کد خبر: ۵۰۸۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

جاکوب زوما استعفا کرد

در پی چند هفته گمانه زنی جاکوب زوما اعلام کرد به دستورات حزب کنگره ملی آفریقا برای کناره‌گیری از پست ریاست جمهوری تن خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفته است در پی نتایج رای عدم اعتماد آماده استعفاست و فورا کناره‌گیری خواهد کرد.

او گفت: گرچه با تصمیم رهبری سازمانم مخالفم اما همواره یکی از اعضای قانونمند حزب کنگره ملی آفریقا بوده‌ام. این حزب هیچ سندی از سوءاستفاده من ارائه نکرده و همچنین تابع روند قانون اساسی برای عزل من نبوده است.

حزب کنگره ملی آفریقا ضرب الاجل نیمه شب چهارشنبه را برای زوما تعیین کرده بود که یا استعفا دهد یا با رای عدم اعتماد مواجه می‌شود.

احتمال می‌رود کریل رامافوسا، معاون حزب کنگره ملی آفریقا که ماه دسامبر جانشین زوما در رهبری حزب شد از طرف قانونگذاران به عنوان رئیس جمهوری جدید آفریقای جنوبی تعیین شود و رای گیری آن پنجشنبه یا جمعه انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله،زوما در ۱۹۵۹ به حزب مذکور پیوست و چندین دهه علیه آپارتاید آفریقای جنوبی مبارزه کرد و سرانجام به ۹ سال سکان داری حکومت که با رسوایی‌های متعددی همراه شد کناره‌گیری کرد. با وجود اینکه این حزب تلاش‌های زیادی برای عزل زوما انجام داد یکی از مقام‌های حزبی ارشد آن تاکید کرد که برای این استعفا جشنی برپا نخواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین