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی خواهد نمود.
آفتاب‌‌نیوز :
بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات سه برنامه این بانک برای کنترل بازار ارز شامل انتشار گواهی سپرده ریالی، انتشار گواهی سپرده جزئیات سه برنامه بانک مرکزی برای کنترل التهابات بازار ارزریالی مبتنی بر ارز و پیش فروش سکه بهارآزادی اعلام کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

یکی از دستاوردهای مهم اقتصادی دولت یازدهم آرامش در اقتصاد و ثبات بازارهای مختلف از جمله بازار ارز بوده است. چنین وضعیتی لازمه رشد و توسعه اقتصادی است. در طول این مدت شاخص های اقتصادی کشور رو به بهبود گذاشت و افق امیدوارکننده ای ترسیم نمود. علی رغم روند مذکور، در یکی دو ماه اخیر بازار ارز دچار اختلال گردید و قیمت ارز رشد غیرمنتظره ای را در پیش گرفت که با متغیرها و شاخص های کلان و بنیادین اقتصادی کشور تناسب ندارد بلکه عمدتاً متاثر از بداخلاقی ها، سیاسی کاری ها و القائات خارجی و عملیات سوداگرانه داخلی می باشد تداوم این روند نگرانی هایی را برای هموطنان عزیز درخصوص حفظ ارزش دارایی های خود ایجاد کرده است بانک مرکزی نگرانی هم میهنان را درک می کند و البته آن را در جهت منافع ملی و رشد و توسعه اقتصادی کشور نمی داند و برخود فرض می داند که از تمام امکانات برای برون رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار و حفظ و تداوم دستاوردهای حاصله استفاده نماید و در این راستا برای ایجاد اطمینان در فعالین بازار درخصوص توانمندی مجموعه اقتصاد کشور نسبت به ایجاد آرامش و تامین ارز خارجی مورد نیاز تدابیری را اتخاذ کرده است که ذیلاً کلیات آن را اعلام می دارد.

انتشار گواهی سپرده ریالی: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می‌شود از تاریخ 28/11/96 به مدت 2 هفته مبادرت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ 20 درصد نماید. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن 14 درصد خواهد بود.

انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز: به شبکه بانکی کشور اجازه داده می‌شود گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای 1 و 2 ساله منتشر نماید. نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب 4 و 4.5 درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (10 درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.

پیش فروش سکه بهار آزادی: بانک مرکزی اقدام به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ 13 میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی خواهد نمود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
1
خود دولت بانی این گرانی ها است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
1
کنترل یعنی چی قیمت ارز را بیارید پایین.
مردم خسته شدند فکر کردید زندگی فقط یک کیلو پیاز که 500تومن قیمتش رفت بالا ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین