کد خبر: ۵۰۸۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۲

خطر کار شبانه را جدی بگیرید/ کلسترول بد چیست؟

کار در شیفت‌های شبانه یا چرخشی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۴۴ درصد افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
برخی از افراد کار در شیفت‌های شبانه را ترجیح می‌دهند و معتقد هستند کار در شب آرامش بیشتری دارد، اما مطالعات نشان می‌دهد که کار شبانه با تاثیر بر سبک زندگی و ساعت بدن، اغلب به عدم تعادل در سیستم بدن منجر می‌شود.

در همین راستا به تازگی محققان دانشگاه کلورادو دریافته‌اند که کار در شیفت‌های شبانه یا چرخشی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۴۴ درصد افزایش می‌دهد؛ همچنین با افزایش تعداد دفعات کار شیفتی احتمال ابتلا به بیماری در آن‌ها بیشتر خواهد شد.

سرطانی که نشانه ای ندارد

متخصصان اورولوژی معتقدند سرطان پروستات یکی از بی علائم‌ترین سرطان‌های بدن است به همین دلیل مردان بالای پنجاه سال باید وضعیت سلامتی خود را همواره کنترل کنند و از سلامتی خود اطمینان یابند.

باید بدانید که مردان بالای ۵۰ سال خصوصا افرادی که  سابقه سرطان پروستات در خانواده خود دارند باید حتماً برای کنترل پزشکی از نظر سرطان پروستات به متخصص مجاری ادراری مراجعه کنند؛ به خاطر داشته باشید که سرطان پروستات لزوما همراه با درد یا مشکلات ادراری نیست.

راه‌های کنترل یبوست 

یبوست یکی از مشکلات شایع گوارشی است؛ البته بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یبوست دارند، اما باید بدانند که یبوست تنها وقتی مطرح می‌شود که فرد در طول هفته کمتر از سه بار اجابت مزاج داشته باشد و یا مدفوع به سختی و همراه با درد دفع شود.

بیشتر یبوست‌ها درمان دائمی ندارند، اما باید بدانید که با ورزش و رژیم غذایی مناسب می‌توان به طور چشمگیری این بیماری را برطرف کرد؛ ورزش کردن به مدت 30 دقیقه در روز و نوشیدن آب فراوان و قراردادن میزان کافی فیبر در رژیم غذایی از بهترین راهکار‌ها در درمان یبوست است.

کلسترول بد چه زمانی خطر ساز می شود؟

کلسترول موجود در مواد غذایی به دو بخش کلسترول بد و کلسترول خوب تقسیم می‌شوند؛ اما چرا به دسته‌ای کلسترول ها، کلسترول بد گفته می‌شود؟ 

کلسترول LDL، که به عنوان کلسترول بد مطرح می‌شود نوعی چربی است که به دلیل تشکیل پلاک در شریان‌ها موجب بروز مشکلات شدید قلبی عروقی می‌شود؛ هنگامی که سطح کلسترول LDL بیشتر از ۱۳۰ میلی گرم در هر دسی لیتر خون باشد، خطر بروز مشکلات قلبی افزایش می‌یابد؛ از طرف دیگر تعادل بین کلسترول بد و کلسترول خوب هم اهمیت دارد؛ هنگامی که سطح کلسترول خوب یا HDL کمتر از ۴۰ میلی گرم در هر دسی لیتر خون شود، احتمال تشدید مشکلات قلبی و بروز حملات قلبی افزایش خواهد یافت.

خاصیت جالب روغن اسطوخودوس

بسیاری از روغن‌های گیاهی با داشتن خواص گوناگون، کاربرد زیادی دارند، اما روغن اسطوخودوس یک کاربرد ویژه دارد. 
 

روغن اسطوخودوس که از گیاهی به همین نام گرفته می‌شود یک محافظ فوق العاده برای  موی سر  است؛ مطالعات انجام شده نشان می‌دهد روغن اسطوخودوس به رشد بیشتر مو کمک زیادی می‌کند؛ همچنین روغن اسطوخودوس به دلیل خواص آنتی میکروبی از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

عصاره گیاه اسطوخودوس خواص دیگری هم دارد؛ تسکین درد، بهبود درد‌های میگرنی و تهویه هوا از جمله این خواص هستند.

خواص درمانی عسل را بشناسید

عسل را می‌توان یکی از خوراکی‌های فوق العاده هنگام سرماخوردگی دانست. 

این خوراکی همچنین موجب از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که عامل ایجاد عفونت هستند. 

بهتر است بدانید که ترکیب عسل با برخی مواد غذایی، ارزش این خوراکی را چند برابر می‌کند؛ به عنوان مثال مخلوط عسل و دارچین در کاهش کلسترول، سلامتی دهان و دندان، پیشگیری از حمله قلبی، تقویت ضربان قلب و تنفس راحت تاثیر زیادی دارد. 

ترکیب عسل و آبلیمو هم یک معجون فوق العاده برای درمان سرماخوردگی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین