کد خبر: ۵۰۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

سلسله نشست های «فاطمه (س) و جامعه امروز» برگزار می‌شود

سلسله نشست های «فاطمه (س) و جامعه امروز» با سخنرانی مجید معارف، مهدی مهریزی، طوبی کرمانی، سید جواد ورعی، محمد پروازی و مرتضی باقری برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سلسله نشست های فاطمه (س) و  جامعه امروز با هدف بررسی آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه امروز از یکشنبه ۲۹ بهمن تا سه شنبه ۱ اسفند در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

این نشست ها به همت خانه اندیشمندان، انجمن اندیشه وقلم و بنیاد اندیشه و احسان توحید در ایام شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات الهی، نبش ورشو برپاست و درآن به ترتیب استاد مرتضی باقری، دکتر مجید معارف، حجج الاسلام  مهدی مهریزی، محمد پروازی، سید جواد ورعی و خانم دکتر  طوبی کرمانی سخنرانی می کنند.

این نشست ها در پی استقبال از مجموعه برنامه های "عاشورا و امروز ما" که در ماه محرم امسال برپا شد برنامه ریزی گردیده و در نظر است در کنار مرثیه سرایی در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) درس های زندگی ایشان برای جامعه امروز بررسی و تبیین شود.

در پیش درآمد این نشست آمده است:

 ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه دوم قرن ۲۱ ام ، موضوع نقش و جایگاه فردی و اجتماعی زن و نگاه اسلام به این موضوع همچنان مسئله روز جامعه است. اینکه در جامعه اسلامی چه حقوقی به زنان اختصاص یافته و چه وظایف و تکالیفی در خانواده و جامعه بر دوش آنها نهاده شده و چه اختیارات و آزادی هایی به آنان داده شده است. در این میان شخصیت فاطمه زهرا (س) همواره به عنوان جدی ترین الگو برای زندگی فردی و اجتماعی زن مسلمان معرفی شده اما هنوز آنگونه که باید چهره تابناک این بانوی منحصربه فرد به خوبی شناخته و شناسانده نشده است و در ایام شهادت ایشان نیز بیش از آنکه به سیره ی آن بانو پرداخته شود، صرفا به عزاداری و مرثیه سرایی پرداخته می شود.

 سلسله نشست های آموزه های زندگی حضرت فاطمه برای جامعه امروز فرصتی برای تاملی بیشتر در شناخت سیره آن حضرت و الگوبرداری از شخصیت بی نظیر ایشان برای جامعه امروز است.

 ازعموم علاقه مندان برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین