کد خبر: ۵۰۸۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

هشدار به آسیب‌پذیری وب‌سایت سازمان‌های دولتی

متخصصان امنیتی به تازگی به تمامی سازمان‌های دولتی در جهان هشدار داده‌اند که مراقب بدافزارهای استخراج‌کننده ارزهای دیجیتالی برروی وب‌سایت‌های خود باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آن‌ها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند و همین امر موجب شده است کاربران بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

یک ماه پیش بود که از سوی کارشناسان و متخصصان امنیتی اعلام شد که بدافزاری را کشف کرده‌اند که قادر است کاربران را در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به دانلود و نصب نرم‌افزاری که ارز دیجیتالی استخراج می‌کند، تشویق ‌کند تا بدین ترتیب اطلاعاتشان را به سرقت ببرد.

بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها به منظور استخراج ارز مجازی سوءاستفاده کرده‌اند و این امر مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت به وجود آورده است.

اندکی قبل هم کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری، به تمامی کاربران در فضای مجازی هشدار دادند که آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، از آسیب‌پذیری بالاتری برخوردارند و بدافزارهای کشف شده توانایی نفوذ و استخراج ارزهای دیجیتالی بسیاری از جمله ریپل، مونرو و بیت کوین را از آن طریق دارند.

این بدافزارها پس از نفوذ به دستگاه الکترونیکی شخص قربانی، کنترل و مدیریت گوشی و رایانه مورد نظر را به صورت کامل در اختیار گرفته و به تمامی اطلاعات موجود در آن دسترسی پیدا می‌کنند و بدین ترتیب هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود، به راحتی به اطلاعات مالی قربانیان از جمله کارت اعتباری و کیف پول ارزهای دیجتالی آن‌ها دست یافته و آن را سرقت کنند.

حالا متخصصان امنیتی بار دیگر در هشداری بسیار جدی‌تر به وب‌سایت‌های سازمان و شرکت‌های دولتی عنوان کرده‌اند که بدافزارهای استخراج‌کننده ارزهای دیجیتالی بسیار خطرناک‌تر و هولناک‌تر از آن چیزی هستند که تصور می‌شود. بنابراین لازم است تمامی رایانه‌ها و وب‌سایت‌های آنان مورد بازرسی دقیق‌تری قرار بگیرد تا از صدمات و نفوذ بدافزارهای مذکور در امان و مصون بمانند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت هکرنیوز،همانطور که اخیرا خبری منتشر شد که طبق آن، هزاران وب سایت از جمله سایت‌های رسمی و دولتی انگلستان و ایالات متحده آمریکا توسط یک کد حاوی بدافزار از کار افتاده و بسیاری را با مشکل مواجه کرده است. گویا هکرها و مجرمان سایبری که قصد استخراج ارزهای دیجتالی رمزنگاری شده نظیر بیت کوین را داشتند، با انتشار یک کد مخرب و آلوده به یک بدافزار موجب شدند بیش از ۴۲۰۰ وب سایت انگلیسی و آمریکایی دچار مشکل شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین