کد خبر: ۵۰۸۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
آمریکا مدعی حمایت ایران از تروریسم شده است

ادعاهای نیکی هیلی علیه ایران و حزب‌الله/واکنش دفتر نمایندگی ایران

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای هیلی با اشاره به نقش آمریکا در گسترش داعش و تروریسم در منطقه اعلام کرد: مداخلات غیرقانونی این کشور در عراق، لیبی، سوریه و لبنان منجر به بی ثباتی در این کشورها شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در پاسخ به اظهارات امروز نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است: "نماینده دائم آمریکا در جریان نشست توجیهی شورای امنیت که روز 14 فوریه 2018 برگزار شد، بار دیگر اتهامات بی اساس خود را در مورد آنچه وی نقش بی ثبات کننده ایران در سوریه توصیف کرد، تکرار کرد. در حالیکه واقعیت‌ها حاکی از تلاش‌های صمیمانه ایران برای تنش زدایی در سوریه است و این دولت آمریکا است که مانع هرگونه تلاش در این جهت می باشد.

نقش آمریکا در گسترش داعش و تروریسم در منطقه غیر قابل انکار است، ماجراجویی ها و مداخلات غیر قانونی آمریکا در کشورهای مختلف منطقه به ویژه عراق، لیبی، سوریه، لبنان و افغانستان منجر به بی ثباتی در این کشورها و پیامدهای مصیبت‌بار در منطقه شده‌ است. اظهارات نماینده آمریکا در این جلسه و ادامه حمایت بی قید و شرط آن از سیاست‌ها و فعالیت‌های غیر قانونی و تجاوزگرانه رژیم اسرائیل تبدیل به منبع اصلی ناامنی و بی ثباتی در خاورمیانه شده است."

به گزارش فارس، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه برای بررسی وضعیت سوریه تشکیل جلسه داد و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست سخنرانی کرد.

«نیکی هیلی» در ابتدای سخنانش از مواضع استفان دی میستورا و مسئولیت او در قبال سوریه حمایت کرد.

او بلافاصله شروع به اتهام‌زنی علیه ایران کرد و ادعاهای مقام‌های اسراییلی درباره تنش‌های ناشی از «ورود پهپاد ایرانی به خاک اسرائیل» را تکرار کرد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به ساقط شدن جنگنده اف 16 اسرائیل توسط ارتش سوریه، ایران را به «اقدامات تحریک‌آمیز» متهم کرد و گفت «اسرائیل حق داشته است که از خود دفاع کند».

بنا به ادعای این مقام آمریکایی، «شبه‌نظامیان ایرانی این هفته یک پهپاد به اراضی اسرائیل فرستادند. اسرائیل به درستی برای دفاع از خود وارد عمل شد».

هیلی افزود: «آمریکا همواره در کنار متحدش اسرائیل در مقابله با تهدیدات ایران، حزب‌الله و رژیم اسد باقی خواهد ماند».

نماینده آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد که ایران و حزب‌الله لبنان درصدد برنامه‌ریزی برای حضور باقی ماندن و حضور دائمی در سوریه هستند.

وی با اتهام‌زنی بی اساس درباره «حمایت ایران از تروریسم» مدعی شد که «آنچه در خاورمیانه مسلم است، این است که هرگاه ایران و حزب‌الله وارد می‌شوند، بی‌ثباتی هم همراهشان می‌آید».

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
هرقومی که به دنبال مسائل پوچ ومضر بروند واقعاًکه ضررخواهند کرد وکسانی که کورکورانه ازآنان حمایت وتبعیت می کنند بیشتر ضررخواهند کرد .خداوند منطق واعتدال رابرای خوشبختی انسان آفریده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین